2013-09-10, 06:42
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Om det börjar diskuteras på allvar är jag övertygad om att folk kommer gå bananas.

Mina föräldrar har mer eller mindre varje sommar snickrat på sommarhuset i snart ett halvt sekel och att bli tvingad att inhysa araber eller somalier (som vandaliserar och besudlar huset med alla dess minnen och glädje) kommer min pappa sätta stopp för. Det finns inte på kartan att de lämnar över nycklarna och lämnar sommarhuset vind för våg. Jag vet inte vad han kommer göra om det blir verklighet men det finns nog många här i Sverige som likt mina föräldrar har hela livet, familjen och mängder av glädje sammanknutet med sommarstugan.

I Uppvidinge kommun har man föregått Löfvéns hot om att kommunerna måste göra mer. I denna kommun har man nu börjat riva fastigheter för att man inte vill, eller snarare inte kan ta emot fler asylpersoner. Skulle staten börja ge sig på privatpersoner kommer dessa personer hellre bränna ner sina hus än att tvingas skänka bort dem till människor som ändå förstör det.

Men alltså, att vi ens har den här diskussionen visar ju att sjuklövern nått världs ände med sitt mångkulturprojekt. Migrationsverket har "Lovat" fritt inträde till Sveriges resurser till i stort sett alla. Att man har sagt ja till PUT till alla syrier betyder ju att alla andra etniciteter i dessa mena-länder också ser en förhoppning. Minns förra gången när man lovade fritt inträde för dem från Balkan. I Göteborg fick villaägare praktiskt taget låsa fast sina tillhörigheter då horder av kosovoalbaner skövlade lösa föremål. Nu till vintern kommer ju inte tiggarna att resa hem. Snarare bli fler. Och än mer påstridiga. Snart lär de sig att sommarstugorna står tomma på vintern.

Det är väl få val som 2014 som folk verkligen har sett fram emot. Det vet förstås Nero. Kanske får vi se ännu en uppgörelse med MP innan valet?
Senast redigerad av TheLucky 2013-09-10 kl. 06:49.
2013-09-10, 07:20
Medlem
Durgas avatar
"Det vet förstås Nero. Kanske får vi se ännu en uppgörelse med MP innan valet? "

Vilket ställer frågan hur långt det demokratiska mandatet sträcker sig , är det till vägs ände?
Ponera att Nero (statsministern)är sjuk psykiskt något som inte direkt syns hur hanterar systemet ett sådant fall.
Att man kan kalla invandringen samhällsomstörtande är ju ingen överdrift.
2013-09-10, 07:35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Samt användare Golonkas förutsägelse gällande tvångsinlösen av svenska pensionärers alldeles för stora villor. Kampanjen antagligen planerad att genomföras under nästa mandatperiod.
Det kommer inte hända eftersom det vore ett utmärkt sätt att berika moderatfästena Nacka, Täby, Danderyd och Lidingö.
Ett sådan åtgärd vore dock alldeles utmärkt, varför ska de debila svinen i nämnda förorter klara sig undan den politik man så ivrigt stödjer.?
Men eftersom Cirkusnegern då kan riskera få ta del av mångkulturen på hemmaplan så är chansen större att det läggs fram förslag om Zobibor II som en lösning på zigenarfrågan.
Hörde dock om en entreprenör som hade sanslösa intäkter i förhållande till lån och underhållskostnaderna på de fastigheter han köpt ute på lands och glesbygd.
Ett mångårigt avtal med Migrationsverket låg visst till grund för detta, det visar snarare på att myndigheterna har fått order om en långvarig massinvandring.
SD får egen majoritet i valet 2022.
2013-09-10, 08:13
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tror ni SD kan dra nytta av FrP i Norge en kväll som denna då?

Absolut! Även om media gör sitt bästa för att beskriva FrP som ett helt annat parti än SD, jag tror varje artikelserie har en redigt brasklapp om det, så kommer folk höra invandringskritiskt parti. Tänk bara att få höra media kalla SD för högerpopulistiskt lika mycket som FrP, tror aldrig jag sett och hört det epitetet tilldelas så ofta som dem senaste dagarna.

Än har jag inte sett några politiskt deprimerade ledare gråta blod över att FrP är inne i värmen, det är tydligt att man gått på ovan stående linje och låssas som att folk inte alls röstat på FrP pga invandringen eller att det svenska systemet är absurt.
2013-09-10, 09:14
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Absolut! Även om media gör sitt bästa för att beskriva FrP som ett helt annat parti än SD, jag tror varje artikelserie har en redigt brasklapp om det, så kommer folk höra invandringskritiskt parti. Tänk bara att få höra media kalla SD för högerpopulistiskt lika mycket som FrP, tror aldrig jag sett och hört det epitetet tilldelas så ofta som dem senaste dagarna.

Än har jag inte sett några politiskt deprimerade ledare gråta blod över att FrP är inne i värmen, det är tydligt att man gått på ovan stående linje och låssas som att folk inte alls röstat på FrP pga invandringen eller att det svenska systemet är absurt.

Dom intervjuade någon yngre kvinna igår på aktuellt från Höjre, hon verkade inte alls lika chockad över att dom skulle bilda regering med Fremskrittspartiet som den svenske journalisten. Så lustigt men sant, överallt verkar Sveriges pk-facism lysa igenom, tom när dom är utomlands vill dom göra bort sig.
2013-09-10, 09:20
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Tror ni SD kan dra nytta av FrP i Norge en kväll som denna då?

Lite lite kan det säkert påverka i långa loppet, men jag undrar om inte FrP är mer lika Ny Demokrati än SD. Tror att Dansk Folkeparti är mer lika Sverigedemokraterna.

FrP har ju funnits länge och vad jag vet så var inte invandringen en viktig fråga från början? Det moderna DF är dock yngre vad jag vet och tror dom är lite mer lika idelogiskt.

Sen skall man komma ihåg att FrP har backat rätt rejält sen förra valet, dom har gjort betydligt bättre val än detta. Men att dom nu tar sig in i en regering för första gången det är ju stort och att dom andra regeringsmedlemmarna inte verkar lika chokade som pk-sverige.
2013-09-10, 09:33
Medlem
2big4yous avatar
Med tanke på att bla. myten Ullenhag kör på i debatter att invandrare från Balkan som fick put har jobb och är integrerade,borde inte SD fixa en undersökning i bland dessa grupper?
Jag vågar sticka ut hakan och påstå att stödet för SD är ganska stort bland folk från Balkan.
Hittar inte länken nu,men det var en person här på FB med serbisk bakgrund som hävdade att SD inte kommit in i Riksdagen utan deras röster.
En undersökning borde kunna ta kol på mytens argument,eller vad tror ni?
2013-09-10, 09:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är väl få val som 2014 som folk verkligen har sett fram emot. Det vet förstås Nero. Kanske får vi se ännu en uppgörelse med MP innan valet?
Det kan man nog tyvärr räkna med, speciellt om det i opinionsundersökningarna visar sig att det är helt kört för Reinfeldt, då har han ju ingen anledning att hålla igen överhuvudtaget. Om sen SD rycker fram ännu kraftigare i opinionsundersökningarna nära valet så har han ju då en sista chans att straffa befolkningen för detta "svek".

Inte helt olikt en gubbe i en bunker för ett antal år sedan.
2013-09-10, 09:40
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Med tanke på att bla. myten Ullenhag kör på i debatter att invandrare från Balkan som fick put har jobb och är integrerade,borde inte SD fixa en undersökning i bland dessa grupper?
Jag vågar sticka ut hakan och påstå att stödet för SD är ganska stort bland folk från Balkan.
Hittar inte länken nu,men det var en person här på FB med serbisk bakgrund som hävdade att SD inte kommit in i Riksdagen utan deras röster.
En undersökning borde kunna ta kol på mytens argument,eller vad tror ni?
Den är redan krossad, det finns undersökningar som visar på sysseldättningsgraden hos olika befolkningsgrupper och sen ligger lägre hos invandrare från Balkan än hos svenskar.
Så att asylinvandringen på 90 talet var " lönsam" är rent nonsens. Att den var rena framgångssagan jmf dagens asylturister är en annan femma.
2013-09-10, 09:51
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Den är redan krossad, det finns undersökningar som visar på sysseldättningsgraden hos olika befolkningsgrupper och sen ligger lägre hos invandrare från Balkan än hos svenskar.
Så att asylinvandringen på 90 talet var " lönsam" är rent nonsens. Att den var rena framgångssagan jmf dagens asylturister är en annan femma.
Att sysselsättningsgraden hos Balkaninvandrare är lägre än bland svenskar är väl helt naturligt. Men det innebär ju inte att invandringen från Balkan skulle vara olönsam. Utan att veta hur det ligger till skulle jag tro att det är en ganska lönsam grupp och jag tror dessutom att den i hög utsträckning stöder SD.
2013-09-10, 10:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Norge har varit ju inne på en farlig väg ett bra tag nu med rejäl massinvandring av svenskt snitt under 00-talet. Nu lär det bli andra bullar. Kanske som i Danmark tidigare.
Det är bra. Riktigt bra. Danmark verkar påverka Sydsverige mest, medan Norge påverkar mellan och Nordsverige mer. Så om Norge får in Frp i regeringen och stramar åt flykting/invandringspolitiken, då kommer det påverka SD:s opinion positivt. Det blir mer rumsrent att göra något åt eländet och folk ser att det är möjligt.
2013-09-10, 10:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Att sysselsättningsgraden hos Balkaninvandrare är lägre än bland svenskar är väl helt naturligt. Men det innebär ju inte att invandringen från Balkan skulle vara olönsam. Utan att veta hur det ligger till skulle jag tro att det är en ganska lönsam grupp och jag tror dessutom att den i hög utsträckning stöder SD.
Dom balkangubbar som kom hit för att jobba på 70 talet röstar i ganska stor utsträckning på SD redan.

Dom två första jag hörde som öppet berättade att dom röstade på SD var just två juggar.
Detta var långt innan SD fanns i Riksdagen & jag själv visste knappt vad SD var för något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in