2013-09-12, 15:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEing
Hur mycket lidande ska mänskligheten behöva gå igenom för att "vakna" upp. Har vi inte fått nog än, men det är som sagt en annan tråd.

För att öppna en burk mask: Vad innebär det att "vakna upp" rent konkret?
Citera
2013-09-12, 16:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Instämmer. Även, hur vet man att man vaknat upp och hur avgör man att det inte är inbillning?
Citera
2013-09-12, 16:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ingenting specifikt.

Jag har själv .... genom mittt experimenterande med religiöst associerade medvetande-tekniker .... blivit 'väckt' på flera olika sätt, som sinsemellan är inkompatible.
Citera
2013-09-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ingenting specifikt.

Jag har själv .... genom mittt experimenterande med religiöst associerade medvetande-tekniker .... blivit 'väckt' på flera olika sätt, som sinsemellan är inkompatible.

Har du testat Livets Ord?
Citera
2013-09-12, 16:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Har du testat Livets Ord?

Jag har haft båda tids- och kvalitets-mässiga begränsninger.

Så nej.
Citera
2013-09-12, 17:32
Medlem
BEings avatar
Citat:
Plattityder.

Och du har fortfarande inte kommit med belägg för den underliggande världsbild du dogmatisk anser 'validerar' ditt predikande.

Är du medveten om att du kan observera dina tankar istället för att styras av dom? Det är så vi kommer ifrån identifikationen av formen.
Citera
2013-09-12, 17:38
Medlem
BEings avatar
Citat:

Det är inte förrän du "vaknat" som du vet att du sovit. Jag "sov" i trettifem år innan jag insåg jag levt en lögn. Jag flydde in i det allt för att slippa känna på smärtan. Från schack till löpning. Bara jag fick vara i tänkandet och slapp vara i kroppen.
Citera
2013-09-12, 17:40
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ingenting specifikt.

Du "sover" fortfarande. Det gör jag med till viss del.
Citera
2013-09-12, 17:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Är du medveten om att du kan observera dina tankar istället för att styras av dom?

Japp.

Citat:
Det är så vi kommer ifrån identifikationen av formen.

Det förklarar fortfarande inte varför din underliggande väldsbilds-dogmatik ..... som till synes ignorerar existensen av en extern verklighet ..... skulle vara korrekt.
Citera
2013-09-12, 17:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du "sover" fortfarande. Det gör jag med till viss del.

Du har ingen aning om vart jag befinnar mig i din självutnämnde "holier than you" rankning.
Citera
2013-09-12, 18:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är inte förrän du "vaknat" som du vet att du sovit.

Så detta är alltså BEing när han är som mest konkret? Härligt.

Citat:
Jag "sov" i trettifem år innan jag insåg jag levt en lögn. Jag flydde in i det allt för att slippa känna på smärtan. Från schack till löpning. Bara jag fick vara i tänkandet och slapp vara i kroppen.

Och du tycker att du är representativ för andra därför att....?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2013-09-12 kl. 18:40.
Citera
2013-09-12, 18:18
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Det är inte förrän du "vaknat" som du vet att du sovit. Jag "sov" i trettifem år innan jag insåg jag levt en lögn. Jag flydde in i det allt för att slippa känna på smärtan. Från schack till löpning. Bara jag fick vara i tänkandet och slapp vara i kroppen.
Snälla nån, 35 år? Vad var lögnen, jesus kristus? Jag förstår inte dig när du säger Lögnen, hade du då en källa att hämta tankarna eller varför man nu tyr sig till en tro religion eller vad som var det du trodde på.. en källa bara? eller var det monoteism + polyteism, lite om vartannat?

De som lovordar christianity, de trivs med det, men har märkt att de sällan blandar så vågat och fr får jag fårga dig, iskt som många anedra, vilka säger ett enda dagen sedan oförhappandes kommer med fabulationer som är trista : talar du om livets ord du också eller var det scientologi-kyrkan ?

Dvs . var det sekt som fick dig där i 35??? år? en fråg till, vilken kontinent, afrika asien europa australien indiska bukterna övärld eller usa ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in