2013-09-15, 11:19
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Gör det någon skillnad om det är er flickvän, dvs någon som åtminstone ibland faktiskt vill ha sex med er, eller någon annan tjej som aldrig funnit er attraktiva, utan bara ställer upp på ett barmhärtighetsknull?

Hade först tänkt att skriva vist varför inte sålänge det inte är ett barmhärtighetsknull, att man faktiskt har standard, men efter ca en sekund så blev det uppenbart att även om man har standard, så trumfar känslan att man blir äcklad av dem på ett moralisktplan, och därför kommer knulla henne ändå, fast man totalt skiter i om hon har det skönt.

Såklart vill man att tjejen ska vara på, men är man riktigt kåt och inte känner sig moralisk, då är det ett ja.

Citat:
Okej. Men min fråga var hur den sortens sex känns för dig som man?

Har du varit i ett sådant förhållande som du beskriver? Hur känns/tror du att det känns att få sina HJ/BJ samt månatliga obligatoriska knull av en kvinna som inte vill eller njuter? Känns det på samma sätt som sex där kvinnan vill, eller känns det annorlunda och i så fall på vilket sätt? Du tänker dig att upplägget fungerar som långsiktig lösning för båda parter?

Vad gäller att kvinnans sexlust skulle avta, avta i förhållande till vad? Ålder?

(Själv är jag i ett öppet förhållande, så ja jag har lite svårt att relatera, därför frågar jag)

Hade man varit i ett förhållande där kvinnan inte vill ha sex, utan bara kör på rutin och obligatoriskt, då hade jag antagligen gjort slut snart nog.
Citera
2013-09-15, 11:42
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Nej, inte riktigt. Så gammal har jag inte hunnit bli, även om ens tjej har fått ställa upp någon gång då och då. Jag har själv fått ha sex flera gånger för husfridens skull trots att jag egentligen inte velat, så stor grej är det inte om man inte gör det till en stor grej. Jag tror att det känns precis som alla andra sexakter, i alla fall om han/hon gör det med någorlunda god min.

Det är klart att det är tråkigt, men det kan mycket väl vara det bästa möjliga upplägget. Väldigt få människor klarar av att ha ett öppet förhållande (önskar själv att jag hade en så slapp inställning till sex att jag kunde det, men knappast) och i många fall kan det vara mycket värre att skilja sig än att stå ut med ett och annat ställa upp-ligg eller liknande.

Har du något bättre förslag?

För egen del finner jag det svårt att acceptera att sex när man inte vill skulle vara bästa alternativet. Skilsmässa eller öppet förhållande verkar rimligare för mig. Varför är det kvinnan som måste välja mellan att ha oönskat sex eller skilsmässa, istället för mannen som måste välja mellan inget sex eller skilsmässa?

Spontant är min egen känsla att alla sexuella relationer bör bygga på att båda vill.

Men alla gör ju som de vill, det jag ville med tråden är inte att fördöma "ställa upp" sex även om min åsikt säkert blivit tydlig. Utan det jag är nyfiken på är helt enkelt hur det känns för killen.

Min egen upplevelse är att när man har sex med någon som man VILL ha sex med, så ger man dem någonting, bortom ren fysisk njutning då. Ett sorts djupgående accepterande av deras person, en sorts bekräftelse på att de är åtråvärda och därmed "bra". Om jag skulle ha sex med en kille som jag vet inte vill ligga med mig, utan gör det för att det är synd om mig eller för att han vill att jag ska fortsätta att betala räkningarna, så skulle jag snarare känna att jag gick minus på den faktorn. Dvs att jag skulle känna mig MER tom, ratad, motbjudande än vad inget sex alls fått mig att känna. Har också svårt att tro att den rent mekaniska njutningen i ett mercy-fuck skulle vara särskilt mycket bättre än att onanera.

Det som intresserar mig här är alltså om killar verkligen inte känner så? Alltså om dom verkligen känner sig mer bekräftade av tjejen "ställer upp", att ligga och knulla på en tjej som uppenbarligen bara står ut med det, än av att inte ha sex. Eller är det så att man rationaliserar bort den känslan i stunden för att man är jävligt kåt, men sen i längden ändå får sämre självkänsla av att endast ha rutinmässigt "ställa upp" sex?
Citera
2013-09-15, 12:16
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Tja, jag tänder på att jag vill ha sex medan hon kanske inte alltid vill det. Jag har en ganska hög sexdrift, jag vill gärna ha sex varje dag, helst flera gånger om dagen. Och då spelar det ingen roll att hon kanske inte alltid är så himla sugen, när jag vill ha sex så får hon ställa upp. Det tänder mig att hon finns till för min njutning, att hon ger mig sexuell tillfredsställelse. Och hon tänder på att ge mig det...

Fast om hon tänder på att ge dig det, så vill hon väl och njuter? Det är ju inte "ställa upp" sex bara för att killen tar initiativet...
Citera
2013-09-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag hatar barmhärtighetsknull, då runkar jag fan hellre.

Skulle inte vilja knulla ett levande lik. Om jag vill ha sex med ett andra kön så vill jag motstånd, medkänsla. Såsom barmhärtighetsknull är inte det sättet jag skulle vilja ha sex med nån. Jag vill ha sex med nån som är lika kåt som jag! eller kåtare.. det går oxå!
Citera
2013-09-15, 13:51
Medlem
TröttSvensks avatar
Brukar vara helt ok.
Hon särar på benen och man juckar på tills man sprutar.
Klart bättre än att runka av sig.
Citera
2013-09-15, 17:26
Medlem
BigDingDongs avatar
Några gånger under mitt liv så har jag råkat ut för att kvinnor sagt något i stil med ”kvinnor vill lika mycket som män” till mig när vi varit på tu man hand. Hur man ska tolka detta kan naturligtvis diskuteras. Jag har valt att tolka det som ”jag är kåt, jag vill knulla” och inte som ”du verkar vara svältfödd på sex, du får knulla mig om du vill”. Första gången avstod jag för att jag då levde i ett förhållande där vi lovat varandra sexuell trohet. Därefter har jag tagit uttalanden ad notam enligt min tolkning. Inte vid något tillfälle har det känts som några barmhärtighetsknull utan kvinnorna har verkat minst lika intresserade som jag.

Hur stor sexlust man har varierar ju väldigt mycket från individ till individ och beroende på var i livet man befinner sig. Att unga killar rent generellt är mycket kåta är ovedersägligt och de flesta har lätt att få stånd och orgasm i princip oberoende av vem partnern är och hur hon uppträder. Det finns naturligtvis unga tjejer som också är väldigt kåta men rent generellt så verkar de inte vara lika på som unga killar. När jag var kring tjugo så var det inte så vanligt med tjejer som ställde upp på ONS. I dagsläget verkar de yngre tjejerna vara lite mera lössläppta. Många yngre tjejer ställer säkert upp för killar för att vara till lags och för de flesta yngre killar är detta nog ganska OK. Men för en varaktig relation är det nog viktigt att man är ungefär på samma nivå när det kommer till sexuella behov. Senast jag knullade en kvinna som låg passiv var jag ungefär trettio. Jag gjorde vissa försök att kåta upp henne men ledsnade ganska fort på grund av bristande respons. Efteråt så kändes det inte bra och jag hade säkert mått mycket bättre om jag runkat i stället.

Jag och min partner är nu båda över femtio och vi har ett bra sexliv. Vi tycker båda om att kramas, smekas och kyssas och det gör vi varje dag. En eller två gånger per vecka så är eller blir vi båda riktig kåta och det brukar då sluta med att vi ligger med varandra. Det är på många sätt en fin tid vi har nu och vi känner oss båda trygga i oss själva och tillsammans. Många saker som tidigare verkat störande på vårt sexliv (barn, mens och jobbkarriärer) hör numera till historien. Min partner är fortfarande väldigt attraktiv för sin ålder, men om hon bara skulle ligga passiv när jag knullade henne så fick det nog vara. För oss män betyder ju synintrycken väldigt mycket för den sexuella upplevelsen och även en kvinna som åldrats med behag ligger i lä i förhållande till en yngre förmåga. Men en äldre kvinnlig partner kan mer än väl kompensera genom att agera kvinnligt och sexigt och som belöning får hon ett bra sexliv och en partner som älskar henne för den hon är.
Senast redigerad av BigDingDong 2013-09-15 kl. 17:29.
Citera
2013-09-15, 17:41
Medlem
Det känns inte alls bra faktiskt ibland. Jag är i ett förhållande med en asexuell som inte alls känner något behov eller "sug" efter sex så egentligen blir ju vart enda gång vi gör det som om hon ställer upp. Det är inte så att jag tjatar på henne som ex. "komigen schybba knulla lite plz" dock. Att tjata och tvinga sig på det sättet äcklar mig och det hade jag aldrig kunnat göra. Men ja, en tuff situation egentligen.
Citera
2013-09-15, 20:19
Bannlyst
Jag har tvingat mig på en tjej fastän hon inte ville och jag mådde jävligt dåligt efteråt. Jag tänker att jag gjort en annan människa illa djupt i själen och det känns fan inte bra. Jag förstår för övrigt inte hur mobbare och andra kan stå ut med sig själva med vad de gör. Man måste verkligen vara en genomrutten människa om man inte känner ånger efter att ha skadat en annan människa.
Citera
2013-09-16, 00:04
Medlem
Fhitals avatar
Jag hade nog mått väldigt dåligt efteråt ifall jag hade tvingat henne. Jag antar att jag som person är väldigt mån om att min partner har det lika bra som jag har det, men jag är helt säker på att det finns personer som inte hade brytt sig eller haft något emot att tvinga någon. Alla är vi olika.
Citera
2013-09-16, 07:43
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djavulstroll
Eftersom kvinnor bara njuter av sex med nya, spännande okända män, så blir din frågeställning omöjlig.
Det finns inga kvinnor som njuter av sex med sin kille, efter tre månaders förhållande eller mer.

Därför är det normaltillståndet i alla relationer, att killen knullar sin tjej, som egentligen inte vill.

Du får säga till om det blev lite för ärligt nu, så får du gråta ut lite.

Jag blev inte så gråtsugen som nyfiken på vilka erfarenheter du baserar dessa visdomar på.

Jag är ju kvinna och känner inte igen mig...
Citera
2013-09-16, 07:54
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Jag blev inte så gråtsugen som nyfiken på vilka erfarenheter du baserar dessa visdomar på.

Jag skulle tro att tjejerna tröttnar på honom efter några månader för att han är så jävla kass i sängen. Antingen det, eller så lider han av någon annan typ av tillkortakommanden...
Citera
2013-09-16, 08:28
Medlem
Thunderas avatar
Har aldrig hänt att tjejen bara stirrat upp i taket men det är klart att ibland har hon inte riktigt velat ha sex först. Då har jag helt enkelt försiktigt tryckt in penis i henne, torrjuckat in penis, och sen har hon blivit våt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in