2013-09-14, 20:34
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Mm. Känns som att ni verkar ta allt utanför diskussionen och bara hoppa på allt man hittar på när man fiskar...
Trevligt att se att det fungerar, kalla det vad du vill fröken; men ifall du inte vill svara på mina tidigare inlägg så allt detta är OT

Det var inte OT. Jag förklarade var hundarna förgiftades som är en av sakerna som ligger i den åtaldes förflutna historia. Du påståd att det var normalt att lösspringande hundar förgiftades på Öland, hur du nu vet det, och jag sa det inte var lösspringande.

Men det var ju trevligt att du erkänner att du fiskar. Jag antar att man ska tolka det som att du inte har något seriöst syfte med dina inlägg?
Citera
2013-09-14, 20:37
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, håller med.
Jag för min del är fullständigt övertygad om att tingsrätten fäller honom och dömer till
livstids fängelse. Även i hovrätten är jag numera ganska säker på att vederbörande ryker.
Andra må tvivla på bevisningens styrka, jag gör det i vart fall inte.
Det är en jävligt tung grej med blodspåret hävdar jag. Det plus en del annat borde räcka
även för en aldrig så kritisk hovrätt.

Yes! Mannen har mördat färdigt. Nu är det äntligen dags för honom att krypa in bakom
lås och bom och det för en jävligt lång tid. Och folket på norra Öland kan andas ut.
Han är körd, enda chansen är om han på något sätt kan krångla sig ur blodspåren.
Annars är han knuten till platsen, har motiv och möjlighet.

Livstid och rättvist så.
Citera
2013-09-14, 20:37
Medlem
Citat:
Mm. Känns som att ni verkar ta allt utanför diskussionen och bara hoppa på allt man hittar på när man fiskar...
Trevligt att se att det fungerar, kalla det för vad du vill fröken; men ifall du inte vill svara på mina tidigare inlägg så allt detta är OT

Snälla du tagga ner så är du hygglig.

I denna tråd finns initierade, intresserade och engagerade människor. Du pissar på oss alla i ett sammanhang där du saknar insikt. Du vill bara jävlas.

Snälla håll dig utanför om du inte har mer än raljerande att komma med.

För övrigt är alls inte alla från Öland. Inte alls.
Citera
2013-09-14, 20:38
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Det var inte OT. Jag förklarade var hundarna förgiftades som är en av sakerna som ligger i den åtaldes förflutna historia. Du påståd att det var normalt att lösspringande hundar förgiftades på Öland, hur du nu vet det, och jag sa det inte var lösspringande.

Men det var ju trevligt att du erkänner att du fiskar. Jag antar att man ska tolka det som att du inte har något seriöst syfte med dina inlägg?

... och hur fan kan du mena att det kan kopplas till PK?
Bara det jag vill få fram.
Citera
2013-09-14, 20:40
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Förklaringarna är inte rimliga mot bakgrund av motivbilden som ni framför.
Intressant att du ska tillrättavisa mig. Jag har försökt hålla god ton men det är omöjligt i den här tråden. Du verkar vara helt blind inför påhoppen mot mig. Nivån har inte satts av mig utan av andra som inte klarar av att läsa mina protester och idoga påpekande av åtalets svaghet. Du har dessutom en tråkig underton i vissa av dina inlägg så du kanske bör rannsaka dig själv lite grann, va?
Fast åtalet är inte svagt det enda som fattas är ett vittne som sett vad som skett nu är det ett klassiskt indiciemål.
Citera
2013-09-14, 20:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Det är väl en av de besvärande omständigheter i PKs tidigare liv, att hundar förgiftas i sin hundgård är mycket sällsynt, sker det efter att ha stött sig med PK så blir det besvärande.
Sen att han lyckas jobba på flera platser där brand bryter ut är också extremt ovanligt.
Citera
2013-09-14, 20:46
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Snälla du tagga ner så är du hygglig.

I denna tråd finns initierade, intresserade och engagerade människor. Du pissar på oss alla i ett sammanhang där du saknar insikt. Du vill bara jävlas.

Snälla håll dig utanför om du inte har mer än raljerande att komma med.

För övrigt är alls inte alla från Öland. Inte alls.

Jag vill bara att vi inte skall döma någon i förhand. Kalla mig konspirationsteoretiker eller vad du känner för, men fallet är präglat av saker som "förmodas" ligga i fup-slasken. Ifall en åklagare bara kan förpassa saker dit - så är det fritt vilt att spekulera känns det som, håller du inte med?
Det finns saker som inte har blivit publikt redovisade, och det finns således plats för spekulationer. Ingen dom har väl kommit ännu?
Citera
2013-09-14, 20:48
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det är väl en av de besvärande omständigheter i PKs tidigare liv, att hundar förgiftas i sin hundgård är mycket sällsynt, sker det efter att ha stött sig med PK så blir det besvärande.
Sen att han lyckas jobba på flera platser där brand bryter ut är också extremt ovanligt.

Åter igen; vad har PK med det att göra? Finns det inga andra alternativ? Han är ju inte dömd för något alls tidigare, han är en av oss?
Citera
2013-09-14, 20:48
Medlem
countrychicks avatar
Citat:

Men hur de förgiftade hundarna har koppling till PK har jag ju redan förklarat. Stöldgods nära pk:s fastighet i samband med att han byggde och behövde just de sakerna stöldgodset bestod av. Förgiftning var en hämnd för att damen tipsade polisen om stöldgodset. Det var du som framförde teorin om att hundar förgiftas hur som helst utan anledning och jag svarade på det.
Senast redigerad av countrychick 2013-09-14 kl. 21:10.
Citera
2013-09-14, 20:53
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Åter igen; vad har PK med det att göra? Finns det inga andra alternativ? Han är ju inte dömd för något alls tidigare, han är en av oss?
Uppenbarligen en hel del, du har inte så mycket " otur" att du är inblandad i flera bränder, misstänkta mord och förgiftade djur.
Citera
2013-09-14, 20:54
Bannlyst
Citat:
Vad menar du med en av oss? Han kanske har mer gemensamt med dig än oss andra?
Citera
2013-09-14, 20:57
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Men hur de förgiftade hundarna har koppling till PK har jag ju redan förklarat. Stöldgods nära pk:s fastighet i samband med att han byggde och behövde just de sakerna stöldgodset bestod av. Förgiftning var en hämd för att damen tipsade polisen om stöldgodset. Det var du som framförde teorin om att hundar förgiftas hur som helst utan anledning och jag svarade på det.

Och varför skulle PK bry sig om att förgifta hundarna? Det tar lång tid, det blir ganska uppenbart ifall hundarna får en obduktion, e.tc. Varför inte bara skjuta dem och gräva ner dem på plats?
Brottet (iom stöldgodset) var väl redan gjort? Varför skulle Pierre vara såpass småsint att göra något sådant? Det passar inte in i min sinnesvärld, samt att; vem fan bryr sig om sådana detaljer? Edit: inget som kan bevisas ändå
Senast redigerad av Harpy 2013-09-14 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in