2013-09-14, 18:18
Moderator
Gromguttens avatar
Tänk om avslagna Touren kunde vara så här spännande.

Riktigt rolig och lyckad sträckning i år, åtminstone før oss som inte är jättefans av støkiga klungspurter utan gillar tunna pojkar i tuffa klättringar, altifrån Galicien till Andalucien och tillbaka upp igen till nord.

Värdig vinnare.
Citera
2013-09-14, 18:40
Medlem
mishimas avatar
Några bra svenskresultat idag lite i skymundan.

I MTB-världscupen i Hafjell överraskade Matthias Wengelin stort och blev sexa. Han startade som 40:e! Emil Lindgren också bra som elva. I damklassen blev Engen 10:a. Jenny Rissveds sexa i U23-klassen.

Emma Johansson tvåa i Italien efter omöjlige Marianne Vos.

De svenska juniorerna laddar för VM genom att köra de två sista tävlingarna i danska juniorcupen idag och imorgon. Jag hittar inga bekräftade resultat men Pontus Kastemyr ska ha vunnit idag och av startlistan att döma ställde hela den danska junioreliten upp.
Citera
2013-09-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Tänk om avslagna Touren kunde vara så här spännande.

Riktigt rolig och lyckad sträckning i år, åtminstone før oss som inte är jättefans av støkiga klungspurter utan gillar tunna pojkar i tuffa klättringar, altifrån Galicien till Andalucien och tillbaka upp igen till nord.

Värdig vinnare.

Kan bara instämma, extremt mkt intressantare cykelåkning än i Touren!
Många spurtetapper och väldigt avgörande tempoetapper, är ju inget som tillför ngn spänning tyvärr...

Nä Vueltan är klart bäst...

Horner har varit brutal.
Citera
2013-09-15, 18:00
Medlem
Betancur vuelta måste vara de sämsta på länge en så bra cyklist presterat försökte han ens något någon gång? hans snitt placering blev väl runt 130 ca hans sportchef kan väl inte vara glad...
Citera
2013-09-15, 18:38
Medlem
mishimas avatar
Bra insats av Michael Olsson idag. Laget tog också hem segern. http://www.procyclingstats.com/race/Grote_Prijs_Jef_Scherens_Rondom_Leuven_2013
Citera
2013-09-15, 19:04
Medlem
WrongTurn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Betancur vuelta måste vara de sämsta på länge en så bra cyklist presterat försökte han ens något någon gång? hans snitt placering blev väl runt 130 ca hans sportchef kan väl inte vara glad...

Hans sportchef är nog inte så glad, men den som är mest besviken över hans insats är väl du. Ynka 4p till ditt Velolag.
Jag passar på att tacka PerP och Jan som räddade mig från sista platsen.

OnT: Jag tyckte det var en spännande Vuelta. Tyvärr missar man ju en hel del etapper när jobbet och plugget drar igång.
Förutom VM, vilka andra tävlingar/lopp är intressanta i år?
Citera
2013-09-15, 19:16
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrongTurn87
Framför allt Lombardiet Runt men också "spurtarnas klassiker" Paris-Tours som, lite märkligt, emallanåt bjuder upp till riktigt fin tv-underhållning. Vet dock inte om Eurosport sänder...
Citera
2013-09-15, 19:22
Moderator
Gromguttens avatar
Banskiss och profil før GP Montréal som har 117 km kvar just nu.

http://gpcqm.ca/uploads/pdf/GPC_MTL_PARCOURS_EN.pdf
Citera
2013-09-15, 19:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Framför allt Lombardiet Runt men också "spurtarnas klassiker" Paris-Tours som, lite märkligt, emallanåt bjuder upp till riktigt fin tv-underhållning. Vet dock inte om Eurosport sänder...

Rätt säker på att Eurosport sänder. Paris-Tours gillar jag också, brukar vara häftiga sista 10km där.

Jag gillar också de italienska loppen Milano-Torino (som kom tillbaka förra året) och Giro dell'Emilia. Förra året lyckades jag hitta hyfsad stream till båda loppen.

Såg inte Tour of Britain. Var det mycket krascher på slutet? Det ser så ut i resultatet.
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=118940
Senast redigerad av mishima 2013-09-15 kl. 20:25.
Citera
2013-09-15, 20:22
Medlem
ruckaalis avatar
Eurosport 2 sänder Paris-Tours tyckte jag Vacchi sa idag.
Citera
2013-09-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrongTurn87
Hans sportchef är nog inte så glad, men den som är mest besviken över hans insats är väl du. Ynka 4p till ditt Velolag.
Jag passar på att tacka PerP och Jan som räddade mig från sista platsen.

OnT: Jag tyckte det var en spännande Vuelta. Tyvärr missar man ju en hel del etapper när jobbet och plugget drar igång.
Kul att kunna hjälpa till, gick ju riktigt dåligt. Men så går det när man läser om Betancours sjukdom först när deadline gått och tar med cyklister som Poels och Vanendert som inte presterat på ett år.

Betancour var som sagt rätt rejält sjuk innan tävlingen och presterade ju dåligt, men han gjorde ju några rätt okej bergsetapper på slutet, läs han kom inte sist iallafall. Får se om han är i form till på VM, tror dock det blir Uran som kommer att bli bäste colombian där. Acevedo kanske kan överaska om han kommer med.
Citera
2013-09-15, 20:26
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Kul att kunna hjälpa till, gick ju riktigt dåligt. Men så går det när man läser om Betancours sjukdom först när deadline gått och tar med cyklister som Poels och Vanendert som inte presterat på ett år.

Betancour var som sagt rätt rejält sjuk innan tävlingen och presterade ju dåligt, men han gjorde ju några rätt okej bergsetapper på slutet, läs han kom inte sist iallafall. Får se om han är i form till på VM, tror dock det blir Uran som kommer att bli bäste colombian där. Acevedo kanske kan överaska om han kommer med.

Hur många platser får Colombia till VM-linjet?
Tror att Atapuma kan bli farlig om det finns plats för honom i laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in