2013-09-13, 20:54
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apinator
Spelar väl ingen roll om det är anmält kontonummer till utbetalningen av skatt, KFM får det utbetalt direkt från Skattemyndigheten. Alltså lär det inte vara KFM som anmält något kontonummer.

MVH

Nix, att KFM anmält kontonumret är helt uteslutet.
Citera
2013-09-13, 20:56
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag tror att PK åkte hem och hämtade ett ombyte kläder och eventuellt sitt gevär. Han vet sen tidigare att man blodar ner kläder och skor när man slår ihjäl någon (i samband med Mellby försvann som bekant PK:s skor) och det skulle också förklara varför det inte finns några blodspår i PK:s bil efter offren.

Menar du på allvar att PK skulle ha bytt om ute i verkstaden efter morden? Vad gjorde han i så fall av ombytet?
Citera
2013-09-13, 20:58
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Nu är vi verkligen inne på överlagt mord. Inte att BO har mördats i stridens hetta.

Jag förstår fortfarande inte vilket motiv han skulle ha.
Citera
2013-09-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
Inne i huset så bestämmer sig A för att sätta maten på "sparlåga".

Varför gör hon det tror du? Känns det rimligt.
PK ropar eller knackar på dörren.
A stänger av spisen (lufsan). (?)

Det här får jag inte att gå ihop.

Någon person sa i polisförhöret, Fup följande, kom inte ihåg vem.

"När man knackade på hos G så kom han ut på trappan och ev gick man sen till garaget/kontoert. Något senare kom alltid A ut också".
Enligt G.s mamma KS berättelse i rätten så hade G Bechterews sjukdom.
En kronisk reumatisk sjukdom som fullt utvecklad gör en svår stelhet i ryggraden från höfter och upp i halsrygg.
Nu kan sjukdomen vara olika svår men fick G en smäll eller liknande och sannolikt ramlat i stengolvet, om det nu var det där, med huvudet före så kanske det inte behövdes något större tillhygge för att döda.
Kan skotten som hördes av folk i grannskapet varit (missade) skott mot hunden utanför garaget som sedan i stället blev ihjälslagen.
Citera
2013-09-13, 21:03
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Han var oerhört osäker vilken dag han sett PK i första förhöret men stensäker i domstolen. Detta visar att hans vittnesmål är totalt otillförlitligt. Det är inte möjligt att förstärka sitt minne över tid utan minnet försämras bara. Omfattande forskning bekräftar detta.

Rätten går på vittnesmålet i domstolen. Jag, som var där, tyckte det var trovärdigt. Vittnet kunde förklara vad han hängde upp sina uppgifter på. Rätten läser inte fuppen och kan därför inte veta vad vittnet tidigare sagt i polisförhör om detta inte påpekas av någon part. Rätten ska döma på det som presenteras under förhandlingen, kan försvarsadvokaten inte få vittnet att framstå som icke trovärdigt under förhandlingen spelar det ingen roll om vittnet varit osäkert under polisförhören. Rätten gör sin egen bevisvärdering, kan ett vittne förklara på vilket sätt denne förbättrat sitt minne, tex genom att titta i sin kalender eller en dagbok, så kan det mycket väl accepteras av domstolen.
Citera
2013-09-13, 21:08
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Menar du på allvar att PK skulle ha bytt om ute i verkstaden efter morden? Vad gjorde han i så fall av ombytet?

Japp, det är precis vad jag menar. Det fanns rester av uppbrända jobbyxor eller liknande i PK:s eldningstunna. Han har väl stoppat ner kläderna i en påse, tagit med dem hem och eldat upp dem.
Citera
2013-09-13, 21:09
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Jag tror att tillhygget fanns i garaget och som PK högg tag i när han stod och pratade med Gustaf. PK hade ju hela bilen full med lämpliga verktyg annars...

Det hittades bl a ett yxhuvud ganska nära Gustaf på brandplatsen. Det kan vara mordvapnet om man använder baksidan av det (alltså den flata sidan). Sen har det använts en kofot till att bryta upp kassaskåpet och det är väl också ett vapen som lämpar sig om man vill slå någon i bakhuvudet.

jag är övertygad om att Gustaf dödades först. Sen har han dragits in i hörnet på garaget och PK har gömt sig i mörkret i garaget. När Annika kliver in på kontoret blir hon skjuten på 7-10 meters avstånd från den plats PK står och gömmer sig ute i garaget. Jag tror att PK ropat på Annika och det är därför hon springer ut och han då står beredd att skjuta henne. Efter att han skjutit Annika släpar han ut henne i garaget och före eller efter det sparkar han ihjäl hunden.

Eventuellt har hunden fått spel och dragit iväg av hagelskotten och därför använder PK den "felplacerade" hundleksaken för att locka till sig Sasso. Leksaken blir sen kvar i mörkret på garageuppfarten.

När han dödar hunden och släpar in Annika i garaget blir PK tvungen att lägga ifrån sig Valmeten på golvet. Då råkar det rinna blod från Gustaf som hamnar på kolven och som PK inte ser i mörkret ute i garaget. Tror jag.

Vad är anledningen till att han släpar ut henne i verkstaden?
Hur har detta gått till i så fall? Menar du att någon av dörrarna stått öppen?
Men han måste ha sett blodet efteråt. Det dröjde i alla fall flera månader innan KFM kom och hälsade på. Varför har han inte tvättat bort blodet under all denna tid?
Förresten, när hämtar PK sitt vapen ute i bilen?
Citera
2013-09-13, 21:17
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Faktum är att ingen av er kan presentera en rimlig förklaring av brottets skeende.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det där du skriver ovan betyder ingenting. Man beskriver skeenden och förlopp, man förklarar orsaker och sammanhang. Och det är inte bara trivialt ordmärkeri att påpeka det. Det är i själv verket påfallande hur du hela tiden vill kräva omöjligheter av dem som tror att PK kan fällas.

Och så du sen... Gå in och läs här så KANSKE du förstår... http://sv.wikipedia.org/wiki/Grundad_teori

Omöjligheter? Jag kräver vettiga förklaringar...
Citera
2013-09-13, 21:19
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
Inne i huset så bestämmer sig A för att sätta maten på "sparlåga". Varför gör hon det tror du? Känns det rimligt.

Jag får inte heller detta att gå ihop. Vad är anledningen till detta?
Citera
2013-09-13, 21:22
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Jag tror hon gör det för att PK ropar utifrån garaget att något allvarligt hänt med Gustaf. Eftersom Annika inte vet hur länge hon kommer att bli kvar ute i garaget, och är utbildad inom matlagning stänger hon av ugnen, ifall hon behöver åka iväg med Gustaf till sjukhuset och eftersom hon inte vill att maten i ugnen ska fatta eld under tiden.

Polisen menar att hon rusat ut. Är det verkligen rimligt då att anta att hon tar sig tid att stänga av ugnen?
Citera
2013-09-13, 21:30
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Vad är anledningen till att han släpar ut henne i verkstaden?
Hur har detta gått till i så fall? Menar du att någon av dörrarna stått öppen?
Men han måste ha sett blodet efteråt. Det dröjde i alla fall flera månader innan KFM kom och hälsade på. Varför har han inte tvättat bort blodet under all denna tid?
Förresten, när hämtar PK sitt vapen ute i bilen?

Han kan inte ha Annika liggandes på kontoret för där ska han bryta upp kassaskåpet. Med hänsyn till hur Annikas armar låg i förhållande till resten av hennes kropp så är det sannolikt att någon dragit henne i fötterna. Dessutom är skjutavståndet sannolikt sådant att hon var på kontoret och gm ute i garaget när hon sköts.

Jag tror han har med vapnet från början men lämnade det utanför dörren när han skulle prata med Gustaf och göra ett sista försöka att låna. Bilen stod utanför garaget så han kan iofs också hämtat det eftet att han dödat Gustaf.

Annika gick inte genom garagedörren utan kontorsdörren, jag tror hon drog igen den efter sig med hänsyn till kylan men den kan ha varit öppen.

Jag tror att PK satte in geväret i vapenskåpet när han kom hem och bara ville glömma allt. Han ville förtränga hela händelsen och ville låtsas som om inget hänt och därför tog han inte fram vapnet och tittade på det efter morden. Han kunde inte tänka sig att det fanns blod på vapnet eftersom han skjutit på långt avstånd och slagit ihjäl hunden för att slippa få blod på vapnet. Det fanns inte i hans tankevärld att det skulle kunna ha kommit blod på kolven när vapnet låg på golvet. Därför blev han också så chockad över polisens "avslöjande" att de hade hittat Gustafs blod på kolven.
Citera
2013-09-13, 21:37
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Jodå, flera rimliga förklaringar har presenterats, förklaringar som dessutom finner stöd i utredningen. Det är du som vägrar presentera ett skeende eftersom du inte ännu bestämt dig för vem som är gärningsman.

Vad sanningen är vet bara gärningsmannen och är det inte du så är din gissning lika god som någon annans. Sätt dig inte till doms över andra och deras åsikter. Din åsikt är din och du har inte mer rätt än någon annan även om du verkar lida av svårartad hybris. Kom igen nu, gör som de andra i tråden och uttryck dig i jag-form och försök vara lite ödmjuk.

Jag fick såna förhoppningar efter ditt senaste svar, då tyckte jag faktiskt att du bemötte mina argument någorlunda vettigt. Men nu är du tillbaka på tonårsnivån igen, kom igen, du kan ju bättre, motivera åtminstone varför du tycker något. Annars blir det bara spam.

Förklaringarna är inte rimliga mot bakgrund av motivbilden som ni framför.
Intressant att du ska tillrättavisa mig. Jag har försökt hålla god ton men det är omöjligt i den här tråden. Du verkar vara helt blind inför påhoppen mot mig. Nivån har inte satts av mig utan av andra som inte klarar av att läsa mina protester och idoga påpekande av åtalets svaghet. Du har dessutom en tråkig underton i vissa av dina inlägg så du kanske bör rannsaka dig själv lite grann, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in