2013-09-13, 15:21
Medlem
tempeZZts avatar
Från P4 Kalmar:
Nya uppgifter kan fälla den misstänkte dubbelmördaren

"De nya uppgifterna visar bland annat att 55-åringen hade anmält sina kontouppgifter till Skatteverket, och att han därför inte hade någon anledning att vänta en utbetalningsavi på morddagen.
Det är något som han har sagt att han åkte hem till sin bostad för att hämta, medan åklagaren menar att han istället åkte dit för att hämta sin hagelbössa."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5645498
Citera
2013-09-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Han brukar hålla låg profil till pläderingarna. Ingen Perry Mason-typ, men bra på att knyta ihop trådarna.

Ok, då förstår jag. Undrar då om åklagaren kommer med något riktig slående så här i slutet. Något som riktigt binder PK till brottet.

Det skulle behövas!
Citera
2013-09-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
, Nu blev det fel va... Hur kopplar du ihop dem? Ne*** och Gustav?

Tack för att du talar om när jag skriver fel. Ett typiskt misstag av mig - läser fort och fel, återger det sedan fel. Nesco har en koppling till ME. Nu vet jag det
Senast redigerad av Atte.T 2013-09-13 kl. 16:00.
Citera
2013-09-13, 16:02
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amaguard
Ok, då förstår jag. Undrar då om åklagaren kommer med något riktig slående så här i slutet. Något som riktigt binder PK till brottet.

Det skulle behö möjlighetvas!
Nej, något sådant ska inte förekomma. Den tilltalade skall ha möjlighet att förberda sitt försvar.
Det är inte självklart att bevisningen räcker för en fällande dom.
Citera
2013-09-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Tack för att du talar om när jag skriver fel. Ett typiskt misstag av mig - läser fort och fel, återger det sedan fel. Nesco har en koppling till ME. Nu vet jag det

Ja, du är inte ensam om det. Tycker fler borde strama upp sig lite och säga; ja jävlar..där skrev jag eller tänkte fel. Det ska jag också göra nästa gång. Nu när läser vidare ser jag också att jag missat mycket om Ne*** och ME. Hur bra vänner är dem egentligen? N visste ju det mesta om de flesta på N öland tydligen. N har också sagt att han tyckte G var "förjävlig" mot ME...

Hmm. läsa vidare för andra gången.
Man upptäcker alltid något nytt.
Citera
2013-09-13, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Från P4 Kalmar:
Nya uppgifter kan fälla den misstänkte dubbelmördaren

"De nya uppgifterna visar bland annat att 55-åringen hade anmält sina kontouppgifter till Skatteverket, och att han därför inte hade någon anledning att vänta en utbetalningsavi på morddagen.
Det är något som han har sagt att han åkte hem till sin bostad för att hämta, medan åklagaren menar att han istället åkte dit för att hämta sin hagelbössa."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5645498

Tror att PK kommer att hävda att han inte själv har uppgett sitt konto till Skatteverket. Han skyller nog på KFM, dvs att de har lämnat ut hans kontonummer.

Men det borde vara ytterligare ett indicium i rätt riktning för åklagaren.
Citera
2013-09-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Tror att PK kommer att hävda att han inte själv har uppgett sitt konto till Skatteverket. Han skyller nog på KFM, dvs att de har lämnat ut hans kontonummer.

Men det borde vara ytterligare ett indicium i rätt riktning för åklagaren.

Det borde väl gå att kolla vem som har uppgett uppgifterna? Om KFM vanligen gör det, typ.
Citera
2013-09-13, 16:36
Medlem
Spelar väl ingen roll om det är anmält kontonummer till utbetalningen av skatt, KFM får det utbetalt direkt från Skattemyndigheten. Alltså lär det inte vara KFM som anmält något kontonummer.

MVH
Citera
2013-09-13, 16:50
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Det borde väl gå att kolla vem som har uppgett uppgifterna? Om KFM vanligen gör det, typ.

Kontonumret är anmält till Skatteverket den 1 maj 2012. Min slutsats av det är att PK anmält kontot samtidigt som han deklarerat.

Jag tror att PK åkte hem och hämtade ett ombyte kläder och eventuellt sitt gevär. Han vet sen tidigare att man blodar ner kläder och skor när man slår ihjäl någon (i samband med Mellby försvann som bekant PK:s skor) och det skulle också förklara varför det inte finns några blodspår i PK:s bil efter offren.
Citera
2013-09-13, 17:10
Bannlyst
Då har han inte fått någon avi som det stod 0 kr på då?
Citera
2013-09-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Kontonumret är anmält till Skatteverket den 1 maj 2012. Min slutsats av det är att PK anmält kontot samtidigt som han deklarerat.

Jag tror att PK åkte hem och hämtade ett ombyte kläder och eventuellt sitt gevär. Han vet sen tidigare att man blodar ner kläder och skor när man slår ihjäl någon (i samband med Mellby försvann som bekant PK:s skor) och det skulle också förklara varför det inte finns några blodspår i PK:s bil efter offren.

Nu är vi verkligen inne på överlagt mord. Inte att BO har mördats i stridens hetta.

CC, hur är din "magkänsla" så här långt in i förhandlingen ? Väger det jämt mellan parterna eller kommer bevisningen att räcka för åklagaren ?"
Citera
2013-09-13, 17:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick

Han kan ha glömt att han anmälde konto, och väntade på avin som vanligt. Sa han att han hade fått avin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in