Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-30, 11:05
  #2125
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Ska finnas en Statoil en bit in i Danmark där man ska kunna köpa båt biljett för Rödby - Puttgarden, någon som vet vilken det är?

Finns en station i Køge, oklart om dom säljer biljetter. Varför inte köpa biljetten i Rödby?
Citera
2018-09-30, 15:55
  #2126
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Ska finnas en Statoil en bit in i Danmark där man ska kunna köpa båt biljett för Rödby - Puttgarden, någon som vet vilken det är?
Kolla mitt inlägg (FB) Spritresa till Tyskland, läs första inlägget.

EDIT:
Scanlines har en ny länk:
https://www.scandlines.se/resor/1-dags-graenshandel
__________________
Senast redigerad av borriz 2018-09-30 kl. 15:58.
Citera
2018-10-07, 20:43
  #2127
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Ska åka med stena line till kiel nu till helgen och jag undrar var man köper den billigaste spriten. Det finns väl taxfree på båten, men är detta det billigaste alternativet? Finns det någon sida som levererar till båten när man väl kommit i hamn?

Om du har bil, åk till Heiligenhafen, 7 mil från Kiel. Calle, Nilsen och Fleggard finns där. Annars åk till Citti, stort köpcenter i Kiel där du kan köpa öl pantfritt och annan vin sprit. Gratisbuss från Stena.
Citera
2018-10-09, 20:26
  #2128
Medlem
XtraXs avatar
Ska åka till Heiligenhafen i slutet av månaden, om man kollar Calles hemsida så finns inte Carlsberg på flaska längre. Brukar alltid köpa två lådor, nån som varit där nyligen som kan bekräfta?
Citera
2018-10-13, 00:56
  #2129
Medlem
EuropeanCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Ska finnas en Statoil en bit in i Danmark där man ska kunna köpa båt biljett för Rödby - Puttgarden, någon som vet vilken det är?
Jag tror det går att köpa på Circle K i Tappernøje. Någon får rätta mig om jag har fel.
Citera
2018-10-13, 11:29
  #2130
Medlem
Forsberg21s avatar
Billig sprit? Jeltzin 70cl hitta jag för 69kr på calles i Burg. Är det bästa alternativet? pris på "gatan" i sverige? 150-200?

Tänkte åka ner och köpa 200 flaskor men borde inte vara några problem i tullen va? Inget utgångsdatum och personligt bruk.
Citera
2018-10-13, 14:03
  #2131
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Billig sprit? Jeltzin 70cl hitta jag för 69kr på calles i Burg. Är det bästa alternativet? pris på "gatan" i sverige? 150-200?

Tänkte åka ner och köpa 200 flaskor men borde inte vara några problem i tullen va? Inget utgångsdatum och personligt bruk.
Nej, länge du inte blir antastad av tull/polis så är det nog inga problem.

Personligt bruk?
Nej det går vi inte på vare sig tullarna eller folket här på flashback.

Blir du invinkad i tullen skulle du ju kunna....

Nej du, jag tänker faktiskt inte fungera som gratiskonsult åt en langare.
Citera
2018-10-14, 19:27
  #2132
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razze2314
Vad är den största mängden ni fått med er hem? Planerar resa med skåpbil ner snart och undrar hur mycket man kan ha med utan att tullen klagar.

60 flaskor vin
250 plattor bira
190 liter sprit

2 man i bil med släpkärra

jag gör inte om det
Citera
2018-10-15, 09:26
  #2133
Medlem
Forsberg21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nej, länge du inte blir antastad av tull/polis så är det nog inga problem.

Personligt bruk?
Nej det går vi inte på vare sig tullarna eller folket här på flashback.

Blir du invinkad i tullen skulle du ju kunna....

Nej du, jag tänker faktiskt inte fungera som gratiskonsult åt en langare.

Nej håll inte på och ansträng dig helt gratis!

Bättre alternativ än Jeltzin? Vart kan man hitta rysk sprit i Tyskland? Baranoff eller Karanoff eller vad det nu kan tänkas heta.
Citera
2018-10-22, 23:24
  #2134
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Nej håll inte på och ansträng dig helt gratis!

Bättre alternativ än Jeltzin? Vart kan man hitta rysk sprit i Tyskland? Baranoff eller Karanoff eller vad det nu kan tänkas heta.
den enskilde tullaren kommer inte gå på att 200 flaskor vodka av billigare modell och samma märke är till för personligt bruk. Men du kan ju testa
Citera
2018-10-28, 19:14
  #2135
Medlem
razze2314s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
60 flaskor vin
250 plattor bira
190 liter sprit

2 man i bil med släpkärra

jag gör inte om det

Klagade tullen mycket?
Citera
2018-10-29, 19:52
  #2136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexHamilton
Ska till Lübeck en dag i nästa vecka ("shoppingresa" Trelleborg-Travemünde), ska bli kul!
Finns det någon öl/vin/sprit-lada typ Bordershop där man kan handla snabbt och smidigt i Travemünde/Lübeck (inte Fehmarn alltså).
Jag känner till Citti m fl, men vill inte slösa tid i en stormarknad, vill bara snabbt hiva in ett par flak och några flaskor i bilen och vara resten av dagen i Lübecks fina centrum.
Du fick inte så många svar på din fråga och jag plockar upp frågan efter år.
Jag funderar på en resa till Lübeck utan bil. Citti Marit i Lübeck har inte samma fina service som i Kiel att det går gratis buss och när jag kollade kollektivtrafiken så ligger närmaste hållplats ca 1km från Citti. Så det blir att bära tunga kassar långt. är det någon som vet om de större livsmedelsbutikerna/ supermarket har bra utbud öl, vin och sprit? Det finns några Aldi, Rewe och Edeka ganska centralt, o med har hyfsat utbud med sprit?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback