2013-09-14, 23:01
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Ja, var var din vän Söderman exempelvis?

Bra fråga. Det ifrågasattes flertalet gånger om Magnus skulle delta den 14'e i chatten under RFs livestream i tisdags, men Dan Eriksson ignorerade frågan totalt. Hade varit bättre att vara ärlig.
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Sämre klack än Häcken, ja ni har sämre klack än Häcken

Strax över 200 på en lördag?!?!
Finns inte ett superettanlag som skulle vara nöjt med ett sånt bortafölje till Stockholm på en lördag. Och då snackar vi Ängelholm, Falkenberg, Halmstad, Värnamo, etc.
Och ni mobiliserar från hela landet. Svp 2014 Hela Sverige skrattar

Typ 10'e gången du postar detta i denna tråd. Ingen lyssnar på dig. Visst borde vi ha haft fler deltagare, men det var fortfarande vi och inte ni som hade gatan. Avundsjukan bara strålar genom dig.
2013-09-14, 23:03
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Jo visst blev deltagarantalet lite skralt!

Vad är nyckeln för att lyckas mobilisera bättre nästa gång tror du??
Att ligga på folk bättre, ringkvällar måste fixas. Sen vet jag att ett drygt 50-tal valde fotbollen istället för demonstrationen.

/Micke
2013-09-14, 23:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ja, var var din vän Söderman exempelvis?
Söderman har väl en historia som bevisar att han inte backar för en demonstration? Kanske är han med Dan i Italien eller så kunde han inte av andra skäl. Onödigt att försöka misstänkliggöra eller ifrågasätta en person som har deltagit så mycket genom åren. Var han inte med finns det säkert giltiga skäl för det.
2013-09-14, 23:09
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Detta har jag svårt att fatta.. Visst prioriterar jag också fotboll högt.. Men inte högt som ett stort politisk evenemang..

För mig helt oförståeligt. Bor man i Stockholm fanns ingen som helst anledning att inte delta om man är ns, nationalist eller ö.h.t sverigevän. Jag är inte SvP-ansluten men tvivlade inte en sekund när det sker något i min stad. Sist här hände något var NNS demo 30'e nov. förra året, så det är knappast ofta det händer något här - och då finns inga ursäkter för att inte delta.

En stor grupp nationalister bör skämmas för att de inte dök upp idag..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Kan någon förklara för en något ignorant Fromlands vad demonstrationen handlade om. Vad budskapet var eller vad den var för/emot? (vad jag uppfattade så gick man på led med en banderoll i täten samt slog på trummor?, jo visst det vajades friskt med nationens fana också.)

Vad jag vet var denna demonstration startskottet på en kampanj inför valet 2014 som heter "Bryt inte våra blågula band". Handlar väl kort och gott om att de vill att svenskarna ska bli mer nationalistiskt medvetna och förhindra folkmordet på det svenska folket.

Vissa kanske tycker det är överdrivet att kalla det för ett folkmord, men på vilket sätt är det inte det? En löjligt överdriven massinvandring från helt främmande länder med helt främmande folkslag, som har betydligt högre födelsetal än svenskarna, samtidigt som mångkultur propageras för fullt genom all vår massmedia, och där nationalism/svenskheten ständigt hånas. Ser rasblandningspropaganda allt oftare numera.

Citat:
Kan någon från "andra sidan" förklara varför demonstrationen var tvungen att bemötas med medel som utgör ett brott mot grundlagen? (jo, saker kastades faktiskt på demonstranterna)
Det här är verkligen inget nytt. Vänsterpacket beter sig alltid såhär mot nationalister. Det gjorde de även mot SD tidigare, och inget tyder på att vänsterpacket kommer ändra sig.
Senast redigerad av Feru 2013-09-14 kl. 23:13.
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Hahaha. Den dagen ni ens vågar åka igenom Malmö så kan jag ta emot er mat även om det antagligen är svensk mat som inte smakar något eftersom matkulturen i detta landet är så pass usel. Vågar ni komma till Malmö är det väl bara att åka ner hit. Ett demo med 200 pers borde inte ta så lång tid att planera. I Malmö lyckades vi organisera fram en liten gatufest på 500 pers på 3 veckor liksom så ni borde inte ha några problem alls

Jaha, det är en blatte jag pratar med........
Förövrigt uppfyller du allt vad ockupant-beteende innefattar. Processen med dig, barn och övrig familj kommer att göras kort - precis som Che Guevara eller Nelson Mandela gjorde med din typ av hotbilder för.
2013-09-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Söderman har väl en historia som bevisar att han inte backar för en demonstration? Kanske är han med Dan i Italien eller så kunde han inte av andra skäl. Onödigt att försöka misstänkliggöra eller ifrågasätta en person som har deltagit så mycket genom åren. Var han inte med finns det säkert giltiga skäl för det.

Jag frågade bara var han var. Jag känner till hans tidigare engagemang och vet att han varit synnerligen aktiv. Men man blir lite fundersam när det sker flera gånger i rad. Säkert har han goda skäl men man blir nyfiken. Han hade kunnat göra nytta som talare. Begriper dessvärre inte riktigt vad Spansk sysslade med tidigare idag när han talade.
2013-09-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
En stor grupp nationalister bör skämmas för att de inte dök upp idag..

Det såg ut som att de som faktiskt DÖK UPP hade tusen anledningar att skämmas. Men kan man inte mobilisera fler än 200+ pers i en "stor" demo så ställer man väl gladeligen upp vad skit som helst på gatan för att kunna räkna in några huvuden
2013-09-14, 23:14
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Kan någon från "andra sidan" förklara varför demonstrationen var tvungen att bemötas med medel som utgör ett brott mot grundlagen? (jo, saker kastades faktiskt på demonstranterna)

Svaret är enkelt. Nationalismen är på frammarsch och är ett hot mot status-quo. Extremisterna som motdemonstrerade anser att SvP inte har rätt att uttrycka sina åsikter trots lagen på sin sida. Uttalanden som "Nazister kommer aldrig tillåtas demonstrera på våra gator" är standard för dessa nollor.
2013-09-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Varenda jävla demo vi gör här nere i Malmö är ju större än så där. Även om vi gör en i veckan. Och det är klart att vi också skulle kunna bli attackerade på samma sätt av nassepacket som vi attackerar dem. Den stora skillnaden är ju att vi klarar av att försvara oss som rörelse, vi begär inte snutbeskydd för minsta lilla skitsamling. Och nassepacket vet att försöker de något så blir det åka av för dem. Till stor del för att det går 100 rödingar på varje "nationalist".

Så alla nassar här kan ju sluta lipa om att ingen vågar gå med dem för att det är så våldsamt. Men ni låter det ju gå våldsamt till. Ni tillåter ju förnedringen.

Men herregud människa, är du dum på riktigt!

Det är väl klart att det är lättare att mobilisera folk för något som är totalt okontroversiellt och som spelar makthavarna helt i händerna!

Dom vill ha en etniskt splittrat befolkning!
Ni vill ha "mångkultur"!

Dom vill ha en demoraliserad befolkning!
Ni gillar homosexuella och andra sexuella-avikare!

Dom vill ha en....

Också vidare, måste kännas skönt för er nu, att efter Göteborgskravallerna åter få stå vid husbondes sida igen!
2013-09-14, 23:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag frågade bara var han var. Jag känner till hans tidigare engagemang och vet att han varit synnerligen aktiv. Men man blir lite fundersam när det sker flera gånger i rad. Säkert har han goda skäl men man blir nyfiken.
Man får undra. Däremot finns det väldigt många andra som borde ifrågasättas mer än Söderman, som redan visat vad han går för. Jag är helt säker på att det finns väldigt mycket mer än 250 nationalister i Stockholm.
Citat:
Begriper dessvärre inte riktigt vad Spansk sysslade med tidigare idag när han talade.
Som jag uppfattade det så var vänsterextremisternas störande betydligt mer påtaglig på plats än vad den var via den direktkopplade livestreamingen. Förmodligen hörde både Spansk och Jakobsson sig själva sämre än vad vi gjorde som inte hörde så mycket kringljud. Därför upplevdes det som lite konstigt ibland. Så tror jag.
2013-09-14, 23:18
Medlem
Citat:
Jag frågade bara var han var. Jag känner till hans tidigare engagemang och vet att han varit synnerligen aktiv. Men man blir lite fundersam när det sker flera gånger i rad. Säkert har han goda skäl men man blir nyfiken. Han hade kunnat göra nytta som talare. Begriper dessvärre inte riktigt vad Spansk sysslade med tidigare idag när han talade.
Håller verkligen med. Den svenska nationalismen behöver verkligen fler och bättre talare, och jag vet att Söderman är en bra sådan, så man kan tycka att det var synd att han inte var med (?).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in