2013-09-08, 18:40
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Somalierna är nog fan det värsta folket vi har i Sverige. Läste någonstans att det bara är 1/3 av alla somalier i Sverige som arbetar, någon som har källa eller liknande på detta?
Citera
2013-09-08, 18:41
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
Somalierna är nog fan det värsta folket vi har i Sverige. Läste någonstans att det bara är 1/3 av alla somalier i Sverige som arbetar, någon som har källa eller liknande på detta?

Enligt Sveriges Radio var mer än 80% av Somalier arbetslösa 2009
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=2826741
Citera
2013-09-08, 18:43
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Sådana här beräkningar blir lätt så felvisande. Vad är egentligen en kostnad? Om du t ex köper en fabrik för 1 miljon, som tillverkar häftstift, som ger dig 250 000 kr i vinst varje år.....är den miljonen då en kostnad? Se det istället som en investering!!
Du fantiserar om att de skall bli lönsamma i framtiden, det är en vanlig falsk föreställning som politiskt korrekta sumprunkare tycker om att tillfredställa sitt samvete med. Undersökningen i Norge tar emellertid upp kostnaden för en somalier under hela livstiden:

"Kostnadene i løpet av levetiden til en somalier..."
Citera
2013-09-08, 18:54
Medlem
Sorry för dubbelpost råkade dubbelklick på skicka knapp mitt budskap finns ett inlägg ner
Senast redigerad av ledo 2013-09-08 kl. 18:59.
Citera
2013-09-08, 18:55
Medlem
Jag bor i komunen närmast min hemstad, jag tar mig knappt till jobbet. då jag måste kliva upp 03.45 för att ta mig till arbetet, mina arbetsdagar blir 15 timmar effektivtid, det bränner ut mig fullständigt och jag ska betala skatt till dom sparasiterna som får förtur på dom 4 lediga lägenheterna i min hemstad. Över 180 pers i kö på varje lägenhet oxh det gör det helt omöjligt för mig. det är total bostadsbrist och ändå ska vi ha in fler. Inte jävla konstigt att man blir tokig och en "breivik" cirkulerar i huvudet.. man har ändå inget värdigt jävla liv. för alla våra resurser lägger vi ju ner på dom som sedan våldtar våra systrar och döttrar och som sedan hävdar att dom ger Sverige en bättre ekonomi.. haha ska jag jävla skratta eller gråta!!
Citera
2013-09-08, 19:03
Medlem
Gails avatar
Citat:

Om en stor majoritet av somalierna inte kan läsa eller ens skriva sitt eget namn så ser det mörkt ut på arbetsmarknaden, de är som vuxna bebisar.

Sverige tar emot dem och gör allt för att hjälpa dem, gratis ny käft hos tandläkaren som kostar 100.000 kr, försöker få dem att närvara på SFI-undersvisningen men att passa tider är inte deras starka sida, iofs kanske inte så lätt om man inte lärt sig klockan. Tälten får inte prata andra män, vilket kan ställa till problem vid en eventuell framtidsanställning. Ärligt talat så ser jag ingenstans där somalier skulle passa in i Sverige. De har inte sitt dåliga rykte utan anledning.

Endast sjöröveri klarar de men måste konstant tugga sin älskade drog.
Citera
2013-09-08, 19:03
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Enligt Sveriges Radio var mer än 80% av Somalier arbetslösa 2009
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=2826741

Hur tänker en vanlig Svensson när han ser denna artikel? ''Men det är ju synd om negrerna'' tänker väl alla äckliga vänsterdrägg och liknande.

Detta bevisar ju att argumentet angående att invandringen är bra för våran välfärd inte stämmer. Negrerna jobbar inte utan sitter hemma och petar sig i naveln och lever på våra pengar

SD2014
Citera
2013-09-08, 19:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Har läst att runt 10 % arbetar. Då gäller det "arbetar" för de allra flesta av dem har stödjobb betalda med skattepengar. Våra skattepengar.

http://www.friatider.se/nya-chocksiffror-varje-somalier-kostar-skattebetalarna-9000000-kronor
Citera
2013-09-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hawk
Nu har du ganska fel dock. Men kul försök.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption

Jadu.. antingen kan man stirra sig blind på en wikipedialänk eller så kan man ge sig ut i verkligheten.
Citera
2013-09-08, 20:05
Medlem
Ja men OJ! Vad mycket det kostar att bunta ihop ett gäng invandrare och ge dom mat.

Fan vad skönt det skulle vara om alla rasister på fb skapade ett eget forum någon annanstans där dom kunde gnälla över
dom samhälls belastande invandrarna som bara tar och tar och tar.

Inse att du får inte mer mat på bordet om dom stoppar invandringen helt.
Senast redigerad av ettanporta 2013-09-08 kl. 20:10.
Citera
2013-09-08, 20:20
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Ja men OJ! Vad mycket det kostar att bunta ihop ett gäng invandrare och ge dom mat.

Fan vad skönt det skulle vara om alla rasister på fb skapade ett eget forum någon annanstans där dom kunde gnälla över
dom samhälls belastande invandrarna som bara tar och tar och tar.

Inse att du får inte mer mat på bordet om dom stoppar invandringen helt.

Nej med landets äldre skulle kunna får värdig mat och vård för alla dessa miljarder som slösas på värdelösa Somalier och annat Koranpack ifrån MENA.

Vi skulle säkert även kunna behålla ett försvar och en fungerande skola utan dessa analfabeter. Så detta handlar inte om Flashbacks skribenter som vill ha det bättre utan att vi vill att Sverige ska må bättre och det gör vi utan muslimer.
Citera
2013-09-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OedipusRex
Nej med landets äldre skulle kunna får värdig mat och vård för alla dessa miljarder som slösas på värdelösa Somalier och annat Koranpack ifrån MENA.

Vi skulle säkert även kunna behålla ett försvar och en fungerande skola utan dessa analfabeter. Så detta handlar inte om Flashbacks skribenter som vill ha det bättre utan att vi vill att Sverige ska må bättre och det gör vi utan muslimer.

Ett försvar som är helt meningslöst är ju bra att ha... eller inte.

Skolan fungerar alldeles utmärkt, Dom som vill kan plugga vidare utan kostnad.

Äldreomsorgen är det väl inget större fel på, förutom vissa extremfall media tar upp ibland. Dom får mat och någon som tar han om deras behov om dom har det.

Själv tror jag sverige skulle må bättre utan folk som hatar invandrare och har anders breivik som profilbild på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in