Citat:
Ursprungligen postat av
Bohlwinkel
Kan du inte skilja på innebörden av ordet diagnos å ena sidan och en diskussion om skälet till varför SB sitter inlåst å den andra sidan? Att han inte släpps ut beror under alla förhållanden inte på vare sakkunnig diagnos eller husmorsdiagnos eftersom han inte underkastar sig undersökningar.
Varför är det så många idioter i den här tråden? 
Vi kan alla skilja på de olika sakerna men vi är inte eniga med dig, för ditt sätt att resonera är en fara för alla som inte tänker som dig. I det fall du och dina gelikar fick makten att bestämma.
Din inställning till de brott SB begått för länge sedan skulle innebära att ingen släpps fri eller har utsikter att behandlas. Eller att någon random infångades och fick behandling.
Det vi vet är att det inte finns en nyare diagnos, som skulle kunna vara ett fackmannamässigt underlag. Av det slag som skulle lugna dig, Bohlwinkel.
Men vi vet idag att SB är lugn, kommunicerar med sin familj och de som står honom nära. Av vad som framgått med tydlighet, är att han har haft H*nnes R*stam inpå sig nära, och andra personer inom journalistiken som hjälpte till med boken. Efter det haft en trofast vän i sin advokat, Th*mas Olss*n.
Dessa ovan nämnda personer har lärt känna SB på Säter med förutfattade meningar, men sakta så har de förstått vad saken handlar om och hur illa det kan gå. Av vad jag vet om dessa personer genom att ha läst boken och sett hur advokaten TO arbetar, så har jag tillit till deras omdöme. De har
inte tagit sig an SB
för vinning skull och advokaten TO skulle kunna få andra klienter, om han inte hade velat hjälpa SB.
Min tillit till de som orsakat Qvickskandalen är låg och att de fortfarande är involverade och yttrar sig är ett lågvattensmärke. De använder sig av vänner och kollegor i ihärdiga försök att ge offret skulden och fortsätta denna vidriga hantering.