Citat:
Ursprungligen postat av
8814
Du försöker ju också använda dig av nedsättande ord, vet verkligen inte om jag är en svag människa utan har växt upp och gjort ett enormt styrkelyft enligt mig och många andra, har väl sett och upplevt det mesta vad gäller droger och missbruk och gått ut clean i 1 år och 9 månader bortsett från ett återfall då. Men jag har aldrig haft en enda tanke till att gå tillbaka till det livet på mycket, mycket länge. Då det är kantat av baktal, stölder, en falsk verklighet, falska personer. Det är intressant hur man knyter kontakt med så många olika människor för att man har ett enda intresse, det intresset heter droger. Kallar du det svagt och hatar svaga människor, så lär du hata en stor del av din drogumgängeskrets. Skicka gärna ditt nummer på PM så ringer jag om två år och undrar hur det går med dig
För SvP kan det i framtiden vara bra med personer som doktorerat i ämnet, jobbat på hem, missbrukat och brukat som kan bistå med kompetens då det gäller att även knyta gemenskap med folk med drogproblematik bara som ett exempel, nationalismen är mycket helande och en bra morot för ett drogfritt leverne.
Jag vill dock säga att jag slutdiskuterat ämnet droger här. Det verkar inte ge något överhuvudtaget.
Nu är det ju inte så att jag endast umgås med knarkare. Jag har en helt vanlig och hälsosam livsstil med träning, bra umgänge och lagom mycket festande. Jag drogar mest när jag festar eftersom jag hellre brukar droger än alkohol vissa gånger.
Men du har rätt, detta hör inte hit så vi hörs om två år
Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Jag känner också att jag inte vill rösta fram den typ av människor som strävar efter en högre position och drivs av egoistiska skäl, blir lockade av pengar och glömmer bort sitt hjärta. Därmed röstar jag på SvP. Det är synd om du låter dina personliga erfarenheter med några få gå ut över de många andra som vill väl och siktar på att göra sitt bästa för både mig, dig, oss och vårt land.
Jag hoppas du tar upp erbjudandet som Straybullet la fram att du kan kontakta honom genom PM och lägga fram namn. Jag kan inte tänka mig att konstruktiv kritik skulle någonsin avfärdas, för man vill faktiskt väl och att partiet ska gå framåt med sunda steg.
Enkelt sagt; jag röstar inte på SvP eftersom jag flera gånger fått det bekräftat att partiets aktiva medlemmar inte har alla hästar i stallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
8814
Låt oss begrava stridsyxan, ta du del av det som är bra med partiet och fatta ditt beslut efter det, det gäller ändå Sveriges enda vettiga framtid med eller utan droger och SD är inte the way to go. Denna fejd har varit sjukt onödig med personliga angrepp och annat onödigt, helt i oenlighet med vad jag står för.
Nja, jag röstar nog blankt år 2014. Inget parti tilltalar mig så pass mycket att det blir värt min röst för tillfället.
Citat:
Ursprungligen postat av
819Xras819
Ehm.. förlåt mig. Jag glömde att jag hade en förmåga att läsa hur du tänker.
Jag är tveksam till att det finns någon "punkt" där det står att nerknarkade idioter inte är välkomna, men att man skulle välkomna stolta tjackmissbrukare ställer jag mig mycket tveksam till.
Stolta tjackmissbrukare? Först och främst så är jag ingen missbrukare som jag skrivit i denna jävla tråd ca trettio gånger. Jag är en brukare av droger, ingenting annat. En missbrukare är beroende och kan inte sluta ta droger helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Detta är lite OT, men känner jag behöver förklara mig efter dessa återkommande anklagelser och för att flytta fokus ifrån detta då detta inte har något med trådens topic att göra.
Jag har haft en hel del PM-konversationer med f0cus, vi har lite av en jargong oss emellan, det kan se grovt och seriöst ut men det är mest på skämt och det är jag tämligen säker att f0cus fattar

Detta stämmer. Faktum är att jag och
NirvanA är nästintill gifta