2013-09-10, 19:56
Medlem
MrFolds avatar
Nu tycker jag att vi alla ska ställa krav om moralisk handling på den här Jonkoping83 som gång på gång antyder att hen antingen är polis i området, eller genom någon mycket nära bekant har central insyn i utredningen.

Jag menar: Hen vet att här pågår ett fruktansvärt, nästan exempellöst rättsövergrepp mot en fullständigt oskyldig person. På något vis (är tingsrätten med i konspirationen skulle jag vilja veta) lyckas man hålla KJ häktad fast:

- man vet att han är oskyldig och egentligen letar efter en annan GM
- inte har några som helst bevis mot KJ som kan räcka för åtal och fällande dom.

Om man i det läget inte agerar och går till både JO och pressen för att få ett slut på detta fruktansvärda utan istället sitter och skriver löjliga inlägg här på FB - vad är man då? Tja för att låna Jonatan Lejonhjärtas ord: Man är en liten lort.

Det är förmodligen ingen slump att Jonkoping83 också ser ut som en liten bajsplutt på sin avatar inser man nu.
Citera
2013-09-10, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu tycker jag att vi alla ska ställa krav om moralisk handling på den här Jonkoping83 som gång på gång antyder att hen antingen är polis i området, eller genom någon mycket nära bekant har central insyn i utredningen.

Jag menar: Hen vet att här pågår ett fruktansvärt, nästan exempellöst rättsövergrepp mot en fullständigt oskyldig person. På något vis (är tingsrätten med i konspirationen skulle jag vilja veta) lyckas man hålla KJ häktad fast:

- man vet att han är oskyldig och egentligen letar efter en annan GM
- inte har några som helst bevis mot KJ som kan räcka för åtal och fällande dom.

Om man i det läget inte agerar och går till både JO och pressen för att få ett slut på detta fruktansvärda utan istället sitter och skriver löjliga inlägg här på FB - vad är man då? Tja för att låna Jonatan Lejonhjärtas ord: Man är en liten lort.

Det är förmodligen ingen slump att Jonkoping83 också ser ut som en liten bajsplutt på sin avatar inser man nu.

Jag är kluven, det kan ju faktiskt vara så att mördaren är någon annan än KJ som möjligtvis enbart hjälpt till att stycka, transportera och gömma.

Varför hittas inte brottsplatsen, mordvapnet m.m.? Kanske därför att KJ och VB var hemma hos en tredje person.

Visst, jonkoping häver ur sig utan att säga B, men att avfärda det dom du gör är ungefär av samma kaliber, hur vet du att hen inte sitter på information som vi andra bara kan drömma om?
Citera
2013-09-10, 20:55
Medlem
Flash-flashares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är kluven, det kan ju faktiskt vara så att mördaren är någon annan än KJ som möjligtvis enbart hjälpt till att stycka, transportera och gömma.

Varför hittas inte brottsplatsen, mordvapnet m.m.? Kanske därför att KJ och VB var hemma hos en tredje person.

Visst, jonkoping häver ur sig utan att säga B, men att avfärda det dom du gör är ungefär av samma kaliber, hur vet du att hen inte sitter på information som vi andra bara kan drömma om?

Det är ju så här (anser jag) att om det skulle visa sig finnas någon som helst sanning bakom det här som Jonkoping antyder med jämna mellanrum skulle stämma, är det ju sånt här som ABSOLUT INTE får komma ut under pågående utredning och det kan inte va särskilt många personer som har en sådan insyn att dom kan skriva sånt här och det skulle va sant!
Så någon gör ju bort sig väldigt mycket om det finns en så allvarlig läcka!

Men jag personligen tror att det är nån som bara roar sig med att hitta på en massa tok
Citera
2013-09-11, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vi vet självklart inte vad som stod i obduktionsrapporten, den är liksom allt annat FU-material sekretessbelagd i detta läge. Jag har inget som helst minne av att någon polistalesman sagt något specifikt om hur styckningen gått till heller, du får gärna visa med länk om något sådant material finns att tillgå.
2. har letat i tråden och hittar ingenting om slarvig styckning!! så du har alldeles rätt!! vet inte vart jag fick det ifrån!, kan vara nånting jag bara hört i förbifarten!! tack för att du rättade mej!
Citera
2013-09-11, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo det har jag, men det är du som inte fattar det. Varför eldade han inte upp huset med benen i? Bara att tända på, men det gjordes inte, varför?
2. om han blev avbruten av någon som kom i närheten, innan han hann hämta torson och huvudet från gropen!, vad skulle vitsen då vara att kasta in en tändsticka i huset om resten av kroppen ligger utanför huset 100 m bort?! Huset skulle ju användas (enligt min teori) till att bränna upp helakroppen!. han drog därifrån och visste att det kunde hittas bevis mot honom på kroppen!! OBS! teori!!
Citera
2013-09-11, 08:00
Medlem
saltapinnars avatar
En del tror att KJ begått ritualmord,men kan det inte bara vara så att han ej kunde glömma VB,något gick snett, han högg ner VB.
Tror också att han gjort detta ensam,tror heller inte att hans familj kan tänka sig att deras son är inblandad i detta hemska,varav detta erkänner inte KJ för att såra hans stöttande föräldrar.
Kan det bara vara så här igentligen.
Citera
2013-09-11, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
En del tror att KJ begått ritualmord,men kan det inte bara vara så att han ej kunde glömma VB,något gick snett, han högg ner VB.
Tror också att han gjort detta ensam,tror heller inte att hans familj kan tänka sig att deras son är inblandad i detta hemska,varav detta erkänner inte KJ för att såra hans stöttande föräldrar.
Kan det bara vara så här igentligen.
2. ja du!! det är inte utan att man börjar fundera hur det egentligen ligger till i den här soppan!? men en sak är jag i.a.f säker på, och det är att KJ är inblandad!! sen vet vi inte graden!. fast å andra sidan, så är det ganska ointressant, då jag anser att det ligger i KJ.s intresse att berätta hela historian om vem,och när, och vart, och hur!! om han inte -ensam- vill ta på sig skulden för mordet!
Citera
2013-09-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. ja du!! det är inte utan att man börjar fundera hur det egentligen ligger till i den här soppan!? men en sak är jag i.a.f säker på, och det är att KJ är inblandad!! sen vet vi inte graden!. fast å andra sidan, så är det ganska ointressant, då jag anser att det ligger i KJ.s intresse att berätta hela historian om vem,och när, och vart, och hur!! om han inte -ensam- vill ta på sig skulden för mordet!

Precis, och OM det finns flera inblandade så kommer KJ att outa den/dem, han är definitivt inte stark nog att hålla igen och ta med sig sanningen in i fängelset.

Det som talar mot att det finns fler inblandade är att KJ nog borde ha brutit ihop ganska fort. Nu har det ju gått en tid, längre tid än han borde ha kunnit hålla tyst.
Citera
2013-09-11, 10:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Ok, dags för att klargöra en del detaljer, som en slags uppdatering.

Vi kan börja med Nr.1: Omhäktning har skett som bekant, och det lär ske mellan en och tre stycken omhäktningar till, kanske mer om de inte hittar den rätta GM som man söker.

Nr.2: Det är inget som i nuläget finns som bevismaterial för ett fällande av KJ, om detta når media är svårt att säga.. Om någon läcker i ärendet så ja, självklart. Just nu råder givetvis en stark sekretess och endast en dåre skulle läcka härinne på FB eftersom det i sådana fall sedan står mycket klart om vem denna är (En mindre rolig situation)

Nr.3: En stor oro har verkligen tagit sig in hos allmänheten, eller åtminstone de som har en koppling till den mördade och den som nu sitter anhållen utan bevis i brist på annat.. Man kan se i fjärran att en vändning sker snart, kanske inte av det mer "dramatiska" slaget, men än dock en vändning. Om det leder till värdefulla spår i rätt riktning, alltså mot GM, är mycket svårt att säga, det bör de flesta härinne förstå. Men än dock har jag förståelse för hur "desperata" många härinne är just nu, det klandrar jag ingen för. Men i det här läget gäller steg för steg, bit för bit, även om man just nu har noll, tyvärr.

Du har nog rätt i att det kommer bli en eller ett par omhäktningar till, men därefter blir det nog dags för åtal.

Jag är mest orolig för att straffet inte blir tillfredställande, att KJ är den skyldige är jag helt säker på. Lika säker är jag på att det blir en fällande dom.

Bevisning lär finnas så det räcker, att vi inte känner till exakt vilken bevisning de har oroar mig inte heller, det är ungefär som i många andra mordfall där man lyckas hålla på sekretessen fram till FUP, som oftast brukar bjuda på en och annan överraskning.

Att KJ är helt oskyldig ser jag som uteslutet efter denna långa utredningstid, finns det annan gärningsman, vilket inte är sannolikt, så är KJ fullt medveten om vem det är men väljer att själv ta straffet för gärningen genom att hålla tyst och neka.
Citera
2013-09-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Du har nog rätt i att det kommer bli en eller ett par omhäktningar till, men därefter blir det nog dags för åtal.

Jag är mest orolig för att straffet inte blir tillfredställande, att KJ är den skyldige är jag helt säker på. Lika säker är jag på att det blir en fällande dom.

Bevisning lär finnas så det räcker, att vi inte känner till exakt vilken bevisning de har oroar mig inte heller, det är ungefär som i många andra mordfall där man lyckas hålla på sekretessen fram till FUP, som oftast brukar bjuda på en och annan överraskning.

Att KJ är helt oskyldig ser jag som uteslutet efter denna långa utredningstid, finns det annan gärningsman, vilket inte är sannolikt, så är KJ fullt medveten om vem det är men väljer att själv ta straffet för gärningen genom att hålla tyst och neka.

Exakt, att han är skyldig har jag inga tvivel om, det som kan göra en fundersam är hur han klarat av allt detta så förhållandevis spårfritt (utan att veta vad åklagaren har utöver nu känt).
Får känslan att killen är i en helt egen värld och är nog svår att komma inpå livet om det nu inte gäller hans stora intressen.

Jag "spikar" att han fälls sen blir det blir en stor P7'a för att fastställa straffpåföljd och det blir "sluten psykvård" med särskild utskrivningsprövning, så säkert som amen i kyrkan.
Nekar han genom TR så blir det förmodligen en rond 2 i HR våren 2014.
Mitt tips !
Citera
2013-09-11, 12:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Om det finns en annan gärningsman ..

Om KJ döms till vård är han ute igen om några år. Om någon annan GM gripits som psykiatrin inte hittat något fel på så hade denne fått livstid. Det går inte att i ett senare skede döma någon annan för ett brott som KJ redan dömts och avtjänat "straff" för. Smart uttänkt, då kan den verkliga styckmördaren i lugn och ro ägna sig åt att skrivs en bok om styckmordet under tiden KJ vårdas. Och dela bokintäkterna med KJ när han kommer ut.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-11 kl. 12:41.
Citera
2013-09-11, 13:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om det finns en annan gärningsman ..

Om KJ döms till vård är han ute igen om några år. Om någon annan GM gripits som psykiatrin inte hittat något fel på så hade denne fått livstid. Det går inte att i ett senare skede döma någon annan för ett brott som KJ redan dömts och avtjänat "straff" för. Smart uttänkt, då kan den verkliga styckmördaren i lugn och ro ägna sig åt att skrivs en bok om styckmordet under tiden KJ vårdas. Och dela bokintäkterna med KJ när han kommer ut.

Det vore tragiskt om KJ dömdes och det fanns en annan GM som kunde sitta och njuta av friheten, på KJ:s bekostnad och dessutom tjäna pengar på det, men förvisso kunde KJ få del av inkomsterna när han kommer ut.

Men, jodå, man kan fälla en ny GM för samma brott, om det visar sig att KJ är oskyldig. Först behöver han få resning och frias, utifrån de nya uppgifterna, och därefter kan ny GM åtalas för brottet.

Då blir det garanterat skadestånd till KJ som heter duga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in