2013-09-14, 17:09
Medlem
Tycker ni inte att det är dags att IP-blocka de största bolagen? Alternativt tvinga dem att betala provision till Flashback?
Citera
2013-09-14, 17:14
Medlem
hokans1s avatar
Låter som en bra idé tycker jag!
Citera
2013-09-14, 17:15
Medlem
TheGamers avatar
Ip-blocka? Betala 35 kr till Anonine och du har helt plötsligt en ny IP, eller så kan du simpelt komma över en VPN gratis. Dessutom lite nyfiken, hur ska de få reda på vilka som är journalister eller inte?

Hur vet du att jag inte är en journalist? Jag kanske sitter just nu, medan jag skriver detta och planerar en stor artikel om din tråd.

Hur ska detta med betalningar skötas? Väldigt många brister i ditt inlägg - tänkte du efter när du skrev ovan?
Citera
2013-09-14, 17:20
Medlem
akvifers avatar
Första tanken som slår mig är alla användare som kanske sitter å slösurfar på sina arbeten på dessa bolag. Dessa kommer ju få lida för ovanstående förslag.

Dessutom, då Flashbacks "motto" är; Yttrandefrihet på riktigt, är det inte bra då att det som skrivs på Flashback kommer ut i media så mycket som möjligt? Rapporterar media bara PK skit så går ju samhället knappast framåt

Mina 2ören
Citera
2013-09-14, 17:21
Medlem
roggeees avatar
Det vore väl ändå bättre om vi lärde våra kära journalister att redovisa sina källor lite oftare.
Citera
2013-09-14, 17:23
Medlem
Det var nog det dummaste jag har hör på länge. Om någon råkar höra ett samtal inne på ica, ska de betala en avgift till ica då för att det var i deras affär?
Citera
2013-09-14, 17:25
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Journalister har väl samma rätt att läsa/skriva på flashback som alla andra?

Och vad gör det om de samlar information här?

Förut var ju forumet dessutom "copyleft" vilket skulle rimma illa med en sådan policy, men numera verkar det svårt att se några ställningstaganden angående "licenser" från forumets ledning.
Citera
2013-09-14, 17:26
Moderator
blomvattnares avatar
Information ska väl vara fri?
Citera
2013-09-14, 17:27
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Journalister har väl samma rätt att läsa/skriva på flashback som alla andra?

Och vad gör det om de samlar information här?

Förut var ju forumet dessutom "copyleft" vilket skulle rimma illa med en sådan policy, men numera verkar det svårt att se några ställningstaganden angående "licenser" från forumets ledning.

Instämmer. Dessutom skulle jag gärna vilja se någon form av bevis och underlag för att "det är så många murvlar som får sina scoop" härifrån. Sedan undrar jag också varför TS hatar yttrandefrihet och fri information.
Citera
2013-09-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Ip-blocka? Betala 35 kr till Anonine och du har helt plötsligt en ny IP, eller så kan du simpelt komma över en VPN gratis. Dessutom lite nyfiken, hur ska de få reda på vilka som är journalister eller inte?

Hur vet du att jag inte är en journalist? Jag kanske sitter just nu, medan jag skriver detta och planerar en stor artikel om din tråd.

Hur ska detta med betalningar skötas? Väldigt många brister i ditt inlägg - tänkte du efter när du skrev ovan?
De flesta tidningar har publika IP-adresser, det räcker med att blocka dem. Journalisterna kan ju iofs sitta hemifrån utan att det skulle ge nåt blipp på radarn, men förhoppningsvis tvingar deras chefer dem till att sitta på kontoret. Använder de då VPN-kopplingar för att kringgå IP-blocken så förutsätter jag att IT-ansvarig på respektive bolag tar ett allvarligt samtal med de journalisterna om vikten av IT-säkerhet..

Huruvida du är en journalist eller inte är irrelevant, frågan var om det vore en poäng att stoppa de största bolagen från att komma åt Flashback, vilket jag trodde var uppenbart att det betyder att jag menar "från deras publika IP-adresser".

"Hur ska detta med betalningar skötas?" Hur tror du folk normalt sett skickar pengar till Flashback? Via e-mail? Tänkte du själv efter när du skrev ovan?
Citera
2013-09-14, 17:28
Bannlyst
Det är tråkigt varje gång mina scoop har blivit artiklar i expressen. De känns som min tid går åt till att göra ''journalisters'' arbete. Allt dagens ''journalister'' behöver göra är att följa populära trådar på flashback. Där får de sen all info och kan skriva sina artiklar och sen skriva ''säger en källa till expressen'' när de istället bara läst det på internet.
Citera
2013-09-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Instämmer. Dessutom skulle jag gärna vilja se någon form av bevis och underlag för att "det är så många murvlar som får sina scoop" härifrån. Sedan undrar jag också varför TS hatar yttrandefrihet och fri information.
Jag älskar yttrandefrihet och fri information, men inte när fel människor profiterar på att ta valda delar av informationen för att sprida disinformation och propaganda till en långt större målgrupp än detta forums medlemmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in