Citat:
Ursprungligen postat av
DadoPrso
Din härskarteknik är tröttsam och föråldrad...
OK. Du
har alltså inte sökt på
Hamilkar och
DNA i forumet.
Citat:
Vad DNA profilering är behöver du inte förklara. Det var väl knappast det som frågan handlade om?!
Att förklara ditt bristande svar hade väl varit enkelt med en mening...
Tja, din exakta fråga var denna:
Citat:
Ursprungligen postat av
DadoPrso
Ditt inlägg är obegripligt. Vad menar du med: "Det faktum att man kan fånga upp 4-5 kopior i st för 40-50 gör inte att det magiskt uppträder besudlingar eller hårstrån som man kan ta prov från.
Vilka kopior ska fångas upp...
Jag ansåg, och anser, att det borde ha varit fullkomligt glasklart vad som menades med ovanstående om man hade en översiktlig kunskap om hur DNA-analys av små provmängder kan ske. När du visade dig inte förstå det, var den närmast till hands varande slutsatsen att du inte hade fattat så mycket DNA-teknik som du inbillade dig.
Citat:
Gällande LCN så var det jag som lyfte fram detta och inte du. Så vad menar du...egentligen...
Det är återigen totalt obegripligt vad din poäng är. Ja, våra meningsutbyten i tråden har hittills väsentligen gått ut på att du först tar upp någonting, och jag påpekar att det inte är så enkelt, eller att det inte håller, och att du då blir putt. Vad har det att göra med sakfrågan?
Citat:
Och du! Varför bemöter du inte mitt svar på ditt helt felaktiga antagande att LCN är främst användbart för DNA från fingeravtryck...
Det har jag ju gjort!:
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Jag skrev och liknande.
Det i detta som är on topic för tråden är att det
inte på minsta vis går att andra det faktum att det inte finns DNA-spår av PK inne i Gustafs och Annikas hus som indicium för att han inte kan ha varit där. De är fullt rimligt att någon med handskar och mössa stökar runt i ett rum i en halvtimme utan att den kriminaltekniska undersökningen hittar några DNA-spår.