2013-09-11, 12:21
Medlem
pjalles avatar
Ni som spelar utan smart cast spelar med handikapp.
Citera
2013-09-11, 12:41
Medlem
ImSoAwesomes avatar
Någon som har spelat mycket ap corki och kan ge tips på hur man ska bygga? Inga fjomp-builds då det blir ranked lir
Citera
2013-09-11, 13:04
Medlem
wikazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSoAwesome
Du bör ha smartcast på allt, utom ult dock

Håller inte riktigt med dig. Det är nog upp till var och en vad man vill spela med. Malphites ult har jag inte på smartast men t.ex ahri, ez, Lb och diverse andra har jag det på.
Smartcastar heller inte lee sin's Q eller oriannas Q.

Så jag tycker att man ska smartcasta de spells som du tycker passa till det
Citera
2013-09-11, 13:17
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSoAwesome
Någon som har spelat mycket ap corki och kan ge tips på hur man ska bygga? Inga fjomp-builds då det blir ranked lir

Lichbane>Tooth>RD>BOTRK>DFG.

Boots är upp till men jag skulle kört med MP.
Citera
2013-09-11, 13:22
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardKamelen
Smartcast är i 90% av fallen det bästa, skillshots också. Med lite träning lär man sig range och aim, du sparar nästan en halv sekund vilket kan vara skillnad mellan liv och död.

De spellsen jag inte använder smartcast på är Rumbles och Ziggs ultimates.

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nja, smartcast är inte bäst i 90% av alla fall längre. Vissa gubbar har buggar med smartcast (Tyvärr).
Mest kända är väll buggen som har hänt i flera LCS matcher är att om man spelar ezreal och trycker lite "luddigt" med E så e'ar den åt helt fel håll vilket resulterar i att man dör.

Visst är det så och det ser man om man kollar spelarstreams, det är väldigt få spelare som använder smartcast idag.
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Japp, detta är sant. Samma gäller för Rumble ult samt Anivia väggen.

Det finns ingen bugg med rumble ulti och smartcast, du kan dra den precis som vanligt även med smartcast, angående aniviaväggen vet jag för lite eftersom jag inte spelar henne. Vad är det som buggar med väggen?

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle

På lägre nivåer håller jag med dig, men uppenberligen tycker proffsen att smartcast är till en nackdel.

Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Lichbane>Tooth>RD>BOTRK>DFG.

Boots är upp till men jag skulle kört med MP.

Du har en bra ide om items, men glöm den jvla botrk. Den är för fan inte bra nog att bygga på en apchamp, just ap corki handlar ju om poke och burst.

Tooth fungerar, även om det inte alltid är optimalt.

Personligen skulle jag typ köra

Chalice-> RD->LB-> voidstaff

kanske slänga in en RoA om du har svårt att överleva alt en morello's för cdr vilket betyder mer missiler för ultin.
Senast redigerad av N3ss3 2013-09-11 kl. 13:27.
Citera
2013-09-11, 13:23
Medlem
irkens avatar
Citat:
Näe, allt är ju personligt. Jag vet att till exempel Imp & Piglet inte kör med smartcast medans Score gör det.
Citera
2013-09-11, 13:28
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Näe, allt är ju personligt. Jag vet att till exempel Imp & Piglet inte kör med smartcast medans Score gör det.
Rent logiskt borde man få ut mer skada under kortare tid med att köra smart cast för att det går snabbare. Eller är jag helt sne? Tänker t.ex på Ezreal och Ryze.
Citera
2013-09-11, 13:31
Bannlyst
Citat:
Rent logiskt borde man få ut mer skada under kortare tid med att köra smart cast för att det går snabbare. Eller är jag helt sne? Tänker t.ex på Ezreal och Ryze.
Rent teoretiskt ja, men det tar inte lika lång tid rent praktiskt för alla.
Jag kanske hinner tänka snabbare än dig och på så vis hinna före dig i min combo.
Sen är det också en fråga om smaksak.
Jag tycker om smartcast iaf. Vissa spells där jag behöver verkligen veta radien men måste då hoovra över ikonen kan bli lite lagom surt ibland.
Senast redigerad av Adava 2013-09-11 kl. 13:33.
Citera
2013-09-11, 14:00
Medlem
KaptenKralls avatar
Har börjat lirat solo que ranked nu. Så mycket enklare än att lira duo que imo. Vunnit 6 raka sen jag slutade spela med min vän. Innan låg jag strax under 50 % winrate 30/33 hade jag i stats. Får lira med vettigare lag rent generellt och slipper carrya lika hårt. Ligger silver 1 nu.
När jag lirade duo que har alla game varit riktigt svettiga och jämna nu har det varit ganska så mycket stomp i alla 6 games. Lär nog bara bli duo i normals i framtiden...
Citera
2013-09-11, 14:08
Medlem
irkens avatar
Citat:
Jo, men bara för det är logiskt betyder det ju inte att det är sant.
Ryze är väll en sak, då han är såpass lätt att spela med Smartcast, men med till exempel Ezreal så kan man dö för man använder det så det buggar (E) alternativ att man missar en kill. Beror ju som sagt mera på vad spelaren själv gillar än då det inte blir så pass stor skillnad.
Citera
2013-09-11, 14:09
Medlem
mixos avatar
Vem har den sämsta samt bästa passiva enligt er?
Citera
2013-09-11, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mixo
Vem har den sämsta samt bästa passiva enligt er?
Alla med global passiva. Zilean, tf etc. Dessa är dock dömda att nerfas i framtiden då vi vet att den tjocka morello vill ha bort allt som står för "global".

Sämsta måste vara Tarix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in