2013-09-09, 23:04
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred.Raskulv
FYP
Oavsett så är 11,5 % rena fantasisiffrorna jmf läget 2011.
Om SD fortsätter växa i den här takten så kommer man ligga på Frp nivåer i norska valet dvs över 16% vid valet 2014.
2013-09-09, 23:22
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det finns tusentals tomma lägenheter ute i glesbygden så de kan nog klämma in 100.000 till om de betalar.
Dock kommer det slå hårt mot S och C ute i bygderna och SD kommer växa rejält i avfolkningskommunerna.
Snart kommer den ökända tvångslagen om flyktingboenden i svenskars sommarstugor... Skulle vara intressant att se det komma nästa sommar innan valet.
2013-09-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Bara att hoppas de börjar snegla på sommarstugor och outnyttjade bostadshus. Tror det kan skapa mer oreda än de kan klara ut. Inte ens Ullenhag skulle kunna komma undan med "har ni inga hjärtan" om de slår in på den vägen.

Men jag hoppas och håller tummar och tår.

Om det börjar diskuteras på allvar är jag övertygad om att folk kommer gå bananas.

Mina föräldrar har mer eller mindre varje sommar snickrat på sommarhuset i snart ett halvt sekel och att bli tvingad att inhysa araber eller somalier (som vandaliserar och besudlar huset med alla dess minnen och glädje) kommer min pappa sätta stopp för. Det finns inte på kartan att de lämnar över nycklarna och lämnar sommarhuset vind för våg. Jag vet inte vad han kommer göra om det blir verklighet men det finns nog många här i Sverige som likt mina föräldrar har hela livet, familjen och mängder av glädje sammanknutet med sommarstugan.
2013-09-09, 23:29
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Om det börjar diskuteras på allvar är jag övertygad om att folk kommer gå bananas.

Mina föräldrar har mer eller mindre varje sommar snickrat på sommarhuset i snart ett halvt sekel och att bli tvingad att inhysa araber eller somalier (som vandaliserar och besudlar huset med alla dess minnen och glädje) kommer min pappa sätta stopp för. Det finns inte på kartan att de lämnar över nycklarna och lämnar sommarhuset vind för våg. Jag vet inte vad han kommer göra om det blir verklighet men det finns nog många här i Sverige som likt mina föräldrar har hela livet, familjen och mängder av glädje sammanknutet med sommarstugan.
Givetvis kommer ingen sådan lag då man inte vill bli utraderade som partier.
2013-09-09, 23:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Skulle inte heller tro att man vågar gå till dessa ytterligheter, men man kan ju hoppas.
Någon berättade i en annan tråd(?) att detta var någon gammal utredning från Bildts tid som statsminister som talade om konfiskation av sommarstugor i samband med världskrig & stora flyktingströmmar, så planerna finns.
2013-09-09, 23:36
Medlem
LostGenerals avatar
Får vi se fler förortskravaller innan nästa val och en lika zigenarrik nästa sommar så kommer nog SD hamna på samma siffror som FrP fick nu i valet i Norge.
2013-09-09, 23:36
Medlem
Citat:
C hade på förslag att man skulle inhysa flyktingfamiljer hemma. Ankersjös idéprogram, du vet.
2013-09-09, 23:40
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag var precis inne på det i ett annat inlägg så jag klipper in det här där det kanske hör bättre hemma.

Även denna tweet av Migga X kan vara intressant i sammanhanget:

Vi går in i slutspelet nu.

Vi får hoppas det. Men var inte så säker, det går nog att skaka fram boenden här och där ännu en tid.
2013-09-09, 23:45
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Får vi se fler förortskravaller innan nästa val och en lika zigenarrik nästa sommar så kommer nog SD hamna på samma siffror som FrP fick nu i valet i Norge.
Nej man kommer hamna högre då! Medelklassen har börjat få lite ont i magen, först Husby sedan zigenarinvasion och nu dagliga skottlossningar och en poliskår som inte orkar med, då är det ändå Sveriges näst största stad vi talar om.
Blir det nya upplopp följt av zigenarinvasion och horder med asylturister på gator och torg när medelsvensson packar bilen och åker hem till far och mor i småstaden på landet så kommer måttet börja bli rågat .
Lägg där till tungomålstalande i radio och tv av diverse pkister och en allt mer fuhrerlik Cirkusneger som med fradga och hat i blick vrålar ut sin avsky och förakt mot de som vill stoppa vansinnet så kommer SD spurta värre än Usian Bolt på upploppet.
2013-09-09, 23:47
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Skulle inte heller tro att man vågar gå till dessa ytterligheter, men man kan ju hoppas.
Någon berättade i en annan tråd(?) att detta var någon gammal utredning från Bildts tid som statsminister som talade om konfiskation av sommarstugor i samband med världskrig & stora flyktingströmmar, så planerna finns.
Blir det världskrig så kommer mer än din sommarstuga tas i anspråk vill jag lova, då kommer många av oss bli billig arbetskraft åt staten.
2013-09-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Jag tror inte heller det, men samtidigt bedriver Alliansen en politik som är så diametralt motsatt det jag förespeglades 2006 och 2010. FR alla utspel sedan 2010 och den förda politiken är bortom all vett och sans, så vem vet vad som ligger i pipe line.

Alliansen ryker 2014 vilket de vet och de kanske fortsätter att göra allt för att förstöra Sverige så mycket som möjligt innan dess. Öppna gränserna och garanterade PUT för hela papperslösa MENA och problem-Afrika, invandrarkravaller utan kontroll, fortsatt islamisering av Sverige, kravlösa bidrag i all oändlighet... Vem vet, kanske ligger sommarstugorna pyrt till om man ska ta emot ett par hundratusen människor till innan september 2014?

Julia Cesar på snaphanen.dk har skrivit om det.
2013-09-10, 00:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Alliansen ryker 2014 vilket de vet och de kanske fortsätter att göra allt för att förstöra Sverige så mycket som möjligt innan dess.
Jag tror dom kan lita på att vänstern fortsätter jobbet även efter 2014. Med den skillnaden att Reinfeldt vet vad han gör, han förstör alla möjligheter till ett välfärdssamhälle för all framtid, medan dom nyttiga idioterna inom vänstern bara vill bli höga på att vara "goda".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in