2013-09-13, 21:39
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Polisen menar att hon rusat ut. Är det verkligen rimligt då att anta att hon tar sig tid att stänga av ugnen?

Fast någon har ju trots allt stängt av ugnen. Det är inte sannolikt att GM ska göra det heller men det har ju trots allt hänt. Det blir lite Harrisburg/TageDanielsson över allt. Jag håller med om att det är skitkonstigt. Men eftersom det hänt måste det finnas någon förklaring till det. Jag tycker det är mer rimligt att Annika stängt av ugnen än att GM gjort det.
Citera
2013-09-13, 21:41
Medlem
hatte99s avatar
Citat:
Vad är anledningen till att han släpar ut henne i verkstaden?
Hur har detta gått till i så fall? Menar du att någon av dörrarna stått öppen?
Men han måste ha sett blodet efteråt. Det dröjde i alla fall flera månader innan KFM kom och hälsade på. Varför har han inte tvättat bort blodet under all denna tid?
Förresten, när hämtar PK sitt vapen ute i bilen?

sett blodet??? tror du att du hade sett dem blodfläckarna utan den extrema förstoring
i tidningarna??
Citera
2013-09-13, 21:44
Medlem
Citat:
PK har givit en möjlig förklaring när han berättat att Gustav deltagit i lerduveskytte med honom.

Gröna Trollet, du är så fruktansvärt irriterande. Inte för att du säger att det kan finnas en alternativ mördare. Utan för att du tror att alla andra är idioter. Du har skrivit en synpunkt emot varje mening jag skrev. Vi hade förstått dig om du hade nöjt dig med en punkt. Eller så hade du inte behövt skriva något alls. Eftersom vi inte är idioter vet vi vad du kommer att skriva innan du vet det själv.

Det är oundvikligt att fundera på om du har familj och om du arbetar och har arbetskamrater. Det måste vara en mardröm att vara tvungen att umgås med dig.
Citera
2013-09-13, 21:53
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vem fan har sagt att han förväntade sig en "förmögenhet" där?
Han var nöjd med betydligt mindre än så i läget som var, en 25 000 spänn hade fanskapet
kunnat hålla sig flytande med ett litet tag och och det var en summa i den storleksordningen
som han sannolikt trodde G förvarade hemma i något av kassaskåpen.

I princip alla hävdar att motivet ligger i att huset skulle säljas på exekutiv auktion. Tror du 25 000:- räcker till att lösa den situationen? Han har varit helt pank tidigare utan att mord begåtts.Motivet är sanslöst svagt.

Citat:
Det var ett större arv förresten som A fått en tid dessförinnan om jag minns rätt nu.
PK kan med den kännedomen ha utgått ifrån att man hade en bra hög med sedlar därhemma.
Väldigt vad du går an i afton förresten...på dåligt humör så här i fredagskvällen...?

Jo, men inget tyder på att han haft pengar hemma. Hur skulle PK kunna ha känt till att det förvarades kontanter i kassaskåpet?
Nix, humöret är bra men alla cp:n i tråden börjar bli tröttsamma...

Citat:
Det här är en person som är kapabel att mörda sin egen mor och kan nog vara
beredd att ta död på folk för vilka skitsummor som helst.

Det vet du inte att han är kapabel till. Vad jag minns frikändes han från ärendet 2006...
Citera
2013-09-13, 21:53
Medlem
Grandiosos avatar
Låt mig påminna om det här:

Citat:
Minst sju personer har dött i bränder under mystiska omständigheter på norra Öland senaste åren.
Samtliga fall har skett inom en radie av några mil.

Kriminologiprofessor Leif GW Persson bedömer att en seriemördare - som kan slå till igen - ligger bakom.
– Jag är ganska övertygad om att vi inte har sett slutet på det här. Sådana här beteenden har hög återfallsrisk, säger han.
Citat:
– Med tanke på hur många mord det handlar om på ett så litet område så är det en helt jävla obegriplig överrepresentation.
http://www.expressen.se/kvp/gw-mordaren-pa-oland-slar-till-igen/
Citera
2013-09-13, 21:55
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Ja, och några har han mördat, mamman slutade hjälpa honom ekonomiskt och hennes sambo tex grannen ville inte heller låna ut mer osv

Jaså, vilka då? Och vad vill du ha sagt med det sista?
Citera
2013-09-13, 21:56
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Och en del som vägrat HAR mördats.

Vilka då? Var är domarna? Vad jag minns frikändes han 2006. Hört talas om rättssäkerhet?
Citera
2013-09-13, 22:01
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Fast någon har ju trots allt stängt av ugnen. Det är inte sannolikt att GM ska göra det heller men det har ju trots allt hänt. Det blir lite Harrisburg/TageDanielsson över allt.
Precis. Jag brukar tjata om betingade sannolikheter i såna här lägen. Det spelar ingen roll hur osannolikt det är att ungen stängdes av. Vi vet att den stängdes av, så sannolikheten för detta är inte väldigt liten, utan den är 1, och då måste vi anpassa det övriga resonemanget efter detta. (Tages sannolikhetsmonolog är inte lika användbar, eftersom det som Tage med sitt resonemang förutsatte hände i Harrisburg de facto inte hände där. Det hände visserligen i Tjernobyl sju år senare, men det kunde inte Tage veta när han körde sin monolog.)

Citat:
Jag håller med om att det är skitkonstigt. Men eftersom det hänt måste det finnas någon förklaring till det. Jag tycker det är mer rimligt att Annika stängt av ugnen än att GM gjort det.
Jag är inte så förvånad. Det kan var en ren reflex: Om du blir tvungen att avlägsna dig från spisen och inte vet hur länge du kommer att vara borta - stäng av den.
Citera
2013-09-13, 22:01
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffe68
Ville kasta massa skit på dig men ska hålla mig och inte sjunka ner till de lågbegåvades nivåer. Vad menar du med helt plötsligt? Menar du att ha redan innan skulle varit där och snott pengarna? Förklara dig! Jag har nog fan läst bägge FUP:erna men är väldigt tveksam om du gjort detsamma. Om du läser och ändå missar de pengar han faktiskt har fått in på sina konton genom åren. Läget var mer akut än någonsin ekonomiskt, och du hävdar att han inte behövde några pengar. åtmidstone jag tänker skippa dina inlägg i fortsättningen, eftersom det är totalt meningslös att resonera med ett litet barn.

Du lyckades bra med att låta bli att kasta skit. Kan vi alla klassa dig som lågbegåvad nu?

Förklara? Vilken anledning hade PK att tro att det skulle finnas massa pengar i värdeskåpet? INGEN! Läget var inte mer akut nu än tidigare. Hur många gånger ska man behöva upprepa detta?! Eftersom du inte verkar känna till Västkustresan utgår jag ifrån att det är DU som inte läst FUP
Citera
2013-09-13, 22:03
Medlem
hatte99s avatar
Citat:
Vilka då? Var är domarna? Vad jag minns frikändes han 2006. Hört talas om rättssäkerhet?

förklara för mig trollet, med den bevisningen och den indiciekedja man har.
var det fel att ställa PK inför TR??
Citera
2013-09-13, 22:06
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Någon person sa i polisförhöret, Fup följande, kom inte ihåg vem.

"När man knackade på hos G så kom han ut på trappan och ev gick man sen till garaget/kontoert. Något senare kom alltid A ut också".
Enligt G.s mamma KS berättelse i rätten så hade G Bechterews sjukdom.
En kronisk reumatisk sjukdom som fullt utvecklad gör en svår stelhet i ryggraden från höfter och upp i halsrygg.

Nu kan sjukdomen vara olika svår men fick G en smäll eller liknande och sannolikt ramlat i stengolvet, om det nu var det där, med huvudet före så kanske det inte behövdes något större tillhygge för att döda.
Kan skotten som hördes av folk i grannskapet varit (missade) skott mot hunden utanför garaget som sedan i stället blev ihjälslagen.

Detta har jag missat helt.

Din teori om hunden är oerhört intressant och har inte förts fram tidigare. Mot bakgrund av omständigheterna runt skotten ter sig denna förklaring mycket rimlig om hunden varit ensam ute på gården.
Senast redigerad av DadoPrso 2013-09-13 kl. 22:21.
Citera
2013-09-13, 22:08
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Förklaringarna är inte rimliga mot bakgrund av motivbilden som ni framför.
Intressant att du ska tillrättavisa mig. Jag har försökt hålla god ton men det är omöjligt i den här tråden. Du verkar vara helt blind inför påhoppen mot mig. Nivån har inte satts av mig utan av andra som inte klarar av att läsa mina protester och idoga påpekande av åtalets svaghet. Du har dessutom en tråkig underton i vissa av dina inlägg så du kanske bör rannsaka dig själv lite grann, va?

Jo, jag håller med. Du har blivit påhoppad. Men, what goes around comes around. Det var du som började med den otrevliga tonen och arrogansen. Trådens har, nästan utan undantag, fungerat på ett trevligt och respektfullt sätt i nio månader. Tills du dök upp.

Jag är inte felfri. Långt därifrån. Men jag är ingen bråkstake och jag trollar inte. Bemöter du mig med respekt så får du samma sak tillbaka. Jag diskuterar gärna men var saklig och relevant då.

Jag är, som Byxelkroksbo, plågsamt medveten om att bevisningen inte är 100 procentig och att det finns en risk att stöta ihop med PK på ICA om mindre än en vecka. Jag är också övertygad om att han är skyldig. Byxelkrok är en by med 200 invånare. En person har troligtvis haft ihjäl minst fem. Fattar du hur det känns? Vi som följt PK:s bravader de senaste 15 åren vet ju mycket väl vilken slags person det är och vad han är skyldig till. Att sen bevisen aldrig räckt till spelar ingen roll, slumpmässigt är det omöjligt att hamna i stormens öga så ofta som PK gör.

Sen håller jag med dig. Jag vet inte om bevisningen räcker. Men skyldig är han. Som synden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in