2013-09-06, 14:03
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Verona 1999 när Oscar Freire föddes som världscyklist är min favorit. Var på plats i backen i Torricelle. Härliga minnen, men alla där undrade vem f-n var det som vann? Svaret var; han som skulle dominera VM ett antal år framöver!
Jag vann två hundra spänn den gången. Med två varv kvar skulle vi i kompisgänget sätta en 50-lapp på den gubben vi trodde på. Jag var ganska väl insatt i cykelsporten på den tiden och hade därför inga problem att kamma hem potten. Minns än i dag hur kommentatorerna på Eurosport inte visste vem som vann förrän typ speakern ropade ut det
Citera
2013-09-07, 17:06
Medlem
Tobias Ludvigsson tappa chansen på en topp placering i natt tappa i kantvinden...andra gången i år han blir avhängd i kantvind efter en mkt bra prolog...kanske läge att träna upp de eller är de bara slumpen att han sitter fel hela tiden?
Citera
2013-09-07, 17:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Tobias Ludvigsson tappa chansen på en topp placering i natt tappa i kantvinden...andra gången i år han blir avhängd i kantvind efter en mkt bra prolog...kanske läge att träna upp de eller är de bara slumpen att han sitter fel hela tiden?

Han har tränat rätt mycket kantvind så jag tror nog det är en slump. Hela Cykelcity/People4You-gänget är rätt duktiga på kantvind.
Citera
2013-09-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han har tränat rätt mycket kantvind så jag tror nog det är en slump. Hela Cykelcity/People4You-gänget är rätt duktiga på kantvind.

men två gånger ifrån åkt när han varit topp 3 i totalen..känns ändå inte helt tryggt hoppas så klart de är slumpen man ska inte få hända igen när man ligger så bra i totalen...kanske han bevaka Sagen för mkt? formen är tydligen på topp ska bli kul sa han nästa helg i loppen i PT loppen i Kanada
Citera
2013-09-07, 19:28
Medlem
Ostrobothnias avatar
Lite lustigt att folk får avbryta av vätskebrist i Sverige medan folk droppar pga hypotermi i Spaninen. Ungefär lika bakvänt som att Pinot rullar ifrån klungan nerför en såphal brant...

Sen verkar Valverde fortsätta med sitt stolpeutande, om det nu stämmer att han stannade för att ta vattna vägrenen kanske det inte bara är karma att det inte går bättre, men med tanke på hur länge han fick jaga borde han rimligtvis funnits med Nibali/Horner.
Citera
2013-09-07, 19:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
men två gånger ifrån åkt när han varit topp 3 i totalen..känns ändå inte helt tryggt hoppas så klart de är slumpen man ska inte få hända igen när man ligger så bra i totalen...kanske han bevaka Sagen för mkt? formen är tydligen på topp ska bli kul sa han nästa helg i loppen i PT loppen i Kanada

Svårt att komma med någon slutsats när man inte har sett scenariot.

Tror nog att World Tour-loppen i Kanada är aningen för tuffa för Ludvigsson.

Vad tror ni förresten om Olssons chanser att få ett kontrakt? Han är inte imponerat något speciellt, men heller inte gjort bort sig något. Han har varit stabil. Åldern emot sig? Argos-Shimano har tidigare signat kontrakt med sina stagiaires.
Citera
2013-09-07, 21:04
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Vad tror ni förresten om Olssons chanser att få ett kontrakt? Han är inte imponerat något speciellt, men heller inte gjort bort sig något. Han har varit stabil. Åldern emot sig? Argos-Shimano har tidigare signat kontrakt med sina stagiaires.
Väldigt små. Han har åldern emot sig. Att det dessutom finns ett smörgåsbord av (holländska) cyklister att plocka ifrån när Vacansoleil slår igen verksamheten hjälper inte direkt...
Citera
2013-09-07, 21:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Väldigt små. Han har åldern emot sig. Att det dessutom finns ett smörgåsbord av (holländska) cyklister att plocka ifrån när Vacansoleil slår igen verksamheten hjälper inte direkt...

Fast jag tror inte det är omöjligt att han skulle kunna få ett kontrakt i något annat lag. Han skulle kanske passa i Netapp-Endura?
Citera
2013-09-07, 21:11
Medlem
Citat:
Svårt att komma med någon slutsats när man inte har sett scenariot.

Tror nog att World Tour-loppen i Kanada är aningen för tuffa för Ludvigsson.

Inte så stora tyvärr väl? men har väl gjort de stabilt helt klart men inte heller fått chansen att glänsa,,,han har fått åka tempo loppen med linje cykel åxå ska vi komma ihåg...

Hoppas Argos tar in någon äldre rutinerad cyklist på lite hårdare lopp tror de skulle vara mkt nyttigt för Ludvigsson å dom andra yngre i laget-..
Citera
2013-09-07, 21:13
Medlem
Olsson skulle inte alls göra bort sig på hög nivå om han fick chansen att satsa fullt ut hoppas argos tar hänsyn till hans kapacitet å hur dåliga möjligheter han haft att träna satsa fullt ut förut
Citera
2013-09-07, 21:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Olsson skulle inte alls göra bort sig på hög nivå om han fick chansen att satsa fullt ut hoppas argos tar hänsyn till hans kapacitet å hur dåliga möjligheter han haft att tränaWsatsa fullt ut förut

Det är kanske en fördel att det är ett rätt resurssvagt lag. De har ingen hög lönebudget. Han skulle vara rätt billig. Jag tror inte de har pengar att hugga på de allra bästa i Vacansoleil så länge de har kvar Degenkolb och Kittel i laget. Ligthart är klar för Lotto-Belisol, Barry Markus är klar för Belkin, Wout Poels för Quickstep, Westra för Astana och bröderna van Poppel för Trek. Vill de verkligen ha Johnny Hoogerland eller Wouter Mol? Kenny van Hummel kan de säkert vara intresserade av.
Senast redigerad av mishima 2013-09-07 kl. 21:23.
Citera
2013-09-07, 21:23
Medlem
Citat:
Det är kanske en fördel att det är ett rätt resurssvagt lag. De har ingen hög lönebudget. Han skulle vara rätt billig. Jag tror inte de har pengar att hugga på de allra bästa i Vacansoleil så länge de har kvar Degenkolb och Kittel i laget. Ligthart är klar för Lotto-Belisol, Westra för Astana och bröderna van Poppel för Trek. Vill de verkligen ha Johnny Hoogerland? Kenny van Hummel kan de säkert vara intresserade av.

Hoogerland tror jag är en cyklist många lag vill ha..Argos tappar väl desutom Patrick Gretsch till AG2R La Mondiale..så känns helt klart att dom skulle behöva bli mer komplett som team känns som för många bra spurtare...Hoogerland skulle du synas å ge bra pr tror han har rätt hög kapacitet åxå om han håller sig borta från skador
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in