2013-09-07, 21:26
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Lite lustigt att folk får avbryta av vätskebrist i Sverige medan folk droppar pga hypotermi i Spaninen. Ungefär lika bakvänt som att Pinot rullar ifrån klungan nerför en såphal brant...

Sen verkar Valverde fortsätta med sitt stolpeutande, om det nu stämmer att han stannade för att ta vattna vägrenen kanske det inte bara är karma att det inte går bättre, men med tanke på hur länge han fick jaga borde han rimligtvis funnits med Nibali/Horner.

Haha ja det var bra formulerat. Men jag tycker det är lite kycklingvarning att bli så nedkyld av 5 grader och lite regn. Säg det till skidåkarna som åker i 20 minus. Och med de kläder som finns att tillgå ska de inte bli så kalla. Kanske den nya "trenden" att vara pinnsmal kostade på hos vissa idag.

Ja han avancerade fint i backen. Sen skiljde det ju väldigt lite mellan grupperna. Purito enbart 18 sek efter Horner trots ( eller tack vare) att han släppte tidigt i backen. Blir nog Nibali och Horner som slåss om segern medan Purito Valverde slåss om pallen.

Risk för dåligt väder imorn också, hoppas de vågar skicka upp helikoptern så vi får se lite mer.
Citera
2013-09-07, 21:27
Medlem
cyklister som Rob Ruijgh å Sergey Lagutin tror jag skulle kunna tillföra mkt till Argos
Citera
2013-09-07, 21:35
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Hoogerland tror jag är en cyklist många lag vill ha..Argos tappar väl desutom Patrick Gretsch till AG2R La Mondiale..så känns helt klart att dom skulle behöva bli mer komplett som team känns som för många bra spurtare...Hoogerland skulle du synas å ge bra pr tror han har rätt hög kapacitet åxå om han håller sig borta från skador

John Degenkolb har faktiskt inte kritat på för nytt kontrakt. Det finns nog andra lag som är intresserade där.
Citera
2013-09-07, 21:38
Medlem
knullklassons avatar
Nu är snart hela Vacansoleil nämnt, men Wesley Kreder är glömd! 22-åring som nu gör sitt första år som proffs. Var en av Hollands absolut bästa U23'or innan han tog steget över till WT.
Citera
2013-09-08, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Haha ja det var bra formulerat. Men jag tycker det är lite kycklingvarning att bli så nedkyld av 5 grader och lite regn. Säg det till skidåkarna som åker i 20 minus. Och med de kläder som finns att tillgå ska de inte bli så kalla. Kanske den nya "trenden" att vara pinnsmal kostade på hos vissa idag.

Fast skidåkarna kommer ju inte direkt från ett två veckors träningsläger på Gran Canaria dagen innan de ska åka femmilen i Lahti. Här var det ju fråga om brutala temperaturskillnader, från att ha åkt i konstant solsken med temperaturer på mellan 25-35 grader i skuggan i två vekors tid till att köra utför i 4 plusgrader med hård blåst och regn.

Den upplevda temperaturen lär ha legat en bra bit under nollstrecket. Hypotermi är ju dessutom fysiologisk, då spelar det ingen roll hur hård man än är, när kroppen stänger ner då är det stop hur mycket man än vill.

Sen kan man alltid säga att det var dålig planering men enligt väderleksraporten skulle det vara betydligt varmare så hur skulle de veta att klä sig? För mycket kläder är ju inte heller bra.
Senast redigerad av Gincan 2013-09-08 kl. 02:20.
Citera
2013-09-08, 15:05
Medlem
TilleyHats avatar
Semiklassikern Paris-Bruxelles (med bl.a. Tommy Prim som vinnare) har blivit Brussels Cycling Classic.

Från det ena till det andra, vad ska vi tro om cykel-VM på Viasat? Blir den en nytändning eller blir det pannkaka? Man har ju vant sig vid Vacchi/Adamson och frågan man ställer sig är vilka som ska kunna axla deras mantel? Det jag också undrar över är hur många timmar de tänker sända per dag, dvs sänder de hela herrlinjet t.ex. eller får vi se de sista två timmarna?
Senast redigerad av TilleyHat 2013-09-08 kl. 15:08.
Citera
2013-09-09, 10:20
Medlem
mishimas avatar
Idag ska den svenska truppen till VM släppas.
Citera
2013-09-09, 12:54
Medlem
mishimas avatar
Så...
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/svenska_cykelforbundet/pressrelease/view/truppen-i-god-form-infoer-vm-i-toscana-902901?utm_source=channel&utm_medium&utm_campaign= facebook&utm_content

Inget fullt lag i U23-linjet eller damlinjet. Det första överraskar mig. Jag tycker Robert Pölder kunde fått den sista platsen. I damloppet finns det risk för att alla utom Emma har släppt efter ett par varv så vi kunde nästan dragit ned ett par platser där.

Vi bjuder sedan några damjuniorer på några trevliga dagar i Italien. De har egentligen inte där att göra.
Senast redigerad av mishima 2013-09-09 kl. 12:57.
Citera
2013-09-09, 13:53
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Inget fullt lag i U23-linjet eller damlinjet. Det första överraskar mig. Jag tycker Robert Pölder kunde fått den sista platsen. I damloppet finns det risk för att alla utom Emma har släppt efter ett par varv så vi kunde nästan dragit ned ett par platser där.
Hmm... Emma kommer i bästa fall få lite hjälp av Emilia, men resten kommer utöver statistrollen i startfållan inte prestera ett skit. Svag trupp! Kanske den svagaste på många år?
Citera
2013-09-09, 15:36
Medlem
Citat:
Så...
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/svenska_cykelforbundet/pressrelease/view/truppen-i-god-form-infoer-vm-i-toscana-902901?utm_source=channel&utm_medium&utm_campaign= facebook&utm_content

Vi bjuder sedan några damjuniorer på några trevliga dagar i Italien. De har egentligen inte där att göra.

håller med hade lätt kunnat ta bort en dam plats å ge den till en U23 skulle gjort stor nytta där men på damsidan är de inte alls avgörande med den platsen...
Citera
2013-09-09, 15:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hmm... Emma kommer i bästa fall få lite hjälp av Emilia, men resten kommer utöver statistrollen i startfållan inte prestera ett skit. Svag trupp! Kanske den svagaste på många år?

Jävligt synd på Isabelle Söderbergs vurpa i början på säsongen. Det såg lovande ut för henne. Hon hade behövts.

Kjell Erik Kristansen ska kommentera för norrmännen.
http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10151538

Vem får vi då?
Citera
2013-09-09, 16:13
Medlem
Citat:
Jävligt synd på Isabelle Söderbergs vurpa i början på säsongen. Det såg lovande ut för henne. Hon hade behövts.

Kjell Erik Kristansen ska kommentera för norrmännen.
http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10151538

Vem får vi då?

Hoppas på killen fd cyklisten som kommenterade cykel förut när de gick på viasat..han var riktigt skarp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in