Citat:
Ursprungligen postat av
doughie
Jag vet redan vad det är för skor! Det var en som skvallrade lite.
Var inne på Skoaktiebolaget idag och blev bjuden på en trevlig öl tillsammans med bra snack. "Du vet hur grejerna ska sitta, har bra skosmak och ett bra öga för kvalité" sade Wein*s dessutom till mig under samtalsämnet SkoABs breda målgrupp där jag tillhör den lägsta percentilen. Snygga strumpor har de fått in också, rekommenderas!
Inom kort så blir det ett par skor. Kanske, kanske att jag vågar mig på ett par Bonafé. Den som lever får se.
Hehe, jo jag fick kolla på Carmina-kängorna de skulle presentera idag i helgen när jag var i Stockholm, flera riktigt fina modeller. Och slog då till på ett par derby boots i grain, modell 80184, i fin mellanbrun nyans. Gillade verkligen den nya typen av sula där en grov commando är korsad med lädersula, det gör att skon trots grova sulmönstret ser rätt nätt ut. Bör kunna bli en riktig konkurrent till Coniston. Precis en sådan sko jag var ute efter till vintern. Hade tänkt beställa ett par Theresianer derby boots från Vass på F eller kanske P2, men när jag fick se dessa som dessutom satt riktigt bra slog jag till. Kul med lite variation i skohyllan också, har bara ett par Carmina innan.
Här bilder på dem:
http://imgur.com/a/Io7h5
Citat:
Ursprungligen postat av
Herr gurka
Är det bara jag eller håller stora delar av stilmedvetna Sverige på att bli en klubb för inbördes beundran, långt värre än KSoE någonsin varit?
Citat:
Ursprungligen postat av
doughie
Jag håller med. Varför det är så - vet jag faktiskt inte.
Det är inte så konstigt egentligen, det är ju en extremt liten värld. Antalet intresserade av klassisk manlig stil som jobbar med/skriver om det är inte särskilt stor i lilla Sverige.