2013-09-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Ingen hade svarat på min fråga.. Men hur är det möjligt att SvP fick ihop mindre folk idag än i Jönköping?

Det beror väl helt enkelt på att demonstrationen i Jönköping var i maj, och att det även var en röd dag då. Maj är även nära sommaren då många har semester dessutom, så det har väl något med det att göra kan jag tänka mig. Vad tror du själv?
2013-09-14, 19:56
Medlem
Godhems avatar
Jag måste säga att jag har väldigt svårt att förstå hur man kan se demonstration med 200 deltagare (ja, säg att det var 300 då men ändå) som verkar vara den troligaste siffran som en framgång?
200-300 pers är ju ingenting. Och detta har man gått ut med som den stora demon i år.
Man mobiliserar sympatisörer från hela landet (och säkert utlandet också). Demon läggs i Stockholm den klart lättaste orten att ta sig till var i Sverige man än befinner sig. och det kommer 200 pers?

200 pers har ju Timrå IK med sig på en bortamatch i Stockholm i Hockeyallsvenskan. Örgrytes supportrar var säkert det 4 dubbla mot Hammarby i Superettan, och då skall vi veta att ÖIS är inget stort publiklag. Örebros hockeysupportrar var tydligen 3000 i Karlstad idag. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/orebro/article17472051.ab
Listan kan göras hur lång som helst.

Och ni lyckas mobilisera 200 pers från hela landet?
Hur man kan se detta som en framgång är för mig en gåta, men ni skall veta att alla vi som lever utanför er bubbla har väldigt roligt åt denna framgång.
2013-09-14, 19:56
Medlem
thelindgrennheros avatar
En annan sak inträffade efter att demonstrationen och talen var slut och hade upplösts, när en större skara nationalister var på väg därifrån. Nere i tunnelbanan (som enligt polisen skulle vara avstängd och utrymd tills dess att grupperingarna hade upplösts) så syns en grupp på kanske 15-25 personer, varav en del är maskerade.

Förvirring uppstår under en kort stund (kanske 30 sekunder max) då man tror att dessa är nationalister. De står kanske 10 meter bortifrån den större skara nationalister som kommit från observatorielunden. Nationalister ropar "Stolt Svensk Nationalist" varpå den andra gruppen avslöjar sig direkt genom att börja skrika "nasse svin, vi ska döda er" etc. Då kommer polis rusandes och ställer sig framför dessa. Helt plötsligt blir dessa aktivister, som innan endast stått och kollat på de nationella, helt vilda och börjar vifta med armarna osv.

Enligt rykten ska det ha varit medlemmar ur "Revolutionära Fronten". Dessa hade alltså gott om tid att angripa nationalisterna, men väntade tills dess att polisen var där för att skydda dem. Fega kräk (som alltid).
2013-09-14, 20:02
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nja, Operaio skrev:

Jag tycker han inte alls har fel. Ingen kan väl förneka att nationalismen har gått tillbaka rejält? Det beror delvis på den långa freden vi har haft i Sverige där folk tar Sverige för givet, välståndet och nationalismens förlust 1945. Även om det var en tysk förlust innebar det i praktiken i förlängningen en förlust för all europeisk nationalism, vilket vi tydligt ser idag.

Dock som Operaio skrev, känner även jag att nationalismen har återhämtat sig något i jämförelse för bara några år sedan då den verkligen var i botten. Det beror väl delvis på mångkulturens baksidor och Sverigedemokraternas inträde i riksdagen. Folk börjar helt enkelt att bli lessa på mångkulturen.

Största anledningen är internet. Demonstrationen idag var förstanyhet på alla de största tidningarna under några timmar. Helt sanslös reklam. Nu kan alla de som blev nyfikna själva gå in och söka information på Flashback, Svp:s hemsida och Realisten. Jämför det med att få en liten artikel i morgondagens tidning och sen är informationen slut.

De här demonstrationerna är fantastiskt effektiva vare sig det är 30 eller 300 pers i dem. Målgruppen som den når är ändå enorm.
Senast redigerad av ricardo22 2013-09-14 kl. 20:05.
2013-09-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Jag måste säga att jag har väldigt svårt att förstå hur man kan se demonstration med 200 deltagare (ja, säg att det var 300 då men ändå) som verkar vara den troligaste siffran som en framgång?

För att vara ett sådant stigmatiserat parti som SvP, är det inte värdelöst att samla ihop 200-300 personer. Inte någon succé, men godkänt i min bok. Men som den politiskt korrekta personen som du är, kommer du aldrig att förstå hur det är att ha hela etablissemanget emot dig.
Senast redigerad av Feru 2013-09-14 kl. 20:04.
2013-09-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Ingen hade svarat på min fråga.. Men hur är det möjligt att SvP fick ihop mindre folk idag än i Jönköping?

Troligtvis är det beroende på exakt samma anledningar som även gör att även ni har problem att mobilisera stort!!

Men dagens manifestation påverkade förhoppningsvis detta!
2013-09-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Du är en liten trollande vänsterbög som inte bör besvaras egentligen, men gör ett undantag för dig. Svaret är att du har fel, det var mer än 300 deltagare (400+ alla gånger)
Är du verkligen helt säker på det? Det vore fantastiskt om så var fallet, men av bilderna/filmerna att döma kändes det inte som att det var så många.
2013-09-14, 20:04
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Det beror väl helt enkelt på att demonstrationen i Jönköping var i maj, och att det även var en röd dag då. Maj är även nära sommaren då många har semester dessutom, så det har väl något med det att göra kan jag tänka mig. Vad tror du själv?
Ingen idé att fortsätta att besvara troll.

Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
200-300 pers är ju ingenting. Och detta har man gått ut med som den stora demon i år.
Man mobiliserar sympatisörer från hela landet (och säkert utlandet också). Demon läggs i Stockholm den klart lättaste orten att ta sig till var i Sverige man än befinner sig. och det kommer 200 pers?

Och ni lyckas mobilisera 200 pers från hela landet?
Hur man kan se detta som en framgång är för mig en gåta, men ni skall veta att alla vi som lever utanför er bubbla har väldigt roligt åt denna framgång.

För det första är det efterblivet att jämföra ett idrottsarrangemang med någon som helst politisk verksamhet. För det andra är SVP och dess supportrar nationalister, dvs ideologiskt sett den enda riktiga opposition som existerar. Inte bara det utan man är även, för det mesta, revolutionär i sin ideologi och så icke-pk man kan bli. Iom detta så riskerar folk som deltar inte bara en massa fysiskt våld, utan att även bli fotograferade och uthängda på nätet, var på de blir av med jobbet, uteslutna ur diverse föreningar osv osv. Detta händer nationalister hela tiden. Med dessa faktorer i åtanke kan man klart säga att det hade varit ett par tusen anhängare där om fallet varit annorlunda.

Sedan ljuger ni för er själva. Deltagarantalet var fortfarande 400+
2013-09-14, 20:08
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Är du verkligen helt säker på det? Det vore fantastiskt om så var fallet, men av bilderna/filmerna att döma kändes det inte som att det var så många.

Som sagt är det svårt att avgöra när man är på plats i verkligheten, på gatan. Det är betydligt lättare att räkna deltagare när man sitter hemma framför datorn och kollar på bilder/stream

Vi får helt enkelt vänta på ett uttalande från SVP / Realisten.se eftersom judemedias påstående som vanligt är så långt från sanningen man kan komma (50-100 deltagare) och vänsterpacket är likadana.

Tills dess att Realisten gör ett uttalande utgår jag från att det var 400-600 personer åtminstone.
2013-09-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Största anledningen är internet. Demonstrationen idag var förstanyhet på alla de största tidningarna under några timmar. Helt sanslös reklam. Nu kan alla de som blev nyfikna själva gå in och söka information på Flashback, Svp:s hemsida och Realisten. Jämför det med att få en liten artikel i morgondagens tidning och sen är informationen slut.

Jo givetvis, hur kunde jag glömma internet. Även om uppmärksamhet i massmedia är ovärderligt, måste jag ändå säga att det allra viktigaste är den alternativa median och andra platser som Flashback där man fritt kan diskutera allt mellan himmel och jord. Innan internet var detta en omöjlighet, nu för inte alls så längesen är det en möjlighet och något som bevisligen väldigt många utnyttjar. Så internet har en stor roll när det gäller nationalismens återhämtande. Jag kommer inte ihåg siffran, men jag har för mig att över 100 000 svenskar besöker nationalistiska sidor varje dag, vilket är väldigt imponerande. Det är Realisten.se, Nationell.nu och Svenskarnas partis hemsida som dominerar. Etablissemangets auktoritet, monopol och makt har kraftigt minskats tack vare möjligheterna internet har givit oss.
2013-09-14, 20:12
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Så nassarna blev inte fler än 200.
Vi var lätt 1000+ utspridda.

Er hotfulla marsch fick flera gånger stanna och vänta på att antirasisterna masade sig ur vägen för er. Ni var konstant utbuade och hånade.

Ni är lika marginaliserade som ni brukar. Är det här färre än i jönköping tom? Trotts allt ert hype blir det ingen folkrörelse. Division 2 matcher lockar förfan mer folk!

Vi lyckades med vårt mål, ni framstod som precis de muppar ni är.

Tror alla som inte helt släppt relingen förstår att svenk nynazism inte gick vinnande ur det här.

Vi var 400+

Ni? (organiserad autonom vänster) var förmodligen inte mer än 100-200, svårt att säga eftersom ni blev bortjagade gång på gång, utav både nationalister och polis.

Ni lyckades inte stoppa marschen, ni lyckades inte ens få oss att byta rutt. Istället gick vi exakt samma väg som planerat. Viss fördröjning fanns, som i sin tur endast ledde till fler åskådare och mer uppmärksamhet.

Ni lyckades med ert mål? Av det jag hört så var erat mål
1) Döda nazzar (Failed)
2) Stoppa demon (Failed)
3) Kissa i vattenballonger och kasta på nationalister (Failed. Inte en endaste nationalist blev träffad. Ni nådde inte ens fram till leden)
2013-09-14, 20:17
Medlem
Beardzs avatar
Fan vad torr jag är. Det var en kul dag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in