Citat:
Ursprungligen postat av
jonkoping83
Ok, dags för att klargöra en del detaljer, som en slags uppdatering.
Vi kan börja med Nr.1: Omhäktning har skett som bekant, och det lär ske mellan en och tre stycken omhäktningar till, kanske mer om de inte hittar den rätta GM som man söker.
Nr.2: Det är inget som i nuläget finns som bevismaterial för ett fällande av KJ, om detta når media är svårt att säga.. Om någon läcker i ärendet så ja, självklart. Just nu råder givetvis en stark sekretess och endast en dåre skulle läcka härinne på FB eftersom det i sådana fall sedan står mycket klart om vem denna är (En mindre rolig situation)
Nr.3: En stor oro har verkligen tagit sig in hos allmänheten, eller åtminstone de som har en koppling till den mördade och den som nu sitter anhållen utan bevis i brist på annat.. Man kan se i fjärran att en vändning sker snart, kanske inte av det mer "dramatiska" slaget, men än dock en vändning. Om det leder till värdefulla spår i rätt riktning, alltså mot GM, är mycket svårt att säga, det bör de flesta härinne förstå. Men än dock har jag förståelse för hur "desperata" många härinne är just nu, det klandrar jag ingen för. Men i det här läget gäller steg för steg, bit för bit, även om man just nu har noll, tyvärr.
Du har nog rätt i att det kommer bli en eller ett par omhäktningar till, men därefter blir det nog dags för åtal.
Jag är mest orolig för att straffet inte blir tillfredställande, att KJ är den skyldige är jag helt säker på. Lika säker är jag på att det blir en fällande dom.
Bevisning lär finnas så det räcker, att vi inte känner till exakt vilken bevisning de har oroar mig inte heller, det är ungefär som i många andra mordfall där man lyckas hålla på sekretessen fram till FUP, som oftast brukar bjuda på en och annan överraskning.
Att KJ är helt oskyldig ser jag som uteslutet efter denna långa utredningstid, finns det annan gärningsman, vilket inte är sannolikt, så är KJ fullt medveten om vem det är men väljer att själv ta straffet för gärningen genom att hålla tyst och neka.