2013-09-12, 12:02
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingers11
Det krävs mindre än man tror. Det räcker om överförmyndarnämnden bedömer att man har svårt att klara sin dagliga livsföring. Att ägna hela sin tillvaro åt att begå brott kan absolut ligga till grund för en sån bedömning.Hur man hanterar pengar osv.. Jobbar inom detta så jag har koll.

Tror du tänker på LPT tvångsvård. Då måste man lida av allvarlig psykisk störning.

Hon är gift och såvida inte maken kan anses oduglig att se till att hon klarar sin dagliga livsföring (kanske han som betalar räkningar etc?) blir det nog svårt att få överförmyndaren att ta ett sånt beslut, eller?
Citera
2013-09-12, 12:06
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottrich
Den där "Bea Thyra"-profieln är aktiv. Uppdaterades iaf för 17 min sen. Haha, jag måste spana igen alla länkar.

Profilen Anika Din är med aktiv. Hon skriver i lite olika grupper om barn som omhändertas enligt LVU. Man kan ju hoppas att LVU omfattar även hennes ungar...
Citera
2013-09-12, 12:07
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
När spelades avsnittet in?

Bör ha varit under våren....
Citera
2013-09-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Hon är gift och såvida inte maken kan anses oduglig att se till att hon klarar sin dagliga livsföring (kanske han som betalar räkningar etc?) blir det nog svårt att få överförmyndaren att ta ett sånt beslut, eller?

Nejdå förvaltare kan utses även om huvudmannen är gift. Makar har inget juridiskt ansvar att sköta om sin partner på det sättet. Det är vanligt att att närmast anhöriga söker förvaltare åt sin fru/maka / sambo. Vet flertalet som har en funktionsnedsättning och lever ihop med någon och har ändå godman / förvaltare. Förvaltare är vanligast vid missbruk, psykisk ohälsa samt kriminalitet.
Citera
2013-09-12, 12:09
Medlem
Jorrosoattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Profilen Anika Din är med aktiv. Hon skriver i lite olika grupper om barn som omhändertas enligt LVU. Man kan ju hoppas att LVU omfattar även hennes ungar...

Om det jag hört stämmer så är de omhändertagna ja... Men det är som sagt bara vad jag har hört..
Citera
2013-09-12, 12:15
Medlem
Citat:
Bör ha varit under våren....
Enligt Expressen gjordes husrannsakan som ledde till åtalet i programmet under november 2012 så vintern-våren verkar rimligt.

http://www.expressen.se/kvp/gunn-fick-identiteten-stulen--blev-forfoljd/
Citera
2013-09-12, 12:29
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Enligt Expressen gjordes husrannsakan som ledde till åtalet i programmet under november 2012 så vintern-våren verkar rimligt.

http://www.expressen.se/kvp/gunn-fick-identiteten-stulen--blev-forfoljd/

Minst 6 månader sedan då...... och hon har ju inte direkt lugnat sig på nätet.
Gunn, kvinnan i programmet, har tydligen fått det lite lugnare, men om jag fattat rätt är minst 2 andra polisanmälningar på MS inlämnade (nätstalking bl.a) sedan programmet spelades in.
Citera
2013-09-12, 12:33
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Minst 6 månader sedan då...... och hon har ju inte direkt lugnat sig på nätet.
Gunn, kvinnan i programmet, har tydligen fått det lite lugnare, men om jag fattat rätt är minst 2 andra polisanmälningar på MS inlämnade (nätstalking bl.a) sedan programmet spelades in.
Nej, det har tagit ny fart skriver hon på ett annat ställe, så det varade bara ett kort tag efter konfrontationen.
Citera
2013-09-12, 12:47
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrosoatte
Japps och är hon då gravt utvecklingsstörd som hon själv säger kan hon inte inse en sån sak själv så man kan väl kanske kalla det att falla på eget grepp?
Det kan hon lura i folk, hon är inte utvecklingsstörd alls, däremot har något allvarligt hänt med hennes psyke, hon har vad jag förstår lyckats med att driva en kennel, osv .. Hon skyr inga medel, hon är påkommen och vet att hennes bild ligger ute men kör på för fulla muggar ändå. Hon var ju kvicktänkt vid konfrontationen när hon gick rakt på bilen och skulle se den som lurat dit henne från redaktionen, undrar om hon haft besvär med henne? ..sjukt med att hon satt vid datorn hela natten innan hon skulle gifta sig, så makalöst sjukligt. Makabert var också att hon öppnade konto i en avliden människas namn utan att skämmas det minsta. Det kommer inte sluta bra, vad vill till för att hon ska bli inlåst under en tid?
Citera
2013-09-12, 12:50
Medlem
onemorechances avatar
Som jag skrev och som jag vet från säkra källor så är hon LÄTT förståndshandikappad.
Hon kör med grov utvecklingsstörning just för att hon ska slippa ta ansvar för allt jävla sjukt hon gör.

Hon har konfronteras gång på gång och drar någon snyftarhistoria och är väl lugn en dag och så sätts allt igång igen.

Hon har raderat en massa dokument från olika grupper på facebook och fått admin i dessa grupper att bli utslängda så att man inte kan städa upp efter henne.
Hon är en sjuk individ.

Nej hon har ingen autismstörning, de skulle inte bete sig på ett sådant här sätt.
Senast redigerad av onemorechance 2013-09-12 kl. 13:04.
Citera
2013-09-12, 13:06
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Som jag skrev och som jag vet från säkra källor så är hon LÄTTförståndshandikappad.
Hon kör med grov utvecklingsstörning just för att hon ska slippa ta ansvar för allt jävla sjukt hon gör.

Hon har konfronteras gång på gång och drar någon snyftarhistoria och är väl lugn en dag och så sätts allt igång igen.

Hon har raderat en massa dokument från olika grupper på facebook och fått admin i dessa grupper att bli utslängda så att man inte kan städa upp efter henne.
Hon är en sjuk individ.

Nej hon har ingen autismstörning, de skulle inte bete sig på ett sådant här sätt.
Undrar hur hon var som människa innan hon fick en dator framför sig för första gången, det låter ju som hon var ganska normal när hon blev vän med G**n på rullstolsdansen, dom umgicks i familjerna i många år innan det slog slint. Förståndshandikappet verkar det som att hon plockar fram när det behövs, hon lät inte trög när dom pratade med henne, handlar snabbt och kvickt och är en hejare på att manipulera folk..
Citera
2013-09-12, 13:19
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Undrar hur hon var som människa innan hon fick en dator framför sig för första gången, det låter ju som hon var ganska normal när hon blev vän med G**n på rullstolsdansen, dom umgicks i familjerna i många år innan det slog slint. Förståndshandikappet verkar det som att hon plockar fram när det behövs, hon lät inte trög när dom pratade med henne, handlar snabbt och kvickt och är en hejare på att manipulera folk..

Lindrig utvecklingsstörning eller förståndshandikapp gör inte alltid att man blir slö och trög när man pratar

Ja det är ju en intressant fråga.
Skulle vara intressant att veta hur hon var innan datorerna vart populära i hemmet.

Förresten Golda ingen idé att skicka pm till mig, vill du ta en diskussion så gör du det via tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in