Citat:
Ursprungligen postat av
puangsawan
De flesta tidningar har publika IP-adresser, det räcker med att blocka dem. Journalisterna kan ju iofs sitta hemifrån utan att det skulle ge nåt blipp på radarn, men förhoppningsvis tvingar deras chefer dem till att sitta på kontoret. Använder de då VPN-kopplingar för att kringgå IP-blocken så förutsätter jag att IT-ansvarig på respektive bolag tar ett allvarligt samtal med de journalisterna om vikten av IT-säkerhet..
IT-säkerhet? Jag kan lätt säga att du är säkrare bakom en VPN än bakom din vanliga IP... Om du nu valt ett bra företag och det är inte svårt.
Många journalister jobbar också hemma, via olika Wifi's m.m. Tror du alla journalister sitter på jobbet hela dagarna och artiklarna hamnar på deras bord? Många jobbar dessutom hemma.
Citat:
Huruvida du är en journalist eller inte är irrelevant, frågan var om det vore en poäng att stoppa de största bolagen från att komma åt Flashback, vilket jag trodde var uppenbart att det betyder att jag menar "från deras publika IP-adresser".
Men de kan fortfarande kringgå detta på sekunder - varför ens besvära sig?
Jag sitter hemma just nu, bakom en VPN och jag kan vara en journalist som skriver ett stort reportage där jag fått en del fakta från en tråd - hur ska du hindra mig? Ska admin blocka Anonine? Då kan jag lova dig att tusentals läsare skulle påverkas, oavsett om de är snickare, målare eller journalister.
Citat:
"Hur ska detta med betalningar skötas?" Hur tror du folk normalt sett skickar pengar till Flashback? Via e-mail? Tänkte du själv efter när du skrev ovan?
Ja, simpelt - du skapar en tråd med stor information, aftonbladet använder den och hur ska du få betalt? Ska Flashback få betalt för att du skrev informationen här? Hur vet vi ens att du är bakgrunden till en viss information och du inte tagit den från samma källa som aftonbladet t.ex?
Hur ska du motta pengarna? Paypal?
Nej, du tänkte inte efter i ditt inlägg och det märks.