2013-09-12, 11:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEing
Om du blir medveten om hur du agerar, tänker och handlar i alla möten och situationer inser du till slut att det är du som har svaren. Då blir du inte "troende" utan "vetande".
Så länge vi söker utanför oss själva kan vi aldrig nå upplysning.

Ännu ett inlägg (#117?) med det identisk samma påstående om världsbilden 'observer-created reality' (som i vissa individer bara är closet-solipsism); som vanligt på såpbox-nivå och utan tillstymmelse till belägg.

(PS "Belägg" är ju inget debattkrav, men repetitivt predikande får nu acceptera att bli kritiserat för att vara repetitivt predikande.)
Citera
2013-09-12, 12:24
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Jag spyr lite i min mun varje gång jag läser dina totalt intetsägande inlägg.
Så, för min skull... Tror du att du kan tona ner idiotin några steg?!

Du är ju som den där "egots kärringen" som dyker upp här emellanåt och skriver sitt jävla pladder utan att ha något som styrker ett enda jävla ord.

Hittepå och önsketänkande... Är det det enda du kan komma med??

Det går inte att förstå det jag skriver enbart med intellektet. Därför blir det bara rappakalja.
Du kan inte höja din medvetandenivå utan att ha med "allt" som är du. Men det fattar inte du ändå eller hur?
Citera
2013-09-12, 12:35
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Det går inte att förstå det jag skriver enbart med intellektet. Därför blir det bara rappakalja.
Du kan inte höja din medvetandenivå utan att ha med "allt" som är du. Men det fattar inte du ändå eller hur?

Blaha blaha...
Citera
2013-09-12, 12:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det enda sätt att kunne få LITE mening i det du skrivar är att betrakta det från det perspektiv, att du lidar av ett gurukomplex.
Citera
2013-09-12, 12:48
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Sant så sett.. och rätt.

... jag saknar också din insikt i vad du skriver, men det är fint ändå.

Något icke-berört än så länge, är skräcken över att beröra smärta, ingen har hittills nuddat vid smärta.

Det så centrala och det vad filosofi och etik handlar om, varför... varför förstår så få vad det är med stöld och begär och smärtor?

En sak till, GRÄNSER, något vi alla är ofärdiga i att lyckas fullända... det är jobbigt at komma till insikt, eller hur.

Dt vet jag, when I´m a human. Att gud, är en dröm.
Citera
2013-09-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Sant så sett.. och rätt.

Något icke-berört än så länge, är skräcken över att beröra smärta, ingen har hittills nuddat vid smärta.

Det så centrala och det vad filosofi och etik handlar om, varför... varför förstår så få vad det är med stöld och begär och smärtor?

En sak till, GRÄNSER, något vi alla är ofärdiga i att lyckas fullända... det är jobbigt at komma till insikt, eller hur.

Det blir tydligt i en annan tråd här där ingen vill ta sig an att diskutera gott och ont samt lidande.
Citera
2013-09-12, 12:54
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Det blir tydligt i en annan tråd här där ingen vill ta sig an att diskutera gott och ont samt lidande.
ok , tack.
Citera
2013-09-12, 13:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson

Teodicé-tråden är välbesökt och hållar ett hyfsat kvalitativt nivå. Vart vill du komme?
Citera
2013-09-12, 14:57
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det enda sätt att kunne få LITE mening i det du skrivar är att betrakta det från det perspektiv, att du lidar av ett gurukomplex.

Vem är det som är medveten om att jag tänker? Det är frågan.
Senast redigerad av BEing 2013-09-12 kl. 15:35.
Citera
2013-09-12, 15:31
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Sant så sett.. och rätt.

Hur mycket lidande ska mänskligheten behöva gå igenom för att "vakna" upp. Har vi inte fått nog än, men det är som sagt en annan tråd.
Citera
2013-09-12, 15:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vem är det som är medveten om att jag tänker? Bli medveten om din egen medvetenhet.

Plattityder.

Och du har fortfarande inte kommit med belägg för den underliggande världsbild du dogmatisk anser 'validerar' ditt predikande.
Citera
2013-09-12, 15:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hur mycket lidande ska mänskligheten behöva gå igenom för att "vakna" upp.

Hur mycket tom dogmatik ska mänskligheten behöva kritisera/granska för att inse, att existentiella svar inte hittas den väg.

Läs textförtydligandet till min avatar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in