Citat:
Ursprungligen postat av BennyBernadotte
Det är sant! ex. Ramirez och den om möjligt ännu mer vidrige Lawrence Bittaker, kunde se väldigt avslappnade och frånvarande ut i domstolen. När man sedan ser dem i situationer där de måste koncentrera sig så kan man ofta se i ögonen att det inte står rätt till. Elmer Wayne Henley som tom gick ut med sin mamma i media och försäkrade hur han ångrade sig, finns i en intervju på YouTube och nog ser man att hissen inte går ända upp. Theresa Knorr ser helt klart ondskefull ut liksom Gordon Stewart Northcott.
Sedan finns det de som verkar vara dubbelnaturer. Ser man intervjuer med Edmund Kemper och Joel Rifkin så ger de ett trevligt intryck fast man vet vilka fasansfulla naturer de är. Och de verkar ju vara dubbelnaturer med en sida som är som grannen dörren mittemot och en annan som mördar.
Helt klart tror jag inte en sekund på att släppa ut människor överhuvudtaget som har begått flera våldsbrott - trots flugiga psykologers bedömningar. Det är för lätt att låta sig luras och jag tror inte en sekund på att de förändras nämnvärt mentalt. Lås in och, lär av deras psyken, så att vi kanske kan förhindra sådana här typer att utvecklas till sådana här monster istället.
Med andra ord borde vare sig Snälle Bengt eller Hagamannen (som lika gärna kunde varit seriemördare) komma på tal att släppas fria att drälla runt vanliga människor.
Haha! Hagamannen (ja, verkligen, en norrlandsfylla från första mordet!) har en helt annan "vän" look. Kristet utseende, ärlig uppsyn och sen girlyfeet på det. Kristet utseende och ärlig uppsyn delar han ju isåfall med många andra, den första som poppar upp är Ed Gein. Undrar om girlyfeet annars är något vanligt drag?
Nä alltså, alla seriemördare är väl inte psykopater i klinisk bemärkelse. Men psykopati/anti social personlighetsstörning går inte att bota. Såvida man inte gillar tankegångarna i A Clockwork Orange.
Och kan man inte bota patientens blodlust får man ju behandla därefter (förvaras till döden). Och om patienten ifråga inte kan sägas vara psykopat - men även hyser en uppenbar blodslust/sadism - då får man handla likadant, även om man inte har en aning om vad man ska kalla det/behandla det effektivt.
På sådana som vi diskuterar här är inte fängelse något bra svar. Jag säger madrasserad cell och donera till forskning.
Likväl hade jag inte suttit här, och inte skrivit det här, om jag inte funnit ämnet så fascinerande. Det som är fel på mänskligheten är synligast hos seriemördaren (min teori, gratis)