Citat:
Ursprungligen postat av Totila
Nej.
Du har uppenbarligen läst mycket om seriemördare, men inte riktigt förstått vad du läst. Happy Loving Couples Killer är inte något som någon journalist eller utredare skulle kalla en oidentifierad seriemördare.
Istället för att kalla Kuklinski för Shoot And Hide In A Freezer Killer så valde både tidningar och polisen det något mer lättsmälta (höhö) Iceman.
Och den överdrivna ritualen är en parodi på dom löjligt invecklade MOs som alla seriemördare på film och TV har.
Jag fattar att artikeln var en parodi. (skrattade när jag läste utan att fatta att det var låtsas, det är en asbra parodi - afrikanska violer...)
Men i boken "Encyklopedia of serial killers" (Newton) finns en appendix med titeln "Unresolved cases" där man listar (många men inte alla) olösta fall av seriemord.
Där hittade jag den här liraren.
Citat ur boken:
"....
MO: Ritual murders of newlywed couples, with throats and wrists slashed, victims are bound back-to-back in a seated position, each wearing the other's clothes backward. Police call the 12th crime, in August 2000, a copycats "pale, uninspired imitation" of the other 11 attacks"
Jag tänker att författaren måste ha någon vettig källa. Om det är BS borde väl någon redaktör fixat till det?