2013-09-14, 14:52
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Det är normalt att kvinnors sexlust avtar, det kan du väl ändå inte ifrågasätta?

Dessutom är det jag skrev inte riktat mot just kvinnor, i vissa förhållanden är det mannen som tappar all sexlust och då är det precis lika illa.

Jag håller med om att det lätt kan bli en ond cirkel om man ställer upp på sex som man inte är sugen på, men i så fall kan man som sagt erbjuda en HJ/BJ. Allt annat är faktiskt elakt. Det är ofta inte den icke asexuella partnerns fel att den andra tappat sin sexlust och man borde givetvis göra allt man kan för att åtgärda problemet. Men man måste ge och ta, bara för att man aldrig vill göra någonting sexuellt betyder det inte att ens oskyldiga partner ska behöva lida.

Låt säga att en man och en kvinna är tillsammans sedan tiotals år. I början var allting perfekt men sedan tappade kvinnan all form av sexlust. De jobbade båda hårt för att försöka göra någonting åt det men utan resultat - kvinnan vill helt enkelt inte ha sex mer än kanske ett par sällsynta gånger om året. Förutom bristen på sexlust älskar de varandra över allt annat och kan inte föreställa sig livet utan varandra. Menar du på allvar då att mannen ska behöva gå omkring sexuellt frustrerad månad efter månad? Nej, i det fallet borde givetvis kvinnan göra vad hon kan för att tillfredsställa sin man. Hon behöver givetvis inte sära på benen varje kväll men en HJ/BJ då och då och kanske sex en gång i månaden är inte för mycket begärt för att förhållandet ska fungera... Ett ganska litet pris att betala faktiskt.

Eller vad menar du? Att han ska ligga med andra? Att han ska klara sig på att runka själv bara för att hon vägrar hjälpa till?

Det fetstilta: Det märks att du inte är en man som erfarit sexuell frustration. Att vara sexuellt frustrerad är jobbigare än att sakna sexlust.

Okej. Men min fråga var hur den sortens sex känns för dig som man?

Har du varit i ett sådant förhållande som du beskriver? Hur känns/tror du att det känns att få sina HJ/BJ samt månatliga obligatoriska knull av en kvinna som inte vill eller njuter? Känns det på samma sätt som sex där kvinnan vill, eller känns det annorlunda och i så fall på vilket sätt? Du tänker dig att upplägget fungerar som långsiktig lösning för båda parter?

Vad gäller att kvinnans sexlust skulle avta, avta i förhållande till vad? Ålder?

(Själv är jag i ett öppet förhållande, så ja jag har lite svårt att relatera, därför frågar jag)
Citera
2013-09-14, 15:10
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Har du varit i ett sådant förhållande som du beskriver? Hur känns/tror du att det känns att få sina HJ/BJ samt månatliga obligatoriska knull av en kvinna som inte vill eller njuter? Känns det på samma sätt som sex där kvinnan vill, eller känns det annorlunda och i så fall på vilket sätt? Du tänker dig att upplägget fungerar som långsiktig lösning för båda parter?

Vad gäller att kvinnans sexlust skulle avta, avta i förhållande till vad? Ålder?

(Själv är jag i ett öppet förhållande, så ja jag har lite svårt att relatera, därför frågar jag)

Nej, inte riktigt. Så gammal har jag inte hunnit bli, även om ens tjej har fått ställa upp någon gång då och då. Jag har själv fått ha sex flera gånger för husfridens skull trots att jag egentligen inte velat, så stor grej är det inte om man inte gör det till en stor grej. Jag tror att det känns precis som alla andra sexakter, i alla fall om han/hon gör det med någorlunda god min.

Det är klart att det är tråkigt, men det kan mycket väl vara det bästa möjliga upplägget. Väldigt få människor klarar av att ha ett öppet förhållande (önskar själv att jag hade en så slapp inställning till sex att jag kunde det, men knappast) och i många fall kan det vara mycket värre att skilja sig än att stå ut med ett och annat ställa upp-ligg eller liknande.

Har du något bättre förslag?
Citera
2013-09-14, 15:15
Medlem
Själv tycker jag att det finns inget som är så avtändande som när man märker att tjejen ställer upp fast hon inte vill. Det värsta är när man tror att hon vill men precis efter att man kommit säger var de bra nu fick du som du ville, den sköna känslan efter orgasmen byts då ut till något äkligt ångest betonat.
Citera
2013-09-14, 19:16
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Ja, kvinnan hamnar i en hormonell svacka som kallas klimakteriet då hon även förlorar fortplantningsförmågan. I samband med det är det otroligt vanligt att sexlusten dämpas. Kan till viss del kompenseras med behandling med hormonella preparat. Män håller ofta sexlusten igång på ett annat sätt. Därför är det nog mer normalfallet än undantaget att män i 50 års åldern får ett bamhärtighetsskjut. Jag gissar att det känns o.k. med tanke på alternativet.
Många män skaffar ju sig en 20 år yngre tjej i den vevan.
Citera
2013-09-14, 20:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolphinman
Själv tycker jag att det finns inget som är så avtändande som när man märker att tjejen ställer upp fast hon inte vill.

Jag kan tala om vad som är ännu mer avtändande. Att leva med en partner som inte ser sex som ett självklart inslag i förhållandet utan något som man kan lägga på ett par månader om man det körigt på jobbigt eller man är lite uppvarvad. Många kvinnor som lever i parförhållanden har detta icke-funktionella beteende för sig. Om man har det lite jobbigt blir ju allting mycket bättre av att neka mannen sex ett ett kvartal också, eller hur? Gärna ha ett krismöte där man diskuterar klassikern "varför måste närhet leda till sex?" också.
Citera
2013-09-15, 01:09
Medlem
Herregud, helt absurt att vissa tycker det är ok att ha sex med någon som "ställer upp". Hade aldrig i mina vildaste fantasier kunnat drömma om att ha sex med någon som inte känner för det. Usch!

Herregud, visst kan man ha lust när den andra inte vill, men då får man väl för fan sköta det själv eller inse att man inte är ett okontrollerbart djur som är helt betaget av sina drifter. Skärp er, folk!
Citera
2013-09-15, 01:13
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiny dancer
Herregud, helt absurt att vissa tycker det är ok att ha sex med någon som "ställer upp". Hade aldrig i mina vildaste fantasier kunnat drömma om att ha sex med någon som inte känner för det. Usch!

Herregud, visst kan man ha lust när den andra inte vill, men då får man väl för fan sköta det själv eller inse att man inte är ett okontrollerbart djur som är helt betaget av sina drifter. Skärp er, folk!
Människor är djur, idiot.
Citera
2013-09-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Människor är djur, idiot.

Inte okontrollerbara djur, idiot.
Citera
2013-09-15, 01:21
Medlem
Skidaddles avatar
Tja, jag tänder på att jag vill ha sex medan hon kanske inte alltid vill det. Jag har en ganska hög sexdrift, jag vill gärna ha sex varje dag, helst flera gånger om dagen. Och då spelar det ingen roll att hon kanske inte alltid är så himla sugen, när jag vill ha sex så får hon ställa upp. Det tänder mig att hon finns till för min njutning, att hon ger mig sexuell tillfredsställelse. Och hon tänder på att ge mig det...
Citera
2013-09-15, 01:21
Bannlyst
Citat:
Med anledning av en annan tråd här i forumet och lite allmänna inlägg från killar/ män om att kvinnor bör "ställa upp" på sex trots att de inte har lust eller njuter av sexet, så blev jag lite nyfiken på att fråga:

Hur skulle det kännas att ha sex med en tjej som ni vet ställer upp fast hon egentligen inte vill ha sex med er?

Om man tänker sig att tjejen helt enkelt lägger sig på rygg, särar på benen, glor upp i taket och tänker på annat medan hon väntar på att ni ska bli klara, skulle ni kunna genomföra ett samlag då? Skulle det kännas bra efteråt i så fall?

Gör det någon skillnad om det är er flickvän, dvs någon som åtminstone ibland faktiskt vill ha sex med er, eller någon annan tjej som aldrig funnit er attraktiva, utan bara ställer upp på ett barmhärtighetsknull?

Om man tänker sig att det är en flickvän, tror ni att sexlivet kommer bli bättre eller sämre på sikt av att tjejen ställer upp på sex när hon inte vill och inte njuter?

Syftet med tråden är att undersöka hur vanligt det är att killar önskar att tjejer ska "ställa upp". (Givetvis inser jag att flashback inte är så representativt)

Jag hoppas att moderatorer kommer att hålla med mig att all diskussion om sexköpslagens vara eller icke vara är OT i tråden, därför ber jag er vänligen att ta era argument för lagliga sexköp till en av era andra 148 trådar i ämnet.
Eftersom kvinnor bara njuter av sex med nya, spännande okända män, så blir din frågeställning omöjlig.
Det finns inga kvinnor som njuter av sex med sin kille, efter tre månaders förhållande eller mer.

Därför är det normaltillståndet i alla relationer, att killen knullar sin tjej, som egentligen inte vill.

Du får säga till om det blev lite för ärligt nu, så får du gråta ut lite.
Citera
2013-09-15, 11:02
Medlem
Vem säger att man inte njuter? Vem säger att man inte tycker det är skönt? Jag skrev ett inlägg om detta, men jag menar inte att man ska ha sex mot sin vilja. Ofta så säger kvinnor nej för att de kanske är lite trötta, har ont i huvudet etc. Man behöver inte vara helt jävla superkåt innan utan man kan bli det under dess gång liksom? Det är ju alltid skönt och jag tillfredställer gärna min partner liksom.
Citera
2013-09-15, 11:11
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djavulstroll
Eftersom kvinnor bara njuter av sex med nya, spännande okända män, så blir din frågeställning omöjlig.
Det finns inga kvinnor som njuter av sex med sin kille, efter tre månaders förhållande eller mer.

Därför är det normaltillståndet i alla relationer, att killen knullar sin tjej, som egentligen inte vill.

Du får säga till om det blev lite för ärligt nu, så får du gråta ut lite.

Normaltillståndet i de flesta relationer är att man knullar av kåthet. Man och kvinna tillfredsställer varandra. Även efter tre månader tillsammans. Du vet, man lär känna varandra och bygger upp ett gemensamt sexliv. Det kommer du också att förstå när du blir vuxen.

Du får säga till om det blev för ärligt nu. Det är okej, du kan gråta ut lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in