2012-09-19, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
För att återgå till ämnet en stund...Som flera har noterat tidigare så ser hon väldigt mager ut. Är hon sjuk eller har hon alltid varit så smal?

Hon var med hos Calle Moreus igår kväll och satt med en stor filt omkring sig när de grillade korv.

Hon gästade Moraeus den 5e juni. Hon har väl alltid varit smal, hon har dock turnerat ganska mycket under våren och sommaren och det har kanske gjort henne lite smalare. Hon ser dock inte sjukligt smal ut, ser helt "normalt" ut enligt mig.

Någon som vet om hon spelat in något annat som snart kommer att visas på tv eller om hon kommer att gästa något program?
Citera
2013-06-04, 20:35
Medlem
Evangelions avatar
Någon som har koll på vad hon håller på med just nu? Känns som att det var länge sedan man såg någonting av henne, sist var det väl Nobelkonserten?

Saknar henne
Citera
2013-09-12, 18:43
Medlem
regelbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Någon som har koll på vad hon håller på med just nu? Känns som att det var länge sedan man såg någonting av henne, sist var det väl Nobelkonserten?

Saknar henne

Hon gör tydligen ny musik.
"Colors av Laleh finns nu på Spotify!"
Citera
2013-09-13, 11:32
Medlem
Evangelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Hon gör tydligen ny musik.
"Colors av Laleh finns nu på Spotify!"

Jo, idag släpptes singeln Colors och 16 oktober släpps albumet med samma namn!

Ikväll ska hon gästa Skavlan! SVT1 kl 21.

Intervju i P3: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5644725

Artikel i SvD om nya plattan: http://www.svd.se/kultur/laleh-utman...lv_8506978.svd
Senast redigerad av Evangelion 2013-09-13 kl. 11:36.
Citera
2013-09-14, 22:38
Medlem
Hasselhoffs avatar
Nya singeln släpptes igår:
http://mobil-live.sr.se/ondemand/con.../playlist.m3u8

Är egentligen inget större fan, men den är ruskigt bra! Speciellt efter 3-4 lyssningar!
Citera
2013-09-15, 01:38
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobunagaOda
Jag vet vad jag talar om då jag bott i ett sådant här område med dessa folkgrupper. Alla talar slang och har en speciel attityd, Laleh gör inget av detta och därför skulle hon inte accepteras i ett invandratätt område.

Det har blivit en subkultur för invandrarna att bete sig på det sättet, de invandrare som beter sig svenskt som Laleh ses som förrädare av övriga invandrare eftersom hon då ''förnekar'' sitt ursprung.

Jag har dock träffat väldigt många iranier, både män och kvinnor, som inte stämmer in på den bilden. Till att börja med har jag t.ex. träffat dem i sammanhang som arbete, högre studier och som vänner till vissa mer medelklassiga svenssons (jag kommer själv från ett finskt arbetarhem i ett av de mest invandrartäta förorterna). De lär förvisso knappast utgöra något snitt av irans befolkning, då de i regel förefaller komma från städer, från tämligen välbärgade familjer och har/studerar på en högre utbildning (ofta inom medicin). De välutbildade invandrade iranier jag har träffat har ingen större social koppling till de förorter du nämner (oavsett om de bor där eller inte), utan har nog mer social koppling till sin arbetsplats eller sin studiemiljö, och många av de som har kommit hit i barndomen kanske bodde i en sådan förort under uppväxten, men många av dem har flyttat till mer välbärgade områden. Det är inte heller något konstigt att en av tjejerna har svensk pojkvän/make, eftersom deras umgängeskrets i första hand består av svenskar och sin (ofta mer kosmopolitiska) släkt. Obs, att jag av naturliga skäl mer sällan skulle ens stöta på arabiska och kurdiska kvinnor i ovannämnda sammanhang.

Edit: Helt meningslöst inlägg, men i alla fall: jag satt ett par dagar sedan snett mittemot en tjej på tunnelbanan på gröna linjen mot Hagsätra i Stockholm som i mina ögon liknade Laleh sjukt mycket (det bör nämnas att jag inte är något direkt fan och inte har sett henne så många gånger i massmedia). Jag funderade på om hon hade gått upp i vikt i så fall, samt om tatueringarna skvallrade om att det inte var hon. Med tanke på kommentarerna om hur smal hon är, samt att jag inte såg några tatureringar när jag googlade, så var det uppenbarligen inte hon (men min googling bekräftade att den andra kvinnan verkligen var sjukt lik Laleh, samt möjligtvis ett litet snäpp snyggare i den mån de såg olika ut).
Senast redigerad av Europe 2013-09-15 kl. 01:51. Anledning: Edit
Citera
2013-09-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har dock träffat väldigt många iranier, både män och kvinnor, som inte stämmer in på den bilden. Till att börja med har jag t.ex. träffat dem i sammanhang som arbete, högre studier och som vänner till vissa mer medelklassiga svenssons (jag kommer själv från ett finskt arbetarhem i ett av de mest invandrartäta förorterna). De lär förvisso knappast utgöra något snitt av irans befolkning, då de i regel förefaller komma från städer, från tämligen välbärgade familjer och har/studerar på en högre utbildning (ofta inom medicin). De välutbildade invandrade iranier jag har träffat har ingen större social koppling till de förorter du nämner (oavsett om de bor där eller inte), utan har nog mer social koppling till sin arbetsplats eller sin studiemiljö, och många av de som har kommit hit i barndomen kanske bodde i en sådan förort under uppväxten, men många av dem har flyttat till mer välbärgade områden. Det är inte heller något konstigt att en av tjejerna har svensk pojkvän/make, eftersom deras umgängeskrets i första hand består av svenskar och sin (ofta mer kosmopolitiska) släkt. Obs, att jag av naturliga skäl mer sällan skulle ens stöta på arabiska och kurdiska kvinnor i ovannämnda sammanhang.

Edit: Helt meningslöst inlägg, men i alla fall: jag satt ett par dagar sedan snett mittemot en tjej på tunnelbanan på gröna linjen mot Hagsätra i Stockholm som i mina ögon liknade Laleh sjukt mycket (det bör nämnas att jag inte är något direkt fan och inte har sett henne så många gånger i massmedia). Jag funderade på om hon hade gått upp i vikt i så fall, samt om tatueringarna skvallrade om att det inte var hon. Med tanke på kommentarerna om hur smal hon är, samt att jag inte såg några tatureringar när jag googlade, så var det uppenbarligen inte hon (men min googling bekräftade att den andra kvinnan verkligen var sjukt lik Laleh, samt möjligtvis ett litet snäpp snyggare i den mån de såg olika ut).
Det här är inget konstigt. Många iranier kom hit vid den islamiska revolutionen när shahen störtades.
Väldigt många var välutbildade medelklassmänniskor som inte alls har någon bakgrund i religiös fundamentalism eller hederskultur. Väldigt många iranier studerade utomlands under 70-talet och är alltså vana vid västerländsk kultur.
Citera
2013-09-15, 19:47
Bannlyst
Har hon pojkvän?
Citera
2013-09-15, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Har hon pojkvän?

Hon är åtminstone skriven på samma adress som bandmedlemmen Gustaf Thörn.
Sedan att hon aldrig benämner honom pojkvän ("en i bandet" som hon sa hos Skavlan) är en annan femma. Laleh är väldigt knepig, helt enkelt!
Citera
2013-09-16, 14:34
Medlem
Danneuslingens avatar
Finns något obehagligt med henne. En känsla av att hon är falsk, kanske. Vet inte riktigt.
Citera
2013-09-16, 14:42
Medlem
Känner exakt samma sak.
Citera
2013-09-17, 08:25
Medlem
Absolut ingen falsk människa eller diva däremot i stort behov av vanligt liv.
Hon släppte ju tom karriär för vanligt liv och bosatte sig i Norrland och drog sig undan.

Att hon ligger lågt med pojkvännen är begripligt utifrån ovanstående

Att vara toppmusiker och ha integritet är inte lätt i dagens media Sverige och nätet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in