2013-09-11, 20:25
Medlem
Wernbloom är så jävla dålig. Elm har en otrolig högstanivå och behövs i matcher vi ska föra. Hade väldigt gärna sett honom mot Österrike, om nu inte Kim och Anders kan spela tillsammans.
Citera
2013-09-11, 20:33
Medlem
Smirmats avatar
Är det i november matchen mot Österrike spelas?
Citera
2013-09-11, 20:34
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Wernbloom är så jävla dålig. Elm har en otrolig högstanivå och behövs i matcher vi ska föra. Hade väldigt gärna sett honom mot Österrike, om nu inte Kim och Anders kan spela tillsammans.

Tror du att Elm klarar en sådan måstematch? Det vore ju onekligen en av de mesta kniven-mot-strupen-gäckande matcher han spelat i landslaget i sådana fall. I mina ögon har han alltför ofta visat sig frånvarande när pressen infunnit sig, då är han inte den mittfältare han borde vara.

Det vore otroligt om han lät sig influeras av Svenssons lugn och kunde blomma ut på allvar. Jämfört med ex Wernbloom är han verkligen en klasspelare.

Bör Lustig starta mot Österrike? Antagligen lär han det och det är väl det minst sämsta alternativet.

I övrigt är det skönt att Zlatan inte missar matchen – peppar peppar. Ponera att han drar på sig en varning, missar han då tyskmötet?

Edit: Är inte rutin och erfarenhet the name of the game mot Österrike? I sådana fall borde kanske vi se klassikern Svensson/Källström? Inte det mest rappa mittfältet, men ändå.
Senast redigerad av skrudis 2013-09-11 kl. 20:37.
Citera
2013-09-11, 20:43
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Tror du att Elm klarar en sådan måstematch? Det vore ju onekligen en av de mesta kniven-mot-strupen-gäckande matcher han spelat i landslaget i sådana fall. I mina ögon har han alltför ofta visat sig frånvarande när pressen infunnit sig, då är han inte den mittfältare han borde vara.

Det vore otroligt om han lät sig influeras av Svenssons lugn och kunde blomma ut på allvar. Jämfört med ex Wernbloom är han verkligen en klasspelare.

Bör Lustig starta mot Österrike? Antagligen lär han det och det är väl det minst sämsta alternativet.

I övrigt är det skönt att Zlatan inte missar matchen – peppar peppar. Ponera att han drar på sig en varning, missar han då tyskmötet?

Edit: Är inte rutin och erfarenhet the name of the game mot Österrike? I sådana fall borde kanske vi se klassikern Svensson/Källström? Inte det mest rappa mittfältet, men ändå.

Källström får gärna stänka in en frispark som mot Holland om han spelar, bäst när det gäller.
Citera
2013-09-11, 21:01
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Källström får gärna stänka in en frispark som mot Holland om han spelar, bäst när det gäller.

Såklart. Ex-Djurgårdare har sådant i blodet!

Fast Hollandsmatchen är nog mer ekvivalent till den framtida Tysklands-matchen. Dvs att bägge redan är kvalificerade. Fast nu går jag händelserna i förväg.

Bara han får spela några minuter så att han är någorlunda trygg i sig, så.
Citera
2013-09-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Är det i november matchen mot Österrike spelas?

Nej. Den 11 oktober spelas Österrike-matchen, Några dagar efter möter vi Tyskland.
Däremot spelas playoff-matcherna i november.
Citera
2013-09-11, 22:53
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

Ser väl inget jätteproblem i att spela Lustig, han eller Johansson känns som om det kvittar. Visst, det har blivit en del tavlor men så fullständigt värdelös tycker jag inte han har varit.

Mittfältet däremot, tycker helt klart att Källström ska starta bredvid Taco. De har rutinen och har gjort många matcher tillsammans. Bara tanken på Elm/Wernbloom i en måste-match gör mig rädd.
Citera
2013-09-11, 23:22
Medlem
chran508s avatar
Det enda rätta är att spela Kongo bredvid Taco mot Österrike. Över 200 landskamper tillsammans och nerver av svenskt stål.
Citera
2013-09-11, 23:22
Medlem
LastCaresss avatar
Det finns såklart bara ett svar och det är att spela Kongo/Taco på mittfältet. Dock tror jag Hamrén väljer Elm bredvid Svensson och kastar in Kim i typ 65:e.
Citera
2013-09-12, 12:42
Medlem
Enligt fifa så ser inte deras lag så jävla skrämmande, har tagit den spelare med högst rating på varje position.http://www.futhead.com/14/squads/213652/
Citera
2013-09-12, 12:45
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Det finns såklart bara ett svar och det är att spela Kongo/Taco på mittfältet. Dock tror jag Hamrén väljer Elm bredvid Svensson och kastar in Kim i typ 65:e.

Elm vore en fullständig katastrof. Han har petat ner Kim Källström anno 2007(typ) som den sämsta landslagsspelaren i modern tid.

Kongo och Anders måste spela.
Citera
2013-09-12, 12:51
Medlem
TimTebows avatar
Senaste Fifa-rankingen ute, Sverige klättrar 6 platser upp på en 22:a plats.

http://www.reddit.com/r/soccer/comments/1m7hsy/new_fifa_rankings_for_september_2013_top20/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in