2013-09-11, 17:40
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Hehe my bad. Eller jag skyller på dålig bild, såg bara snörena gå åt ena hållet undertill. Men kan du inte bara dra åt snörningen så att glipan försvinner då rå?
Nja, ju mer jag drar, desto värre blir det. Jag antar att det är dags att växa upp och åtminstone köpa boots som passar. Mina loafers kommer jag alltid vilja ha stora. Jag misstänker också att en iläggssula skulle göra att plösen spänns ut bättre och att det inte blir för mycket utrymme vid snörningen.
Citera
2013-09-11, 17:43
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Nja, ju mer jag drar, desto värre blir det. Jag antar att det är dags att växa upp och åtminstone köpa boots som passar. Mina loafers kommer jag alltid vilja ha stora. Jag misstänker också att en iläggssula skulle göra att plösen spänns ut bättre och att det inte blir för mycket utrymme vid snörningen.

Just det, är ju du som har skorna så löst. Då borde en iläggssula fungera ja. Och så köper du en halvstorlek mindre nästa gång
Citera
2013-09-11, 19:21
Medlem
doughies avatar
Citat:
Det tycker jag absolut. Kolla in dessa tex (i Horweens #8): http://1.bp.blogspot.com/-A7FDVV3oAqc/UDdMxZ1iWuI/AAAAAAAABKs/7VS7boP5JFw/s1600/Alden_nr8_Cordovan.jpg

Jo precis, och förutom Bestettisen och Vassen är det dels ett par svarta cap toes från Wildsmith. Ska bli kul att prova dem och se hur de är, och så ville jag byta ut mina Italigente Orsole då den gamla Italigente-lästen är alldeles för långsmal för min smak. Det fjärde paret blev av, kommer bilder på dem inom kort, tills dess får du hålla dig till tåls

Jag vet redan vad det är för skor! Det var en som skvallrade lite.

Var inne på Skoaktiebolaget idag och blev bjuden på en trevlig öl tillsammans med bra snack. "Du vet hur grejerna ska sitta, har bra skosmak och ett bra öga för kvalité" sade Wein*s dessutom till mig under samtalsämnet SkoABs breda målgrupp där jag tillhör den lägsta percentilen. Snygga strumpor har de fått in också, rekommenderas!

Inom kort så blir det ett par skor. Kanske, kanske att jag vågar mig på ett par Bonafé. Den som lever får se.
Citera
2013-09-11, 19:30
Medlem
Jag har läst den här tråden med behållning i många år, men aldrig registrerat mig. Efter att ha fått den här länken skickad till mig känner jag dock att jag måste dela med mig:

http://www.youtube.com/watch?v=fYJvYMx2kog
Citera
2013-09-11, 19:31
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie

Var inne på Skoaktiebolaget idag och blev bjuden på en trevlig öl tillsammans med bra snack. "Du vet hur grejerna ska sitta, har bra skosmak och ett bra öga för kvalité" sade Wein*s dessutom till mig under samtalsämnet SkoABs breda målgrupp där jag tillhör den lägsta percentilen. Snygga strumpor har de fått in också, rekommenderas!

Inom kort så blir det ett par skor. Kanske, kanske att jag vågar mig på ett par Bonafé. Den som lever får se.
Är det bara jag eller håller stora delar av stilmedvetna Sverige på att bli en klubb för inbördes beundran, långt värre än KSoE någonsin varit?
Citera
2013-09-11, 19:33
Medlem
doughies avatar
Citat:
Är det bara jag eller håller stora delar av stilmedvetna Sverige på att bli en klubb för inbördes beundran, långt värre än KSoE någonsin varit?

Jag håller med. Varför det är så - vet jag faktiskt inte.
Citera
2013-09-11, 19:38
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Det hela spårade när Herman (som för övrigt är mycket trevligt klädd, med undantag för de korta kavajerna) tog över efter Weinås och allt blev en orgie av ryggdunkande på Pitti och sedan Instagram. Om man lägger upp något här kan man iallafall vara säker på att man får kritik.

Man kanske skulle köpa ett tripod, slänga ihop en blogg och vänta något år på att få skriva för manolo?
Citera
2013-09-11, 19:43
Medlem
doughies avatar
Citat:
Det hela spårade när Herman (som för övrigt är mycket trevligt klädd, med undantag för de korta kavajerna) tog över efter Weinås och allt blev en orgie av ryggdunkande på Pitti och sedan Instagram. Om man lägger upp något här kan man iallafall vara säker på att man får kritik.

Man kanske skulle köpa ett tripod, slänga ihop en blogg och vänta något år på att få skriva för manolo?

Min uppfattning också. Ja, man kanske skulle göra det. Journalistpass på Pitti dessutom!
Citera
2013-09-11, 20:57
Medlem
HerrSvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoshi
Jag har läst den här tråden med behållning i många år, men aldrig registrerat mig. Efter att ha fått den här länken skickad till mig känner jag dock att jag måste dela med mig:

Riktiga karlar gör riktiga skor. Vart tog fabrikerna vägen?
Citera
2013-09-11, 21:29
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoshi

Rolig film. Jag vill också ha ett par Vänersborgsskor, kan ju bli en större comeback än Wildsmith

Citat:

Visserligen OT men hur menar du och vad spelar det för roll?
Citera
2013-09-11, 22:58
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Hehe, jo jag fick kolla på Carmina-kängorna de skulle presentera idag i helgen när jag var i Stockholm, flera riktigt fina modeller. Och slog då till på ett par derby boots i grain, modell 80184, i fin mellanbrun nyans. Gillade verkligen den nya typen av sula där en grov commando är korsad med lädersula, det gör att skon trots grova sulmönstret ser rätt nätt ut. Bör kunna bli en riktig konkurrent till Coniston. Precis en sådan sko jag var ute efter till vintern. Hade tänkt beställa ett par Theresianer derby boots från Vass på F eller kanske P2, men när jag fick se dessa som dessutom satt riktigt bra slog jag till. Kul med lite variation i skohyllan också, har bara ett par Carmina innan.

Här bilder på dem: http://imgur.com/a/Io7h5

Citat:

Citat:

Det är inte så konstigt egentligen, det är ju en extremt liten värld. Antalet intresserade av klassisk manlig stil som jobbar med/skriver om det är inte särskilt stor i lilla Sverige.
Senast redigerad av AlisterG 2013-09-11 kl. 23:44.
Citera
2013-09-11, 23:39
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Hehe, jo jag fick kolla på Carmina-kängorna de skulle presentera idag i helgen när jag var i Stockholm, flera riktigt fina modeller. Och slog då till på ett par derby boots i grain, modell 80184, i fin mellanbrun nyans. Gillade verkligen den nya typen av sula där en grov commando är korsad med lädersula, det gör att skon trots grova sulmönstret ser rätt nätt ut. Bör kunna bli en riktig konkurrent till Coniston. Precis en sådan sko jag var ute efter till vintern. Hade tänkt beställa ett par Theresianer derby boots från Vass på F eller kanske P2, men när jag fick se dessa som dessutom satt riktigt bra slog jag till. Kul med lite variation i skohyllan också, har bara ett par Carmina innan.

Här bilder på dem: http://imgur.com/a/Io7h5

Riktigt snygga, syns ju inte att det är en så grov sula. Liknar modellen jag köpte i cordovan, minns inte modellnumret.

I morgon ska jag träffa Nick från Bespoke England och få min första G&G MTO .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in