2013-09-12, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Vad jag förstått så är han som tidigare nämnt sociopat.
Jag har inget personligt emot honom eftersom jag inte känner honom .
Vet dock att han inte skall litas på enligt säker källa och att mer oberäklig människa får
man leta efter.

Han kan va tuff när det behövs men att kalla honom för en sociopat som är benzotorsk och dessutom väldigt oberäknelig tycker jag låter som att man bara vill prata ner honom! han har jobbat ihop med mig och det var en riktigt bra jobbare och man kunde lita på honom till 110% ! sen får han väl lida för han har en alkoliserad mamma men det är väl knappast hans fel.
Citera
2013-09-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tusenbladspaj
Begångna brott
1. Misshandel
2. Grov misshandel
3. Vållande till annans död
4. Rån
Påföljd m.m.
Fängelse 1 år

Nej han är ju ett helgon

som jag skrev tidigare på denna tråden det ligger ju i det förflutna det hände för över 4 år sedan och han är inte samma människa idag som han var då, dessutom har han ju sonat sina brott och en ung människa växer mycke i förnuftet på dryga 4 år.
Måste bara fråga! handlar denna tråden om Henke nu eller vart är den på väg?
Jag tycker vi ber en bön för att G kommer fram helskinnad istället för att diskutera ett kusinbarn till G
Citera
2013-09-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnybee
Han är väl ingen benzotorsk.

Saxat ur: Dom B4407-09

H*nrik tog och stoppade på sig ganska mycket av P*triks medicin också. P*trik blev sur och sade att han verkligen behövde sin medicin. Efter det att P*trik tjatat ett tag gav han tillbaka en del av medicinen

--

H*nrik H*lmdahl är en artonårig man åtalad för misshandel, grov misshandel och ringa narkotikabrott. Han är uppvuxen gemensamt med sina föräldrar och två systrar. Hans uppväxt framstår som instabil och otrygg. Han har tillsammans med familjen flyttat vid en mängd olika tillfällen. Hans far har vid upprepade tillfällen under hans uppväxt dömts till kortare eller längre fängelsestraff. H*nrik h*lmdahl ska tidigt framförallt i skolan ha uppvisat en svår aggressionsproblematik. Efter att H*nrik H*lmdahl gjort sig skyldig till flera våldsbrott blev han tretton år gammal omhändertagen enligt LVU. Han har bl.a. vistats på behandlingshem inom Statens Institutionsstyrelse. Han periodvis uppvisat en svår aggressivitet, vilket resulterat i placeringar på slutna enheter. Han har också vid flera tillfällen rymt från behandlingshemmen.

Grattis psycho
Citera
2013-09-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnybee
som jag skrev tidigare på denna tråden detligger ju i det förflutna det hände för över 4 år sedan och han är inte samma människa idag som han var då, dessutom har han ju sonat sina brott och en ung människa växer mycke i förnuftet på dryga 4 år.
Måste bara fråga! handlar denna tråden om Henke nu eller vart är den på väg?
Jag tycker vi ber en bön för att G kommer fram helskinnad istället för att diskutera ett kusinbarn till G

Ja och för bara ett par dagar sedan så läste man om att denna kille satt anhållen? Jag har svårt att tro att grabben har gjort några större steg i livet. Möjligtvis då kanske i fel riktning..........
Citera
2013-09-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry_12000
företaget vänner sten har inga filmkamera och inga företag på gården heller så har väldigt svårt att tro att dom finns på film där i alla fall. om det inte är en kamera utan tillstånd då . så vart skulle dom vart filmade som du påstår då? och det stora företagen har ingen heller. är på snud uppvuxen på gården framför dungen. så jag kan det här området

Men jag har inte påstått att företaget eller andra har kamera...
Citera
2013-09-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GLIFE
Ja och för bara ett par dagar sedan så läste man om att denna kille satt anhållen? Jag har svårt att tro att grabben har gjort några större steg i livet. Möjligtvis då kanske i fel riktning..........

Han har inte suttit anhållen jag har så gott som daglig kontakt med han eller hans flickvän, detta står tidigare i denna tråd om du kan ta tiden att läsa den istället för att bara göra ett inlägg där du tycker det passar.
Citera
2013-09-12, 07:00
Medlem
--RespeCt--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Ok. Vart skall den här sökningen göras menar du?

Är ju inte direkt G och hans alt bakgrund som är det intressanta nu utan vem som kan ha gjort honom något ifall han är personen i buskaget?

Hans kriminella liv måste väl vara lika intressant att prata om som allt annat. Hur det än är så är det ingen liten fågelunge som är försvunnen. Det är en man/pojk som inte betalat sina skulder, som har ovänner överallt, och är missbrukare, finns ju inget som säger för tillfället att han inte varit ute och sprungit omkring påtänd med en noja och självdött för han flytt från sin familj som sökt honom. Han kanske försökte hålla sig gömd och dom sparka upp han som en skrämd hare. Detta kan man ju spekulera i hur länge som helst. Och man kan hitta flera möjligheter till att han är försvunnen. Han är ju trots allt inte den lilla duvunge familjen velat fått det till i tidningarna.
Citera
2013-09-12, 07:26
Medlem
Vet-ikkes avatar
Tycker denna sandlåda mentalitet som uppvisas på denna tråd, är respektlös, barnslig och obefogad!

Några nyheter ANG den upphittade kroppen?
Citera
2013-09-12, 09:42
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --RespeCt--
Hans kriminella liv måste väl vara lika intressant att prata om som allt annat. Hur det än är så är det ingen liten fågelunge som är försvunnen. Det är en man/pojk som inte betalat sina skulder, som har ovänner överallt, och är missbrukare, finns ju inget som säger för tillfället att han inte varit ute och sprungit omkring påtänd med en noja och självdött för han flytt från sin familj som sökt honom. Han kanske försökte hålla sig gömd och dom sparka upp han som en skrämd hare. Detta kan man ju spekulera i hur länge som helst. Och man kan hitta flera möjligheter till att han är försvunnen. Han är ju trots allt inte den lilla duvunge familjen velat fått det till i tidningarna.

Det är sant. Men om han gått o lagt sig där frivilligt så hade väl kroppen inte vart övertäckt?
Citera
2013-09-12, 09:43
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Men jag har inte påstått att företaget eller andra har kamera...

Hur var vad är filmat då?
Citera
2013-09-12, 09:56
Medlem
--RespeCt--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Det är sant. Men om han gått o lagt sig där frivilligt så hade väl kroppen inte vart övertäckt?

Menade bara att man kan se det ur många perspektiv.
Vart står det att kroppen var övertäckt förresten?
Citera
2013-09-12, 10:22
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --RespeCt--
Menade bara att man kan se det ur många perspektiv.
Vart står det att kroppen var övertäckt förresten?

Hittar inte samma artikel nu men det stod i en tidning att dem som hittade kroppen såg den först när han/hon var alldeles intill kroppen. Så jag drog den slutsatsen att något täckt eller skymt..?

Tanken har till och med slagit mig att han kanske ev överdosat i någons lägenhet? Som sen inte vill ta på sig att någon dött hemma i ens hem, så kroppen är dumpad där..?

Osmaklig och skrämmande spekulering men..

Jag träffade G första och enda gången ca en månad innan han försvann. Jag tyckte han verkade som en kille med "full i fan/bus" i blicken. Och som var väldigt stolt över att han nyligen blivit pappa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in