Där försvann intresset. I gameplay videon som är 1:36 min lång ser det ut att vara paste & copy GTA IV. NU ser jag inte fram emot GTA V mer.
Så lustigt med folk som spelar spel för grafikens skull Gameplay och content är det enda som spelar någon roll, så har det alltid varit och kommer alltid att vara
Hur kan så många ha fått tag på spelet?
Någon som kan sammanfatta några länkar till gameplay?
Finns det fortfarande streams som fungerar, de flesta längre bak i tråden är nere?
Har precis börjat spela nu, ifall ni undrar något särskilt kan ni fråga.
Skriver svaren i spoilerinlägg.
Jag knåpade ihop en liten lista. Jag förväntar mig inte att du ska svara på allting. Svara på det du känner för.
Går det att öppna bagageluckan till bilar?
Går det att köra tåg, samt att få det att spåra ur?
Hur många radiostationer finns det?
Om du slänger dig in framför en bil, påminner ragdoll-fysiken om den i GTA IV?
Förändras körkänslan beroende på underlag? (Asfalt, jord, gräs, sand)
Om du svänger med hjulen i en bil samtidigt som du kliver ur; är hjulen kvar i den positionen då, eller ställer de sig automatiskt rakt igen?
Hur många kameravinklar finns det i respektive "fotgängarläge" och "fordonsläge"?
Om du har sirener igång bakom en polisbil, reagerar de överhuvudtaget? Svänger de undan för att ge dig utrymme att köra förbi?
Hur fungerar sparningssystemet? Kan du spara närsomhelst, eller måste du besöka ett "Safe House"?
Övriga reflektioner och tanker om du jämför med GTA IV?
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Hur kan så många ha fått tag på spelet?
Någon som kan sammanfatta några länkar till gameplay?
Finns det fortfarande streams som fungerar, de flesta längre bak i tråden är nere?
Förstår inte varför folk kollar på stream, efter så lång tid man har väntat så ska man kolla hur andra spelar, klart man är sugen på att kolla men inte värt i mina ögon.
Jag ska njuta när jag väl få det och utforska allt själv.
Jag knåpade ihop en liten lista. Jag förväntar mig inte att du ska svara på allting. Svara på det du känner för.
Hur många kameravinklar finns det i respektive "fotgängarläge" och "fordonsläge"?
Hur fungerar sparningssystemet? Kan du spara närsomhelst, eller måste du besöka ett "Safe House"?
Svarar på det jag kan säga nu, har ju bara börjat spela.
När det gäller kameran i fordonsläge så finns det i options alternativen high or low camera. Sedan kan man ändra mellan en first persion view (man ser inte bilen alls) och två olika lägen bakom bilen.
Om man sparar vid sin säng så går tiden framåt och spelet sparas, men man kan göra en quicksave närsomhelst när man inte är på ett uppdrag via sin mobiltelefon.
Svarar på det jag kan säga nu, har ju bara börjat spela.
När det gäller kameran i fordonsläge så finns det i options alternativen high or low camera. Sedan kan man ändra mellan en first persion view (man ser inte bilen alls) och två olika lägen bakom bilen.
Om man sparar vid sin säng så går tiden framåt och spelet sparas, men man kan göra en quicksave närsomhelst när man inte är på ett uppdrag via sin mobiltelefon.
Var inte mycket men...
Underbart, det uppskattas!
Jag hade gärna velat se en "Cockpit view", d.v.s. kameran bakom ratten, men det vågade jag aldrig ens hoppas på med tanke på det man fått se.
Spelar på 360, tycker grafiken ser bra ut, men har inte så mycket att jämföra med, tyvärr. Grafik har heller aldrig varit så viktigt för mig.
Kan man åka till North Yankton när man vill eller är det bara under första uppdraget man är där? Om man kan åka dit, ligger det på en ö utanför kartan?
Okej rent generellt, bättre eller sämre än GTA IV?
Du behöver inte oroa dig om att det kommer vara sämre än IV!
Bilkörningen såg sådär ut men vill inte dra nån slutsats inann jag har spelar det, men dom har iaf fixat motorcyklarna så att dom är körbara!