2013-09-13, 21:31
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growy
Hej,

Vilken storlek på skoblocken (Dessa:http://www.herrstil.se/product.html/produkt-nummer-tva?category_id=11) rekommenderar Flashbacks skoelit till storlek 6 av dessa: http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2311

Tack på förhand, önskar en extrem nybörjare inom kvalitetsskovärlden!

40, ev 39
Citera
2013-09-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
40, ev 39
Jag är lite väl sliten idag kanske, eller bara dum. Jag upptäckte denna länken nu:
http://www.herrstil.se/newsfeed-all.html?feed_id=2

Man får tacka ändå!
Citera
2013-09-13, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Growy
Hej,

Vilken storlek på skoblocken (Dessa: rekommenderar Flashbacks skoelit till storlek 6 av dessa:

Tack på förhand, önskar en extrem nybörjare inom kvalitetsskovärlden!

dom där med bälte ser ut som något från 1600 talet, dom går iaf fet bort.
Citera
2013-09-13, 21:47
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jag är rätt avis att du fick vara i EG-Mekka. Jag måste själv ta mig dit någon dag...

Jag tror jag sett den där Galway-versionen tidigare. Den är rätt ball, men jag måste säga att 64:an är lite väl "kängig" för min smak. Den är så bred och platt i tån att jag tycker den näst intill ser ut som försvarets gamla M/90-kängor.

Såg du förresten den där grain-Galway:en i "Almond" som MoL sålde i samma veva som du och jag köpte skor av honom? De var riktigt läckra...

De var ju kanske den snyggaste skon han sålde. Tycker att de tom var snyggare än de jag köpte.
Citera
2013-09-13, 21:50
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
dom där med bälte ser ut som något från 1600 talet, dom går iaf fet bort.

I den här tråden är det du som går fet bort.
Citera
2013-09-13, 21:54
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
De var ju kanske den snyggaste skon han sålde. Tycker att de tom var snyggare än de jag köpte.

Menar du almond-Galwayen eller den på 64:an du såg igår? För om det är almonden du menar håller jag med dig. Men dina går inte heller av för hackor!
Citera
2013-09-13, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av
I den här tråden är det du som går fet bort.

ursäkta? Vill du inte ha en tjejs kommentar, det är ju ändå tjejerna som du vill imponera på. Om du nu säger nåt annat så är det en big fat lie!
Citera
2013-09-13, 22:13
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
ursäkta? Vill du inte ha en tjejs kommentar, det är ju ändå tjejerna som du vill imponera på. Om du nu säger nåt annat så är det en big fat lie!
I just det ärendet är din kommentar precis värdelös. Vad du anser om skorna är nämligen helt irrelevant när hans fråga var vilken storlek på skoblocken han skall köpa till just de skorna. Men när vi nu ändå är i farten kanske det är på sin plats att du redogör för vilken typ av sko du anser vara snygg?

På temat kan jag avslöja att det finns sköna damer som uppskattar dylika skodon. Det är dessa vi "vill imponera på".
Citera
2013-09-13, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
I just det ärendet är din kommentar precis värdelös. Vad du anser om skorna är nämligen helt irrelevant när hans fråga var vilken storlek på skoblocken han skall köpa till just de skorna. Men när vi nu ändå är i farten kanske det är på sin plats att du redogör för vilken typ av sko du anser vara snygg?

På temat kan jag avslöja att det finns sköna damer som uppskattar dylika skodon. Det är dessa vi "vill imponera på".

det fanns ett par kängor lite tidigare i tråden, kanske förra sidan, dom var bruna i två olika nyanser,dom var fräscha.
Citera
2013-09-13, 22:37
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:

Nej. Andra människors åsikter intresserar mig inte särskilt mycket, oavsett kön. Hedersord.
Citera
2013-09-14, 15:13
Medlem
Jag har smutsat ner två par skor av mocka, behöver lite rådgivning hur jag gör det bästa av situationen.

Första paret fick en marschall över hela sig. Det andra paret har ett tuggummi gottat in sig i fibrerna, satte mig ner i gräset.

Nu har paren fyllt sitt syfte, då de är mina 'fyllebrogues' av högsta grad men jag vill gärna återställa dessa så gott jag kan!
Citera
2013-09-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Det såg inget vidare ut. Jag har några skor från Carmina och tycker de hållt väldigt bra.

Ja det är inte allt för kul.

Citat:
Ursprungligen postat av Frack
Du borde kanske skriva till Carmina och klaga (utan att vara alltför otrevlig). Det kan ju vara så att de skulle hålla med dig om att deras kvalitetskontroll har missat något.

F.ö. är väl kontorsstolar med "plastdetaljer" möbelvärldens motsvarighet till limmade skor i corrected grain...

Kanske borde jag det. Problemet är väl att de är 4 månader sedan jag köpte dem i Barcelona så det kanske blir problem, även om jag bara använt dem 4-5 gånger. Får försöka, just nu känns d inte som jag vill köpa fler Carmina då det känns dyrt att betala ca 3 papp för ett par skor som går sönder efter 2 användningar.

Håller helt med om vad du säger om stolarna .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in