2013-09-10, 21:45
Medlem
Är "Calles" en av de billigaste ställena eller?
Citera
2013-09-11, 14:43
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Det där med "åka dit" är egentligen en icke-fråga, eftersom du får ta in hur mycket som helst till eget bruk inklusive bjudsprit. Det enda du inte får göra är SÄLJA spriten egentligen. Och om du kan styrka att du har 50-års kalas, bröllop eller liknande på gång finns det absolut inget de kan invända om du så kommer med en lastbil full.

Nja riktigt så lungt är det ju inte enligt EEG 118 från 2008.

Så uppfattningen att "om du kan styrka att du har 50-års kalas, bröllop eller liknande på gång finns det absolut inget de kan invända om du så kommer med en lastbil full." är felaktig.

EDIT: Jag hade mycket hellre kört på Bodström-ursäkten; "Detta ska jag dricka inom dom X närmaste åren."
Senast redigerad av akvifer 2013-09-11 kl. 14:46.
Citera
2013-09-11, 15:02
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Nja riktigt så lungt är det ju inte enligt EEG 118 från 2008.

Paragrafryttare.

Ja, visst kan de vinka in en och ställa frågor, för nog faen ser det misstänkt UT ... Men i slutänden kan de ju knappast konfiskera spriten om den de facto är för eget bruk (din fest) och det du inte har något betungande i bagaget typ fem spritresor där du blivit invinkad under månaden innan.
Citera
2013-09-11, 17:54
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Paragrafryttare.

Men det är ju precis vad tullen kommer vara
Citera
2013-09-11, 20:40
Medlem
en till fråga till, Trelleborg-Sassnitz trippen. någon som åkt denna över till tyskland och handlat?finns det någon calles eller liknande i närheten av hamnen där man kliver av? tacksam för svar
Citera
2013-09-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxernrobert
en till fråga till, Trelleborg-Sassnitz trippen. någon som åkt denna över till tyskland och handlat?finns det någon calles eller liknande i närheten av hamnen där man kliver av? tacksam för svar
Enklast är Stenas egen bordershop som ligger precis nedanför avfartsrampen. 100 m, sedan en U-sväng tillbaka in på parkeringen. Förbeställ, så går du bara in och betalar i kassan, sen går du runt till baksidan och hämtar färdiglastade kundvagn(ar). Färjan ligger inne en timme enl. tidtabell så man hinner gott med vändande färja. Sist vi åkte anlände färjan en halvtimme sent, så det blev lite stressigt, men vi hann ändå.
http://www.stenalinebordershop.se/

Tror inte det finns någon annan utpräglad dryckesshop typ Calles där, men om man tar det lugnt och tar nästa färja har man fem timmar i land. Då kan man åka in till Bergen, typ 2 mil, där det finns vanliga stormarknader, tex Real. Där finns lite annat sortiment, tex om man vill ha tysk öl på flaska istället för dansk burköl.
http://prospekt.real.de/se.html
Citera
2013-09-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxernrobert
SLOTSVIN i danmark är bra
Citera
2013-09-13, 15:09
Avslutad
Tar till Bordershopen imorgon. Någon som vet om det finns några OK viner inne? Är knappast en kännare men vill ju inte köpa vilket skit som helst eller. Tar tacksamt emot tips på bra, prisvärda viner!
Citera
2013-09-13, 17:07
Medlem
akvifers avatar
Eftersom det är så låg differens mellan priserna på vin i Tyskland och vin på Systembolaget så tycker jag du ska fylla bilen med vodka och öl istället. Sen sälja av en del till dina kompisar för en spottstyver och då ha råd med fina viner på Systemet.

Annars kan jag bara tipsa om bordershop-shoppen på Internet och annonsbladet som finns där. Då kan du iaf se vad de erbjuder och göra sökningar på google efter betyg på vinerna.
Citera
2013-09-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Eftersom det är så låg differens mellan priserna på vin i Tyskland och vin på Systembolaget så tycker jag du ska fylla bilen med vodka och öl istället. Sen sälja av en del till dina kompisar för en spottstyver och då ha råd med fina viner på Systemet.

Annars kan jag bara tipsa om bordershop-shoppen på Internet och annonsbladet som finns där. Då kan du iaf se vad de erbjuder och göra sökningar på google efter betyg på vinerna.
Bra tips. Jag har dock inte lyckats få tag i så jättebillig vodka, var hittar man de gömda erbjudandena?
Citera
2013-09-14, 06:11
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SquashLeverpastej
Bra tips. Jag har dock inte lyckats få tag i så jättebillig vodka, var hittar man de gömda erbjudandena?
Stena bordershop har just nu specialpris på Absolut (?) 145:-/l
Citera
2013-09-14, 06:13
Medlem
akvifers avatar
På bordeshopen har dom ju

Absolut blå för 13 euro
Absolut smak för 14 euro
Russian standard för 12 euro - dyrare på systemet än absolut faktiskt.
Wyborowa för 12 euro - bra polsk vodka

Billigaste jag hittat någonstans

Sen har dom ju erbjudande på 3 flak Carlsberg för 20euro. Det kan du definitivt tjäna på

EDIT: Eller 6L whisky för 59 euro. Bara kränka till a-laget för 180kr, lätt gjort
Senast redigerad av akvifer 2013-09-14 kl. 06:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in