2013-09-14, 19:04
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag menar det jag skriver:

Någon skrev att man inte kan fria om det inte finns en alternativ gm. Jag menade att så inte är fallet.
Ledsen om jag uttrycker mig sämre än jag gör!

Rekvisitet är att det praktiskt taget ska vara uteslutet att någon annan - än den som är på tapeten i rättssalen - begått brottet. Det betyder både verkliga personer, och sådana som man med viss fantasi kan få fram (inom rimlighetens gräns).
Citera
2013-09-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Läste du ens något av det jag skrev till honom då? Vad jag svarade på e.tc?
Du hjälper ju inte till för att understryka något annat om ölänningarna kan jag lova.

Jesus F. Christ.

Jaså du tycker så,vad gör du här i denna tråd?

Vet du något om personerna som är inblandade i fallet?
Citera
2013-09-14, 19:25
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewinner6
Jaså du tycker så,vad gör du här i denna tråd?

Vet du något om personerna som är inblandade i fallet?

Jag vet saker om fallet i sig. Precis som di däringa figurerna som också ha' nå' köll' på detta. Samt även aningar om det polisen och åklagaren dumpade ner till slasken.
Vad vet du? Måste man bo på i krokarna för att kunna skriva här? Kom med något originellt istället för att bara spä på våra fördomar om öborna.
Citera
2013-09-14, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Rekvisitet är att det praktiskt taget ska vara uteslutet att någon annan - än den som är på tapeten i rättssalen - begått brottet. Det betyder både verkliga personer, och sådana som man med viss fantasi kan få fram (inom rimlighetens gräns).
Håller helt med och har också skrivit det. Men en person ansåg att PK inte kan FRIAS om det inte finns en alternativ gm.
Citera
2013-09-14, 19:35
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
När kassaskåpsgångjärnen var avklippta med vinkelslipen så satt ändå sidan kvar pga några säkerhetsbultar. GM har då varit tvungen att bända med en kofot för att få loss sidan på skåpet. Jag tror också att lådorna inne i skåpet bändes upp med kofot men där är jag inte säker. Det står i SKL:s undersökning av skåpet.

GM skar upp gångjärnen, men fick då inte upp skåpet pga bakkantssäkringen. Momentet efter det skar han upp en rektangulär yta ovanför låshuset, kom åt låskolvsmekanismen och lyckades öppna skåpet den vägen. En rutinerad inbrottstjuv - typ en yrkeskriminell från baltikum, hade aldrig gjort det misstaget då bakkantssäkring är standard på i princip alla skåp.

Värdefacken i skåpet försökte GM först skära upp med rondell men kom förmodligen inte åt i kanterna och bröt sedan upp dem.
Citera
2013-09-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Det där har gått mig förbi, när hände det och vad var kopplingen till PK, finns det att läsa i fup 2006 och eller någon annanstans?

Det om "revisorn H*lger" nämns av några i FUP nu 2013. En alkoholiserad man som hittades i sitt hem (inte i ett dike) med stort sår i bakhuvudet. Uppgav själv att han ramlat. Dog senare på sjukhus. Hände 2004.

Kopplingen till PK är att han på 1990-talet (och kanske längre fram) hjälpte denne och sin brorsdotter LK med deklarationen. Hade med stor sannolikhet lånat ut pengar till PK och LK, möjligen inga jättesummor då han själv hade det ganska knapert. Alkoholister har väl till sist sällan ganska gott om pengar och möjligen ville han sålunda ha lånet igen vilket i så fall inte gick ihop med PK:s intentioner. Så går i så fall tankegången hos de som nämnt detta i FUP.
Citera
2013-09-14, 19:36
Medlem
Citat:
En diger lista du har fantiserat ihop. Men tror du inte att hundar kan avlivas i det dolda p.ga mindre orsaker?
Misstänker ännu att ni är alldeles för insnöade på PK för att tänka rationellt.

Fantiserat??? vad vet du om det.

När man, som du, saknar bakgrundsinformation och historik kanske man ska uppdatera sig lite. Du som uppenbarligen kommit in från sidan med en von-oben-attityd borde nog göra det. Uppdatera dig lite.
Citera
2013-09-14, 19:45
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabe
Man kan ju bygga en hel bok bara på scenen (finns i FUP:en) där mamman kastar hans älsklingsdocka i elden.

Kan väl vara orsaken till varför PK har en böjelse för att elda? Det verkar ju ha satt sina spår...
Citera
2013-09-14, 20:13
Medlem
Citat:
Du kände ett behov att jag skulle upprepa mig, två gånger?
En hund blev förmodligen förgiftad, på Öland. OK?
Det har ju aldrig hänt förut? Är du seriös eller?

Jag ligger bakom mången hund & katts försvinnande, då dom antingen är lössläppta eller är det i ett obehagligt sammanhang i min egen sfär. Hundar som är lössläppta på vardaglig basis får glykolindränkt köttfärs, katter fångas enbart upp i en påse och hamnar i frysen tills den kommunala sophämtningen kommer.
Lägg inte skulden på PK; ty det finns många andra som tycker illa om er ohyra - tror det även kan sträcka sig till Öland.

Trams!

Vad vet du om PK;s oskuld? Platt intet!
Citera
2013-09-14, 20:14
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Trams!

Vad vet du om PK;s oskuld? Platt intet!

Vad vet du om hans skuld?
Citera
2013-09-14, 20:20
Medlem
Citat:
Vad vet du om hans skuld?

Bra svar på min fråga!

Jag vet kanske lika lite som du men jag låtsas inte veta saker jag inte har en aning om.
Senast redigerad av bblues 2013-09-14 kl. 20:24.
Citera
2013-09-14, 20:21
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Du kände ett behov att jag skulle upprepa mig, två gånger?
En hund blev förmodligen förgiftad, på Öland. OK?
Det har ju aldrig hänt förut? Är du seriös eller?

Jag ligger bakom mången hund & katts försvinnande, då dom antingen är lössläppta eller är det i ett obehagligt sammanhang i min egen sfär. Hundar som är lössläppta på vardaglig basis får glykolindränkt köttfärs, katter fångas enbart upp i en påse och hamnar i frysen tills den kommunala sophämtningen kommer.
Lägg inte skulden på PK; ty det finns många andra som tycker illa om er ohyra - tror det även kan sträcka sig till Öland.

Fast det var ju inte så det gick till här. Hennes hundar blev förgiftade hemma i hundgården med råttgift av äldre och förbjuden typ. Det var inte några lösspringande och förvildade djur

Du verkar vara en synnerligen vidrig typ som behandlar djur på det sätt du gör. Personer som du borde erhålla samma behandling som du utsätter försvarslösa djur för. I mitt tycke är du ett avskum som inte har något existensberättigande. Och alla vet väl hur seriemördare och psykopater oftast börjar sina karriärer? Med att plåga djur. Inte så konstigt kanske att du har de åsikter du har här i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in