2013-09-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ja, men nu är det dock mer än en cirkel att hålla reda på, varje polis eller enhet har varsin.

Märkligt fordon bakom trädet till vänster?
http://www.rockstarbase.com/wp-content/gallery/grand-theft-auto-v-screenshots/gtavfansiteexlusiverockstarbase.png

Kunde jag aldrig räknat ut.
2013-09-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonersmile
Poliser kommer att ha "cone-view" nu. Så dom ser bara det dom kan se

Låter väldigt mycket bättre

Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Japp läste någonstans här på flashback att i GTAV kommer poliserna ha en egen ruta. Vilket ger en mer verklighetstrogen känsla. Man kan liksom fortfarande vara i närheten utan att polisen upptäcker en. I GTA IV var man tvungen att springa/köra/flyga så långt ifrån poliserna som möjligt. Ringen var då ganska stor, iallafall när man fick fem stjärnor, vilket omslöt nästan en hel stadsdel.

Ja och det är konstigt att man i en stadsdel inte kan gömma sig för snuten nånstans. Skapligt luktsinne dom har i IV. De där förstörde mycket av spelglädjen för mig faktiskt, men detta blir verkligen ett steg i rätt riktning.
2013-09-09, 21:34
Medlem
markokasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Min största farhåga är att kontrollen av karaktären skall kännas "laggig"/seg/sluggish. Många "springa runt med gubbe" spel har en tendens att kännas lite oresponsiva på xbox tycker jag mig ha märkt?

Själv gillar jag hur Saints row 3 kontrollen känns. Snabb, responsiv allt händer direkt.

Förstår någon hur jag tänker?

Hur tycker ni andra kontrollen har varit till andra GTA spel på konsol? Jag har nämligen själv aldrig spelat något till konsol och knappt till PC heller.
Håller mer dig totalt. IV var ju helt fantastiskt värdelöst på det spåret, mer sluggish än Hulk @ FUT13
2013-09-09, 21:40
Medlem
majj1katts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Vet att några jämförde priserna för spelutvecklingen med några filmer tidigare i tråden, den här grafen visar ganska tydligt vad det har kostat att göra gta v

http://blog-imgs-57.fc2.com/u/n/d/underworld2ch/20130909163229_1_1.jpg

Det hade varit intressant att veta hur stor del som har gått åt till marknadsföringen. Känns ändå som att de har lagt en stor del av budgeten på det.
Senast redigerad av majj1katt 2013-09-09 kl. 21:43.
2013-09-09, 22:02
Medlem
Secret
Achievement Unlocked:
Stars of Los Santos

Var du en av de bästa på "Fågel, fisk eller mittemellan" på lågstadiet? Läste du alla "Kalle Blomkvist" på sommarlovet? Inte? Det gör inget, för din tid för upprättelse är här!

Webhallen har gömt två Los Santos Police Department stjärnor i Sverige och med hjälp av dessa koordinater, samt ledtrådar, är det upp till dig att leta upp dem.

Den lyckliga (duktiga) person som finner en av dessa stjärnor går självklart inte utan belöning. I prispotten ligger inget så pjåkigt som en Grand Theft Auto V Collector's Edition till valfri konsol, som skickas efter spelets release. Så fram med dina Tims och håll ett vakande öga efter 5-0. Det är dags att "get gritty".

Koordinater

Stjärna #1:Hittad
-Hidden package
-High
-Level 7

Stjärna #2:Hittad
-Hidden package
-Darkness
-Gaffa

Vad tror ni om detta någon som ska försöka ?

länkhttp://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/grand_theft_auto_v-nattoppet/
2013-09-09, 22:07
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.1beginner
Secret
Achievement Unlocked:
Stars of Los Santos

Var du en av de bästa på "Fågel, fisk eller mittemellan" på lågstadiet? Läste du alla "Kalle Blomkvist" på sommarlovet? Inte? Det gör inget, för din tid för upprättelse är här!

Webhallen har gömt två Los Santos Police Department stjärnor i Sverige och med hjälp av dessa koordinater, samt ledtrådar, är det upp till dig att leta upp dem.

Den lyckliga (duktiga) person som finner en av dessa stjärnor går självklart inte utan belöning. I prispotten ligger inget så pjåkigt som en Grand Theft Auto V Collector's Edition till valfri konsol, som skickas efter spelets release. Så fram med dina Tims och håll ett vakande öga efter 5-0. Det är dags att "get gritty".

Koordinater

Stjärna #1:Hittad
-Hidden package
-High
-Level 7

Stjärna #2:Hittad
-Hidden package
-Darkness
-Gaffa

Vad tror ni om detta någon som ska försöka ?

länkhttp://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/grand_theft_auto_v-nattoppet/
Båda stjärnorna är redan hittade.
2013-09-09, 22:18
Medlem
Pellenss avatar
En av dom saker som ALLTID stått högst på min önskelista när det gäller GTAV är att kunna öppna bagaget och kunna kasta in folk.

http://i.imgur.com/uvomDyGh.jpg Hoppet lever vidare efter den här bilden.

Helvete vilket pepp det är i tråden btwi! Julafton inträffar visst ett par månader tidigare i år!
2013-09-09, 22:21
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellens
En av dom saker som ALLTID stått högst på min önskelista när det gäller GTAV är att kunna öppna bagaget och kunna kasta in folk.

http://i.imgur.com/uvomDyGh.jpg Hoppet lever vidare efter den här bilden.

Helvete vilket pepp det är i tråden btwi! Julafton inträffar visst ett par månader tidigare i år!
Animationerna och det är ju dessutom redan klart tack vare Red Dead Redemption. Det enda som behöver justeras är animationen där man lägger in personen i bagageluckan istället för uppe på hästryggen.
2013-09-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Dom är ju hittade. Det står ju till och med i din text som du kopierade in...
Så jag tror inte att någon ger sig på att leta efter stjärnorna.

Hahaha fyfan va klantigt ! på mig !
2013-09-09, 22:32
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Animationerna och det är ju dessutom redan klart tack vare Red Dead Redemption. Det enda som behöver justeras är animationen där man lägger in personen i bagageluckan istället för uppe på hästryggen.
Exakt, det mesta talar ju faktiskt för att det borde förekomma. Hade varit kul om man var tvungen att införskaffa sig lite rep och tejp innan man kan kidnappa någon.

-

På skylten utanför fängelset på en av dom senaste bilderna står det att man icke bör plocka upp liftare inom området. Kommer även ihåg att man kunde läsa i någon speltidning att man bör se upp med vilken liftare man plockar upp. Det jag då undrar är om dom "farliga" liftarna kan typ attackera dig under själva bilfärden eller precis innan dom kliver in. Hade vart coolt om bilen blev nästintill okontrollbar för att man blir attackerad av liftaren i bilen, eller någon annan häftig idé från Rockstar.
2013-09-09, 22:37
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellens
Exakt, det mesta talar ju faktiskt för att det borde förekomma. Hade varit kul om man var tvungen att införskaffa sig lite rep och tejp innan man kan kidnappa någon.

-

På skylten utanför fängelset på en av dom senaste bilderna står det att man icke bör plocka upp liftare inom området. Kommer även ihåg att man kunde läsa i någon speltidning att man bör se upp med vilken liftare man plockar upp. Det jag då undrar är om dom "farliga" liftarna kan typ attackera dig under själva bilfärden eller precis innan dom kliver in. Hade vart coolt om bilen blev nästintill okontrollbar för att man blir attackerad av liftaren i bilen, eller någon annan häftig idé från Rockstar.
Oh men på RDR förekom ju också liftare som kunde döda en. Det borde ju också finnas på GTA V. Typ liftare eller en gäng som har blockerad vägen och man är bara tvungen att stanna. Shit nu gjorde du mig verkligen glad
2013-09-09, 22:40
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Oh men på RDR förekom ju också liftare som kunde döda en. Det borde ju också finnas på GTA V. Typ liftare eller en gäng som har blockerad vägen och man är bara tvungen att stanna. Shit nu gjorde du mig verkligen glad
Ja men att det kommer finnas liftare som kommer utsätta dig för fara är ju i princip helt bekräftat, så keep on smiling!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in