2013-09-09, 23:32
Medlem
Herr.Vakens avatar
Hittade ingen tråd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sex-positive_feminism

Uppenbarligen tycker feminismen att porr är bra och rätt nu. MAO kan vi förvänta oss att våra flickvänner ska gå på bukkake-fester, gangbangs, -- och här önskar jag att jag kunde name-droppa flera snuskigheter som existerar i porren som plötsligt blir oerhört disturbing när man applicerar det på ens livs kärlek.

Hur tycker vi om det här? Ska det vara okej för ens flickvän att stå på knä framför 18,5 st 60-taggare medan man själv ligger hemma och glor på tv? ... eller stryk det där. Jag menar givetvis: när man själv ligger hemma och känner hur ens halva ego och uppfattning av det egna medvetna jaget slits i ungefär 2 separata stycken med tanke på att ens livs kärlek tar emot 18,5 gubbars säd i munnen?
Senast redigerad av Herr.Vaken 2013-09-09 kl. 23:36.
Citera
2013-09-09, 23:42
Bannlyst
Jag och min flickvän är båda feminismer och ser inget fel med sex. Jag personligen ser väl lite negativt på porr och hela konceptet att flickor ska vara "sexiga", eftersom jag har en yngre lillasyster. Vill inte att hon ska bli hjärntvättad av samhället att hon inte duger om hon råkar väga 2kg för mycket osv.

Inb4 flashrage.
Citera
2013-09-10, 00:12
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .mead0w
*politiskt korrekt nonsens som inte har med tråden att göra*

....flashrage.

Utveckla vad du menar med flashrage.

Tycker du det är rätt eller fel att tjejer ska kunna bli målade med 50 olika nyanser av bukkake?
Citera
2013-09-10, 10:21
Medlem
mezzorespiros avatar
Åh nej, nu vill feminister ha sex, hemska öde! Alla män vinner ju garanterat på att tjejer inte (låtsas om att de) vill ligga!
Tänk om tjejerna till och med vill kolla porr i förhållanden, hjälp, vilken kille vill det?

Skärp er, ju mindre moraliserande det blir runt sex, desto mer får vi alla ligga (om vi vill), desto bättre!
Citera
2013-09-10, 10:43
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzorespiro
Åh nej, nu vill feminister ha sex, hemska öde! Alla män vinner ju garanterat på att tjejer inte (låtsas om att de) vill ligga!
Tänk om tjejerna till och med vill kolla porr i förhållanden, hjälp, vilken kille vill det?

Skärp er, ju mindre moraliserande det blir runt sex, desto mer får vi alla ligga (om vi vill), desto bättre!
Problemet med sex-positiv feminism är att det eroderar kärnfamiljen, vilket enbart är positivt för kvinnor mellan 15 och 30, samt för en liten klick players.
Citera
2013-09-10, 10:44
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzorespiro

Könssjukdomar, min vän. Har du haft en sådan någon gång? Förälskelse, min vän, har du haft en sådan någon gång?

Vi homo sapien är inte menade för gruppknull och bukkake.
Citera
2013-09-10, 10:55
Bannlyst
Är det något folk vill syssla med så kan dom la få göra det. Inte fan skulle man skaffa en flickvän med det intresset dock och är ju absolut inget som man behöver acceptera.
Man undviker feminister som flickvänner och slipper därmed hela problematiken.
Citera
2013-09-10, 11:14
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Är det något folk vill syssla med så kan dom la få göra det. Inte fan skulle man skaffa en flickvän med det intresset dock och är ju absolut inget som man behöver acceptera.
Man undviker feminister som flickvänner och slipper därmed hela problematiken.

det kommer ju bita dig i röven förr eller senare. Det är så ett samhälle funkar. Det andra gör påverkar dig och det du gör och Inte gör påverkar andra.

T.ex, lär väl porraktriserna förr eller senare börja undra varför du inte har något att säga till om att dom drar på sig AIDS och syfilis. Bryr du dig inte om dom?

Det kluriga med porr är ju sjukdomarna - och som Roi sa ; kärnfamiljen. Gruppknull är helt enkelt inte romantiskt.
Citera
2013-09-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Problemet med sex-positiv feminism är att det eroderar kärnfamiljen...

Knappast ett problem då kärnfamiljen är en tortyrbunker, dvs. redan det bdsm-centrum som de positiva ser som ett intressant och stimulerade inslag i deras liv. Alltså, ingen kontradiktion föreligger.
Citera
2013-09-10, 11:23
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Problemet med sex-positiv feminism är att det eroderar kärnfamiljen, vilket enbart är positivt för kvinnor mellan 15 och 30, samt för en liten klick players.

Tyvärr har det ju inneburit att det som tidigare ansågs vara normala relationer snart inte existerar, trots att det sedan länge är bevisat att kärnfamiljen är det som är bäst för både individen och samhället så råder andra ideal idag...

Jag misstänker att feminismen blir sex-positiv då de upptäckt att de inte vill svartmåla alla de kvinnor som väljer att vara lösaktiga och utforska sin sexualitet, det finns ett viss mått av populism i kombination med att sex på kvinnors villkor blivit ett till privilegium som kvinnorna vill bevara och förvara..
Citera
2013-09-10, 11:24
Medlem
Mycket märklig trådstart.

Vad har "sexpositiv feminism" med din beskrivning av vad du tror din tjej då skulle göra?

"med tanke på att ens livs kärlek tar emot 18,5 gubbars säd i munnen?"

Bara för att din tjej nu skulle gilla titta på porr???

Citera
2013-09-10, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
det kommer ju bita dig i röven förr eller senare. Det är så ett samhälle funkar. Det andra gör påverkar dig och det du gör och Inte gör påverkar andra.

T.ex, lär väl porraktriserna förr eller senare börja undra varför du inte har något att säga till om att dom drar på sig AIDS och syfilis. Bryr du dig inte om dom?

Det kluriga med porr är ju sjukdomarna - och som Roi sa ; kärnfamiljen. Gruppknull är helt enkelt inte romantiskt.

Njä så utbrett eller så hemskt tycker jag inte att det är att jag ser några direkta effekter. "Förr eller senare" håller inte, den dagen den sorgen isåfall.

Väljer man ett farligt yrke får man stå sitt kast och sprider man medvetet könssjukdomar så kommer man att åka i fängelse.

Fast det är ju bara bra i min bok om dessa människor isåfall håller sig borta från kärnfamiljen och lever sitt liv. Jag tror helt enkelt inte det kommer bli så utbrett så då sållar man bort dom man inte vill ha precis som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in