Citat:
Ursprungligen postat av
Owiee
Det spelar väl ändå roll Mayhem, Vilka allsvenska lag har ni mött de senaste 3 åren? heif? När det handlar om "supporterscenen" så måste du ju mäta dig med andra lags supportrar för att kunna claima att ni är bäst? Att ni sjunger ut falkenberg är creddigt.
Och hur menar du att man mäter det? Är Gefle bättre än heif om de sjunger ut dem hemma, medan de blir utsjungna borta mot Mjällby?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebastard2
Vokalt är vi Bajen ganska usla just nu ärligt talat. Man kan inte säga något annat i dagens läge, i så fall handlar det bara om prestige att vissa säger att vi fortfarande är bäst. Lite självinsikt skadar faktiskt inte. Däremot kan jag inte jämföra oss med andra vokalt eftersom jag inte lägger någon tid på att se & lyssna andra klackar i Sverige, så fråga mig inte vart jag skulle placera oss på en lista jämfört med andra klackar i Sverige för det kan jag ärligt talat inte svara på.
Vi är nere i svacka, det håller jag med om, ehuru är vi fortfarande en bit före gäng som Malmö, HeIF och IFK Göteborg. Djurgården och Gnaget har alltid legat närmast oss, DIF verkar ha klivit upp ett steg, medan AIK verkar ha fallit tillbaka på grund av NA(?). Huruvida dessa är bättre än oss vokalt vet jag ej, men baserat på mina erfarenheter så har DIF aldrig varit som starkast när det kommer till att sjunga, utan som i deras favoritklipp, i växelramsor/växelrop.
Jag tycker att vi håller en hög nivå, men vi hade kunnat hålla en ännu högre nivå, och jag tror att svackan beror på bland annat desorientering & klackturism.