Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-08, 22:35
  #11101
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Jag citerar åter NirvanA's inlägg:



Vad tycker du om NirvanA's kommentar? Tycker du att det är sunt att kalla medmänniskor för din lilla slyna? Som jag skrev tidigare så skulle NirvanA och hans förlegade kvinnosyn passa hemma i Saudiarabien.


Nu har jag ingen koll på vem den användaren är eller hur vart och vad han brukar skriva. Men för att svara på din fråga, så tycker jag inte att det är okej att tilltala människor på liknande sätt. Men det är tyvärr rätt vanligt idag att folk gör det.

/ Rebecka
Citera
2013-09-08, 22:35
  #11102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Detta är lite OT, men känner jag behöver förklara mig efter dessa återkommande anklagelser och för att flytta fokus ifrån detta då detta inte har något med trådens topic att göra.

Jag har haft en hel del PM-konversationer med f0cus, vi har lite av en jargong oss emellan, det kan se grovt och seriöst ut men det är mest på skämt och det är jag tämligen säker att f0cus fattar
Dock ser det inte så bra ut, särskilt inte i den öppna och officiella SvP-tråden, något att tänka på. Det är många utomstående som besöker tråden, då är det bra att undvika missförstånd och inte ge utomstående fel bild.
Citera
2013-09-08, 22:37
  #11103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Nu har jag ingen koll på vem den användaren är eller hur vart och vad han brukar skriva. Men för att svara på din fråga, så tycker jag inte att det är okej att tilltala människor på liknande sätt. Men det är tyvärr rätt vanligt idag att folk gör det.

/ Rebecka
Tyvärr är det så med internet, att även "vanligt folk" tenderar ibland att skriva mer grovt än vad de i vanliga fall skulle gjort. Många är inte seriösa men tyvärr tar många det seriöst, så enligt mig är det onödigt och bör undvikas.
Citera
2013-09-08, 22:47
  #11104
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Tyvärr är det så med internet, att även "vanligt folk" tenderar ibland att skriva mer grovt än vad de i vanliga fall skulle gjort. Många är inte seriösa men tyvärr tar många det seriöst, så enligt mig är det onödigt och bör undvikas.

Visst är det så. Det är viktigt att man tänker på sitt sätt att uttrycka sig över internet, speciellt om man skriver " för" ett parti eller organisation ovs om man har en ledande roll eller bara öppet på internet stödjer ett parti eller liknande.

/ Rebecka
Citera
2013-09-08, 22:47
  #11105
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Tyvärr är det så med internet, att även "vanligt folk" tenderar ibland att skriva mer grovt än vad de i vanliga fall skulle gjort. Många är inte seriösa men tyvärr tar många det seriöst, så enligt mig är det onödigt och bör undvikas.
För att ta ett exempel:
Nu vet jag inte om du lyssnar på Radio Framåt (jag antar att du gör det?). Hur kul skulle den vara om de var seriösa hela tiden? Man måste skämta, ironisera sig över saker och ha sin jargong, det är mänskligt, sunt och normalt.

För övrigt är jag blott en sympatisör för tillfället, både till SvP och SMR. Te.x Signaturen ska inte ses som något annat än lite "gratis reklam" till sidor jag tycker förtjänar det. Jag representerar enbart mig själv på flashback, punkt.
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2013-09-08 kl. 22:52.
Citera
2013-09-08, 22:54
  #11106
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Visst är det så. Det är viktigt att man tänker på sitt sätt att uttrycka sig över internet, speciellt om man skriver " för" ett parti eller organisation ovs om man har en ledande roll eller bara öppet på internet stödjer ett parti eller liknande.

/ Rebecka

Det är än viktigare att respektera personen ifråga och låta dessa uttrycka sig hur de vill, yttrandefrihet du vet.
Citera
2013-09-08, 23:01
  #11107
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För att ta ett exempel:
Nu vet jag inte om du lyssnar på Radio Framåt (jag antar att du gör det?). Hur kul skulle den vara om de var seriösa hela tiden? Man måste skämta, ironisera sig över saker och ha sin jargong, det är mänskligt, sunt och normalt.

För övrigt är jag blott en sympatisör för tillfället, både till SvP och SMR. Te.x Signaturen ska inte ses som något annat än lite "gratis reklam" till sidor jag tycker förtjänar det. Jag representerar enbart mig själv på flashback, punkt.
Fast då ska man helst visa att det är ironi eller skämt, för denna gången lurade du t.o.m mig. Nu efter att ha sett din förklaring så förstår jag att ni mer är "partners in crime" så att säga.
__________________
Senast redigerad av ninjutsu 2013-09-08 kl. 23:19.
Citera
2013-09-08, 23:14
  #11108
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Du försöker ju också använda dig av nedsättande ord, vet verkligen inte om jag är en svag människa utan har växt upp och gjort ett enormt styrkelyft enligt mig och många andra, har väl sett och upplevt det mesta vad gäller droger och missbruk och gått ut clean i 1 år och 9 månader bortsett från ett återfall då. Men jag har aldrig haft en enda tanke till att gå tillbaka till det livet på mycket, mycket länge. Då det är kantat av baktal, stölder, en falsk verklighet, falska personer. Det är intressant hur man knyter kontakt med så många olika människor för att man har ett enda intresse, det intresset heter droger. Kallar du det svagt och hatar svaga människor, så lär du hata en stor del av din drogumgängeskrets. Skicka gärna ditt nummer på PM så ringer jag om två år och undrar hur det går med dig

För SvP kan det i framtiden vara bra med personer som doktorerat i ämnet, jobbat på hem, missbrukat och brukat som kan bistå med kompetens då det gäller att även knyta gemenskap med folk med drogproblematik bara som ett exempel, nationalismen är mycket helande och en bra morot för ett drogfritt leverne.

Jag vill dock säga att jag slutdiskuterat ämnet droger här. Det verkar inte ge något överhuvudtaget.
Nu är det ju inte så att jag endast umgås med knarkare. Jag har en helt vanlig och hälsosam livsstil med träning, bra umgänge och lagom mycket festande. Jag drogar mest när jag festar eftersom jag hellre brukar droger än alkohol vissa gånger.

Men du har rätt, detta hör inte hit så vi hörs om två år
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Jag känner också att jag inte vill rösta fram den typ av människor som strävar efter en högre position och drivs av egoistiska skäl, blir lockade av pengar och glömmer bort sitt hjärta. Därmed röstar jag på SvP. Det är synd om du låter dina personliga erfarenheter med några få gå ut över de många andra som vill väl och siktar på att göra sitt bästa för både mig, dig, oss och vårt land.

Jag hoppas du tar upp erbjudandet som Straybullet la fram att du kan kontakta honom genom PM och lägga fram namn. Jag kan inte tänka mig att konstruktiv kritik skulle någonsin avfärdas, för man vill faktiskt väl och att partiet ska gå framåt med sunda steg.
Enkelt sagt; jag röstar inte på SvP eftersom jag flera gånger fått det bekräftat att partiets aktiva medlemmar inte har alla hästar i stallet.
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Låt oss begrava stridsyxan, ta du del av det som är bra med partiet och fatta ditt beslut efter det, det gäller ändå Sveriges enda vettiga framtid med eller utan droger och SD är inte the way to go. Denna fejd har varit sjukt onödig med personliga angrepp och annat onödigt, helt i oenlighet med vad jag står för.
Nja, jag röstar nog blankt år 2014. Inget parti tilltalar mig så pass mycket att det blir värt min röst för tillfället.
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Ehm.. förlåt mig. Jag glömde att jag hade en förmåga att läsa hur du tänker.

Jag är tveksam till att det finns någon "punkt" där det står att nerknarkade idioter inte är välkomna, men att man skulle välkomna stolta tjackmissbrukare ställer jag mig mycket tveksam till.
Stolta tjackmissbrukare? Först och främst så är jag ingen missbrukare som jag skrivit i denna jävla tråd ca trettio gånger. Jag är en brukare av droger, ingenting annat. En missbrukare är beroende och kan inte sluta ta droger helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Detta är lite OT, men känner jag behöver förklara mig efter dessa återkommande anklagelser och för att flytta fokus ifrån detta då detta inte har något med trådens topic att göra.

Jag har haft en hel del PM-konversationer med f0cus, vi har lite av en jargong oss emellan, det kan se grovt och seriöst ut men det är mest på skämt och det är jag tämligen säker att f0cus fattar
Detta stämmer. Faktum är att jag och NirvanA är nästintill gifta
Citera
2013-09-08, 23:33
  #11109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För att ta ett exempel:
Nu vet jag inte om du lyssnar på Radio Framåt (jag antar att du gör det?). Hur kul skulle den vara om de var seriösa hela tiden? Man måste skämta, ironisera sig över saker och ha sin jargong, det är mänskligt, sunt och normalt.

För övrigt är jag blott en sympatisör för tillfället, både till SvP och SMR. Te.x Signaturen ska inte ses som något annat än lite "gratis reklam" till sidor jag tycker förtjänar det. Jag representerar enbart mig själv på flashback, punkt.
Jag förstår om ni skämtade i detta fall, och jag håller med om att man kan vara oseriös ibland. Problemet med internet är dock att det är väldigt svårt ibland att bedöma hur skriven text ska tolkas. Talat ord är ofta väldigt lätt att kunna höra om det är sarkasm eller ironi, men tyvärr är skriven text ofta mer svårtolkad. Om man känner till varandra eller om det är väldigt uppenbart är det ju en sak, men om det är utomstående i en ny miljö kan det vara svårt att urskilja om man menar allvar eller inte. Då är det nog bäst att vara torr och seriös. Min åsikt.
Citera
2013-09-09, 01:14
  #11110
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Nu har jag ingen koll på vem den användaren är eller hur vart och vad han brukar skriva. Men för att svara på din fråga, så tycker jag inte att det är okej att tilltala människor på liknande sätt. Men det är tyvärr rätt vanligt idag att folk gör det.

/ Rebecka
Skulle du kunna vara vänlig och svara på mitt inlägg här.
Citera
2013-09-09, 11:12
  #11111
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Skulle du kunna vara vänlig och svara på mitt inlägg här.

Alla ska ut ur landet (möjligtvis skulle man kunna göra ett undantag för
"Korea-Anna", då nordöstasiatiska invandrare inte på långa vägar är lika problematiska
som araber negrer och judar). Grundregeln är att Sverige (så väl som övriga
Europa) ska återgå till att bli ett land befolkat av vita européer i allmänhet
och svenskar i synnerhet.
Citera
2013-09-09, 11:52
  #11112
Medlem
Hur ser SvP på presstöd? Ska en tidning som förespråkar rasblandning och massinvandring få presstöd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in