2013-09-11, 13:02
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
klarade mig på gränsen , syndes knappt att jag var negativ var svagt sträck , men ändå negativt

Kul att höra, Grattis. Att stickorna visar svaga streck innebär inte att man är på gränsen mellan negativt och positivt. Utan det har med den näring man får i sig genom mat/dryck.
2013-09-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av art-creator
Kul att höra, Grattis. Att stickorna visar svaga streck innebär inte att man är på gränsen mellan negativt och positivt. Utan det har med den näring man får i sig genom mat/dryck.

hur menar du ? men jag drack 3 liter vatten innan och åt mkt mat, rörde på mig mkt.
2013-09-11, 21:57
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
hur menar du ? men jag drack 3 liter vatten innan och åt mkt mat, rörde på mig mkt.

Du sa att du klarar dig på gränsen. Stickorna kan inte visa om du är på gränsen mellan negativt och positivt. Du sa att du visste detta för att det visade svaga streck. Att stickorna visar svaga streck på en viss substans, beror på den näring du fått i dig via föda, inte att du ligger precis på gränsen till positiv eller negativ. Förstår du?
2013-09-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av art-creator
Du sa att du klarar dig på gränsen. Stickorna kan inte visa om du är på gränsen mellan negativt och positivt. Du sa att du visste detta för att det visade svaga streck. Att stickorna visar svaga streck på en viss substans, beror på den näring du fått i dig via föda, inte att du ligger precis på gränsen till positiv eller negativ. Förstår du?

aha okej nu fattar jag tack
2013-09-12, 16:42
Medlem
Hur lång tid tar de innan flunitrazepam e ute ur blodet?
2013-09-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenHelaDagen
Halveringstid buprenorfin!!!

Som någon tidigare påpekat så förekommer det mycket stor variation när det gäller fakta angående halveringstiden av buprenorfin, på FASS står det (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19991007000026&DocTypeID =3)

Det står alltså "Distribution :
Absorptionen av buprenorfin följs av en snabb distributionsfas med en halveringstid på 2 till 5 timmar"

Menas här att "distributionsfasen"s halvliv är 2-5h? Det låter ju inte så sannolikt?

Jag vet att min vän tidigare hade intagit runt 2,5mg en torsdag t fredag morgon och tisdagen därpå lämnade en prov som analyserades (kriminalvården var beställare av provet, förutsätter att det skickades på analys då de kunde se aktuella nivåer av oxazepam och thc mkt detaljerat)som var rent h
(Förutom oxazepan och thc dock spelade detta ingen roll den gången
Detta var alltså ca 4dygn efter intag, om halveringstiden hade varit 24-30h som det skrivs här och var skulle han inte varit ren på detta prov!

Sååå.. Hur är det med halveringen?? Har jag missförstått FASS och är mycket av den tillgängliga pnlineinformationen felaktig?!

Tacksam för svar så vi kan en gång för alla reda ur den här skiten

Eftersom ingen kunde ge mig svar så får jag svara delvis på min egen fråga..sååå

UP negativt på buprenorfin, bup intogs alltså en torsdag, fredag samt lördag morgon sammanlagt mellan 2-3 mg nasalt, urinprov togs på torsdag kl 1300, gympass två h innan och intog rätt mycket vatten, detta för att inte lämna alltför koncentrerad urin men inte heller så vattnig att provet skulle diskvalificeras.
Prov taget hos kriminalvården och skickas till lab för sceeening och verifiering (10ng cutoff) och kom tillbaka negativt.

Så då vet vi det allesammans!

Data om provlämnaren, 100kg vid 15%bf (kaliper)styrketräning 4-5 ggr/V , högt matintag ca 4k kcal, inga andra droger i bilden, inte någon annan leverpåverkan ex. Alkoholintag.
2013-09-12, 19:07
Medlem
Jag har rökt varje dag i 4 månaders tid. Har inte rökt på 16 dar, om jag röker en fet ikväll höjer den thc nivån mer än om jag skulle vara clean och röka?
2013-09-12, 20:18
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
vill bara säga att Ethylphenidate Etylfenidat syndes ej på Blodprov efter ca 54h
intog ca 120-200mg under 5h.
Man 85kg+ 180cm+
2013-09-12, 20:48
Medlem
ni4ns avatar
Rökte typ 4-5 bloss av nåt "sämre-än-standard" hasch idag (blev ej påverkad)

Vad tror ni det kommer visa på vanlig multisticka imorgon?

Är väl vanligt byggd, normal längd typ ?

Edit: Lägger till att jag tidigare rökt nån spliff fredag och varit negativ söndag så det finns hopp.. Eller ?
Senast redigerad av ni4n 2013-09-12 kl. 20:53.
2013-09-15, 00:49
Medlem
HentaiMannens avatar
Hjälp uppskattad...

Jag gick på urinprov häromdagen. Vill ej gå in på hur, men jag vet fortfarande inte resultatet (trots sticka).

Tror ni att Diclazepam (11 dagar efter jag tog det sista pillret) samt hasch (30 dagar sedan jag rökte) syns på stickan?

Jag är orolig som fan. Någon som har en aning?
2013-09-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Hjälp uppskattad...

Jag gick på urinprov häromdagen. Vill ej gå in på hur, men jag vet fortfarande inte resultatet (trots sticka).

Tror ni att Diclazepam (11 dagar efter jag tog det sista pillret) samt hasch (30 dagar sedan jag rökte) syns på stickan?

Jag är orolig som fan. Någon som har en aning?

Svårt att säga med diclazepamen då ingen FORTFARANDE har lagt upp tillfredsställande info kring halveringstid men då den är lik diazepam så (gissar jag) kan det vara lång tid den sitter, kan du lägga upp mer info; tog du UP tidigt eller sent på dagen , hade du druckit mycket vätska? Hur stor är du, hur fet är du, aktivitetsnivå etc.

Hasch borde du vara ren på efter 30dagar lite beroende på faktorer ovan samt hur länge och mycket du rökt .

Hur länge och mycket rökte du?
Hur många dicla åt du under hur lång tid?
Hur stor är du pch hur mycket rör du dig?
2013-09-15, 13:07
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenHelaDagen
Svårt att säga med diclazepamen då ingen FORTFARANDE har lagt upp tillfredsställande info kring halveringstid men då den är lik diazepam så (gissar jag) kan det vara lång tid den sitter, kan du lägga upp mer info; tog du UP tidigt eller sent på dagen , hade du druckit mycket vätska? Hur stor är du, hur fet är du, aktivitetsnivå etc.

Hasch borde du vara ren på efter 30dagar lite beroende på faktorer ovan samt hur länge och mycket du rökt .

Hur länge och mycket rökte du?
Hur många dicla åt du under hur lång tid?
Hur stor är du pch hur mycket rör du dig?

Tack för svar! Uppskattas!

Provet togs ungefär klockan 13:00, jag försökte dricka mycket vatten under dagen, men det var svårt då jag var på praktik precis innan. Fick i mig nära en liter eller så.

Endast en engångsföreteelse med det bruna då jag sällan röker, men rökte väl kanske 0,4g den kvällen.
Käkade 30 dicla under ungefär 11 dagar i sträck.

Rör mig inte tillräckligt ska erkännas!

Det finns en chans att jag är ren tror jag. Diazepam (som dicla ska vara likt) sitter ju i 7-10 dagar har jag för mig, och detta test gjordes 11 dagar efter senaste pillret. Men det känns jävligt 50/50 hela situationen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in