2013-09-08, 18:35
Medlem
icarus_gbgs avatar
Hur hanterar ni kristna galningar att de hittar skelett av föregångare till dagens valar mitt i Egyptens öken?

Både med tanke på evolutionen men också vattennivåer. Långt innan människan kom ändrades vattennivåer samtidigt. Sen är det helt fel att vattnet ökar trycken på våra plattor. Det som gör att vi flyttar på oss händer under vattenytan.
Citera
2013-09-08, 20:09
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Hur hanterar ni kristna galningar att de hittar skelett av föregångare till dagens valar mitt i Egyptens öken?

Både med tanke på evolutionen men också vattennivåer. Långt innan människan kom ändrades vattennivåer samtidigt. Sen är det helt fel att vattnet ökar trycken på våra plattor. Det som gör att vi flyttar på oss händer under vattenytan.
Syndafloden, kanske?
Citera
2013-09-08, 23:34
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Syndafloden, kanske?

Inte direkt. Detta hände "en liten stund" tidigare.

http://news.nationalgeographic.com/news/2005/04/0414_050414_egyptwhale.html

Basilosaurus ("King Lizard") is a genus of early whale that lived 40 to 34 million years ago in the Late Eocene

http://en.wikipedia.org/wiki/Basilosaurus
Citera
2013-09-09, 00:22
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Inte direkt. Detta hände "en liten stund" tidigare.

http://news.nationalgeographic.com/news/2005/04/0414_050414_egyptwhale.html

Basilosaurus ("King Lizard") is a genus of early whale that lived 40 to 34 million years ago in the Late Eocene

http://en.wikipedia.org/wiki/Basilosaurus

Tänker inte ge mig in i denna diskussionen igen, men måste bara svara på detta inlägget.

Du har ju helt fel utgångspunkt. Du har ju redan bestämt dig för att tro på lögnen att jorden är flera miljarder år gammal och att livet här på jorden startade för flera miljoner år sedan. Så redan där faller ditt argument, för vem säger att detta är sant? Evolutionen, en riktigt korkad TEORI!

Död materia kan aldrig och har aldrig kommit till liv.

Det krävs TRO för att ens kunna tro på en sådan fantasifull saga som evolutions-teorin. Det är din religion!

"Syndafloden" är det mest logiska, ja.

Tack & hej!
Citera
2013-09-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Tänker inte ge mig in i denna diskussionen igen, men måste bara svara på detta inlägget.

Du har ju helt fel utgångspunkt. Du har ju redan bestämt dig för att tro på lögnen att jorden är flera miljarder år gammal och att livet här på jorden startade för flera miljoner år sedan. Så redan där faller ditt argument, för vem säger att detta är sant? Evolutionen, en riktigt korkad TEORI!

Det krävs TRO för att ens kunna tro på en sådan fantasifull saga som evolutions-teorin. Det är din religion!

Tack & hej!

Vi vet att jorden är flera miljarder år gammal, så det krävs inte ens en gnutta tro.
Citera
2013-09-09, 00:38
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:

Tack & hej!

Är du allvarlig, vilket jag har väldigt svårt att tro, hoppas jag att du någon gång öppnar dina ögon.

Om du lyder efter ditt nick säger jag "Fin ironi"
Citera
2013-09-09, 00:41
Medlem
sonny crockets avatar
Någon skrev att Jesus ska ha sagt att den som behöver bevis har ingen tro. Och det är ju klart att vad hade tron varit värd om allt var bevisat?
Citera
2013-09-09, 01:31
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Tack & hej!

Det här är det jobbiga med Flashback. Man vet inte om detta inlägg är skrivet av en ateist som bara vill förlöjliga religion, eller om det faktiskt är skrivet av en fanatiskt troende...
Citera
2013-09-09, 06:53
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Någon skrev att Jesus ska ha sagt att den som behöver bevis har ingen tro. Och det är ju klart att vad hade tron varit värd om allt var bevisat?
Hör du inte själv hur befängt det låter?
Citera
2013-09-09, 09:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du har ju helt fel utgångspunkt. Du har ju redan bestämt dig för att tro på lögnen att jorden är flera miljarder år gammal och att livet här på jorden startade för flera miljoner år sedan.

Nja, det är ju den vetenskapliga konklusionen.

Citat:
Så redan där faller ditt argument, för vem säger att detta är sant?

Vetenskapen.

Citat:
Evolutionen, en riktigt korkad TEORI!

Evolutionsteorin är inte så tokig, även om man kan hitta luckor i den.

Citat:

Kan du säga detta kategorisk?

Citat:

Du borde lära dig skillneden mellan faith och facts.

Citat:

Möjligen nån form av logik-imitation.
Citera
2013-09-09, 17:04
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nja, det är ju den vetenskapliga konklusionen.

Vetenskapen.

Evolutionsteorin är inte så tokig, även om man kan hitta luckor i den.

Kan du säga detta kategorisk?

Du borde lära dig skillneden mellan faith och facts.

Möjligen nån form av logik-imitation.

Snälla Bogo, mata inte trollet.
Citera
2013-09-09, 17:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Snälla Bogo, mata inte trollet.

Han är rolig, en av forumets sista frossa-om-munnen predikanter som är expert i att exponera allt det som INTE är ett bevis för 'gud'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in