Citat:
Detta innebär att personen har haft teckningsoptioner (vilket ger ägaren rätt att teckna nya aktier i bolaget till ett förutbestämt pris) och utnyttjat dessa. Exempelvis kanske aktien stod i 100 kr och personens teckningsoptioner hade en teckningskurs på 80 kr - vilket alltså gör att personen tjänar 20 kr per tecknad aktie.
Citat:
Du kan lägga stop loss i Starbreeze (länk). Vet dock inte om det hade hjälpt dig i ditt fall i och med att den verkade ha stuckit under tiden du var inne i orderläggningen. Var det så att du lade in en order under morgoncallen? I sådant fall så behöver du försöka se till så att din köporder ligger över jämviktspriset (det pris som tas fram från alla liggande order till vilket flest avslut kan ske) för att få möjlighet till avslut. Det aktuella jämviktspriset syns alltid längst upp i orderdjupet under call (förändras dock hela tiden beroende på vilka order som läggs/tas bort).
2, Tex här om dagen stack Starbreeze iväg och jag försökte köpa in mig på morgonen. Problemet var att aktien flög iväg så snabbt så jag hann aldrig lägga in antal och kurs innan kursen ändrades, så hur ska jag göra nästa gång? Måste ju finnas nåt snabbare alternativ än att skriva in manuellt. (försökte med stoptoss men den hittade inte aktien..)
Kom in sen ändå och gick 10%+ men hade ju chansen att komma in tidigare om jag visste hur man skulle göra..
Kom in sen ändå och gick 10%+ men hade ju chansen att komma in tidigare om jag visste hur man skulle göra..
Citat:
Du kan använda dig av nyhetslarm på vår hemsida. Då får du välja mellan att få mail/sms eller båda när en nyhet innehåller ett ord som du väljer (exempelvis bolagsnamnet).
Citat:
Det är bara att skriva ett meddelande i inloggat läge och begära att få innehavet flyttat så genomför vi detta åt dig (notera att det tar mellan 5-10 bankdagar beroende på belastning). Tack!
Hur går jag tillväga för att be Avanza göra det åt mig?
Vet förresten du eller någon annan något enkelt sätt att se innevarande års avkastning på kapitalet i kronor? Det är lite svårt att veta när man säljer och fyller på, något minus här och där. Men måste hålla kolla på det p.g.a. CSN..
Hur går jag tillväga för att be Avanza göra det åt mig?
Vet förresten du eller någon annan något enkelt sätt att se innevarande års avkastning på kapitalet i kronor? Det är lite svårt att veta när man säljer och fyller på, något minus här och där. Men måste hålla kolla på det p.g.a. CSN..
På vår nya sajt så kan du se värdeförändringen sedan årsskiftet i kronor under "Mina sidor".
Citat:
I inköpspriset ingår även courtaget, detta läggs på under natten när notan skapas och syns först dagen efter. Jag ser att du betalat 99 kr i courtage. Nu vet jag inte vart du är kund men det blir en väldigt stor andel av ditt inköpspris så du bör nog se över andra alternativ för att betala mindre i courtage om du inte tänkt göra så stora affärer. Hos oss finns exempelvis Bas eller Mini.Hejsan!
Jag är rätt ny och tänkte testa och till en början med mindre summor och nu till min fråga.
Jag köpte in mig på fredagen i STAR på 0,48, det står även i värdepappret. Idag under kontoöversikt och innehav så står de inköp 0.58. Därför ligger jag -6,74, eftersom de står under kontoöversikt att jag köpt för 0.58 men det stämmer ej.
Inköps info
Antal:1000
kurs 0.48
Valuta Sek
Köpeskilling 480
Courtage 99k
Att betala 579
Jag är rätt ny och tänkte testa och till en början med mindre summor och nu till min fråga.
Jag köpte in mig på fredagen i STAR på 0,48, det står även i värdepappret. Idag under kontoöversikt och innehav så står de inköp 0.58. Därför ligger jag -6,74, eftersom de står under kontoöversikt att jag köpt för 0.58 men det stämmer ej.
Inköps info
Antal:1000
kurs 0.48
Valuta Sek
Köpeskilling 480
Courtage 99k
Att betala 579
/Daniel, Avanza Bank
Senast redigerad av AvanzaBank 2013-09-16 kl. 10:30.
Senast redigerad av AvanzaBank 2013-09-16 kl. 10:30.