• 3
  • 4
2013-07-27, 23:53
Medlem
xposeds avatar
Om inte jag minns fel är det rätt så lätt, är alla lata djävlar som inte orkar Googla?
Citera
2013-07-29, 23:01
Medlem
Naiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison_Ford
hej jag vill också ha hjälp med att låsa upp min telefon min xperia är 3
Du har också PM.
Citera
2013-08-08, 16:15
Medlem
Har en Xperia X10 Mini Pro som jag skulle vilja låsa upp, den är låst till 3.
Citera
2013-09-10, 20:40
Medlem
Låter kanske crazy, men skulle också behöva låsa upp operatörlås på en x10 mini pro.
Hjälp av någon kanske?
Citera
2013-09-13, 17:18
Medlem
Har precis skaffat en xperia X10 mini pro (begagnad). Den var operatörslåst, men goglar man lite så
finns infot att hitta. Tillvägagångssätten är aningens olika beroende på om man har en linux eller windows dator.
Dock är det rätt enkelt att fixa bort problemet om man googlar lite, börja med att prova : root xperia mini x10 pro .
Lyckats man med det så är fortsättningen (ta bort operatörslåset) rätt rakt på sak att fixa ( om ni inte räknat ut det så går det ut på att fixa recovery och ny rom). Har man recovery kan man spara originaloperativet( rom) för att återstålla till garanti intällningar.... Good luck !
Citera
2013-09-13, 17:32
Medlem
bl-gr-ns avatar
Ett alternativ.
Har man ett par dollar över (Det är en av valutorna som WotanServer accepterar).

WotanServer.com

Man laddar ner ett program från WotanServer.com och sedan kopplar man in mobilen, på samma sätt som man gör med SonyEricsson/Sony's egna program.

Vet ej om det finns en Linuxversion av programmet men Windows är inget problem.

Använde WotanServer.com för ett par år sedan för att få Svensk/Nordisk firmware i fyra SE mobiler jag köpt från Kina.

OffTopic:
Eftersom behovet av upplåsning och Firmware ändringar minskar i takt med att Feature mobiler minskar. Hoppas jag WotanServer.com, börjar med att erbjuda rootning av Android mobiler och installation av "alternativa Android distar" som Cyanmogen med fler.
Citera
2013-09-13, 20:09
Medlem
Att låta 3:e part roota telefonen vore utomordentligt korkat speciellt om man gör detta via en webbsida.
Att roota telefonen ger obehindrad access till ALLT i telefonen till den/de som rotar telefonen.
Citera
2013-11-06, 23:24
Bannlyst
hej jag vill också ha hjälp med att låsa upp min telefon min Sony Ericson 10 mini är låst till tele2
Citera
2013-11-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunkStunk
Har precis skaffat en xperia X10 mini pro (begagnad). Den var operatörslåst, men goglar man lite så
finns infot att hitta. Tillvägagångssätten är aningens olika beroende på om man har en linux eller windows dator.
Dock är det rätt enkelt att fixa bort problemet om man googlar lite, börja med att prova : root xperia mini x10 pro .
Lyckats man med det så är fortsättningen (ta bort operatörslåset) rätt rakt på sak att fixa ( om ni inte räknat ut det så går det ut på att fixa recovery och ny rom). Har man recovery kan man spara originaloperativet( rom) för att återstålla till garanti intällningar.... Good luck !

Vad använde du för recovery/kernel/rom? Jag har provat med CWM-recovery, nAa kernel och MiniCM7/MiniCM9/MiniCM10 men operatörslåset är kvar.
Citera
2013-11-26, 10:59
Medlem
upplåsning från tre? smidigast utan att lägga för mycket cash?
Citera
2013-12-15, 00:30
Medlem
Har även jag en Xperia mini pro låst till 3, behöver hjälp med kod för upplåsning av sim kort,

tacksam för svar
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in