Citat:
Ursprungligen postat av
StandardKamelen
Smartcast är i 90% av fallen det bästa, skillshots också. Med lite träning lär man sig range och aim, du sparar nästan en halv sekund vilket kan vara skillnad mellan liv och död.
De spellsen jag inte använder smartcast på är Rumbles och Ziggs ultimates.
Citat:
Ursprungligen postat av
irken
Nja, smartcast är inte bäst i 90% av alla fall längre. Vissa gubbar har buggar med smartcast (Tyvärr).
Mest kända är väll buggen som har hänt i flera LCS matcher är att om man spelar ezreal och trycker lite "luddigt" med E så e'ar den åt helt fel håll vilket resulterar i att man dör.
Visst är det så och det ser man om man kollar spelarstreams, det är väldigt få spelare som använder smartcast idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
BizzareAdvokado1989
Japp, detta är sant. Samma gäller för Rumble ult samt Anivia väggen.
Det finns ingen bugg med rumble ulti och smartcast, du kan dra den precis som vanligt även med smartcast, angående aniviaväggen vet jag för lite eftersom jag inte spelar henne. Vad är det som buggar med väggen?
Citat:
Ursprungligen postat av
pjalle
Ni som spelar utan smart cast spelar med handikapp.
På lägre nivåer håller jag med dig, men uppenberligen tycker proffsen att smartcast är till en nackdel.
Citat:
Ursprungligen postat av
BizzareAdvokado1989
Lichbane>Tooth>RD>BOTRK>DFG.
Boots är upp till men jag skulle kört med MP.
Du har en bra ide om items, men glöm den jvla botrk. Den är för fan inte bra nog att bygga på en apchamp, just ap corki handlar ju om poke och burst.
Tooth fungerar, även om det inte alltid är optimalt.
Personligen skulle jag typ köra
Chalice-> RD->LB-> voidstaff
kanske slänga in en RoA om du har svårt att överleva alt en morello's för cdr vilket betyder mer missiler för ultin.