2013-09-12, 18:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så detta är alltså Being när han är som mest konkret? Härligt.

Så kan det gå om man tittar för mycket på Matrix-filmerna och börjar identifiera sig med Keanu Reeves.
Citera
2013-09-12, 18:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så kan det gå om man tittar för mycket på Matrix-filmerna och börjar identifiera sig med Keanu Reeves.

There is no spoon.
Citera
2013-09-12, 18:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
There is no spoon.

Det kan bli väldig klibbigt när man IRL vill ha honung i sitt te och endast har fingre .... om såna alltså finns.
Citera
2013-09-12, 18:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det kan bli väldig klibbigt när man IRL vill ha honung i sitt te och endast har fingre .... om såna alltså finns.

Men du får samtidigt tänka på att om du har begär efter honung så har du inte "vaknat" på riktigt...
Citera
2013-09-12, 18:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men du får samtidigt tänka på att om du har begär efter honung så har du inte "vaknat" på riktigt...

I stand corrected.

Nu måste jag säga 10 Pasta Noster.
Citera
2013-09-12, 19:28
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Instämmer. Även, hur vet man att man vaknat upp och hur avgör man att det inte är inbillning?

När du vet att döden är en illusion. När du vet att du väljer att komma hit för att uppleva dualiteten i en fysisk kropp. När du vet att jag bara är en annan version av dig. När du vet att Jorden är en levande varelse. När du vet att du är skaparen i ditt universum. Ingen "vet" bättre än du. Om så hela jordens befolkning skulle säga emot dig är det ändå din sanning. Då har du vaknat.
Citera
2013-09-12, 19:31
Medlem
BEings avatar
Citat:
Du har ingen aning om vart jag befinnar mig i din självutnämnde "holier than you" rankning.

Det finns ingen ranking.
Citera
2013-09-12, 19:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du har ingen aning om vart jag befinnar mig i din självutnämnde "holier than you" rankning.

Citat:
Ursprungligen postat av BEing
Det finns ingen ranking.

För allt du vet, kan jag vara planetens mest vakna .... eller helvakna ..... person.

Jag kanske bara föredrar att ligga lågt för att undvika risken förknippat med ett guru-komplex.
Citera
2013-09-12, 19:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Instämmer. Även, hur vet man att man vaknat upp och hur avgör man att det inte är inbillning?

Citat:
När du vet att döden är en illusion. När du vet att du väljer att komma hit för att uppleva dualiteten i en fysisk kropp. När du vet att jag bara är en annan version av dig. När du vet att Jorden är en levande varelse. När du vet att du är skaparen i ditt universum. Ingen "vet" bättre än du. Om så hela jordens befolkning skulle säga emot dig är det ändå din sanning. Då har du vaknat.

Ja, det är ju som sagt ditt doktrinella underlag ... som nu i tur och ordning behövar validering.
Citera
2013-09-12, 19:53
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Snälla nån, 35 år? Vad var lögnen, jesus kristus? Jag förstår inte dig när du säger Lögnen, hade du då en källa att hämta tankarna eller varför man nu tyr sig till en tro religion eller vad som var det du trodde på.. en källa bara? eller var det monoteism + polyteism, lite om vartannat?

De som lovordar christianity, de trivs med det, men har märkt att de sällan blandar så vågat och fr får jag fårga dig, iskt som många anedra, vilka säger ett enda dagen sedan oförhappandes kommer med fabulationer som är trista : talar du om livets ord du också eller var det scientologi-kyrkan ?

Dvs . var det sekt som fick dig där i 35??? år? en fråg till, vilken kontinent, afrika asien europa australien indiska bukterna övärld eller usa ?

Lögnen handlar om mig själv. Jag gjorde saker som var bortifrån min sanning. I grund och botten handlade det om att jag vägrade känna på min känslomässiga smärta. Jag visste givetvis inte bättre. Jag trodde det var alla andras fel att jag mådde som jag gjorde.

Det är din tolkning. Jag skriver bara min sanning. Människor förstår inte men det är lugnt. Jag vill skriva det jag skriver ändå. Även om folk tycker det är "bullshit". Jag har fått höra mycket för att jag går utanför "boxen". Vänner har försvunnit för att dom helt enkelt inte förstår eller inte vill förstå. När en person förändras, förändras även det runtomkring.
Citera
2013-09-12, 19:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Då hänvisar jag till andra delen av Seperitz fråga: Hur vet du att det inte är inbillning?

Samt tillägger återigen: På vilket sätt är DINA upplevelser representativa för andra?
Citera
2013-09-12, 20:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Människor förstår inte men det är lugnt. Jag vill skriva det jag skriver ändå. Även om folk tycker det är "bullshit". Jag har fått höra mycket för att jag går utanför "boxen". Vänner har försvunnit för att dom helt enkelt inte förstår eller inte vill förstå. När en person förändras, förändras även det runtomkring.

Oroar det dig inte att din "uppvakning" av människor i din närhet tycks uppfattas som nån form av psykisk sjukdom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in