Citat:
Ursprungligen postat av
TheGamer
Ip-blocka? Betala 35 kr till Anonine och du har helt plötsligt en ny IP, eller så kan du simpelt komma över en VPN gratis. Dessutom lite nyfiken, hur ska de få reda på vilka som är journalister eller inte?
Hur vet du att jag inte är en journalist? Jag kanske sitter just nu, medan jag skriver detta och planerar en stor artikel om din tråd.
Hur ska detta med betalningar skötas? Väldigt många brister i ditt inlägg - tänkte du efter när du skrev ovan?
De flesta tidningar har publika IP-adresser, det räcker med att blocka dem. Journalisterna kan ju iofs sitta hemifrån utan att det skulle ge nåt blipp på radarn, men förhoppningsvis tvingar deras chefer dem till att sitta på kontoret. Använder de då VPN-kopplingar för att kringgå IP-blocken så förutsätter jag att IT-ansvarig på respektive bolag tar ett allvarligt samtal med de journalisterna om vikten av IT-säkerhet..
Huruvida du är en journalist eller inte är irrelevant, frågan var om det vore en poäng att stoppa de största bolagen från att komma åt Flashback, vilket jag trodde var uppenbart att det betyder att jag menar "från deras publika IP-adresser".
"Hur ska detta med betalningar skötas?" Hur tror du folk normalt sett skickar pengar till Flashback? Via e-mail? Tänkte du själv efter när du skrev ovan?