Citat:
Ursprungligen postat av
MRZnr1
Jag förstår. Men vet du hur din form hade sett ut om du inte kört fastadagar? Själv bulkade jag upp och sen bantade jag 3 månader samtidigt som jag körde hårt på gymet. Resultatet blev riktigt bra i mina ögon. Men jag tycker bara ordet deff ska användas när man sköter sina macros.
Det vet jag naturligtvis inte, men om jag försöker jämföra med hur jag gjort tidigare så skulle jag åtminstone uppskatta att det gick väldigt bra. Å andra sidan är jag rätt förtjust i fasta då det för mig är ett väldigt enkelt sett att dra ner på kalorierna om man ser till hunger, humör och aptit. Med det i åtanke är det möjligt att jag inte kan se det helt objektivt.
Sett över en tidsperiod längre än 24h så skötte jag dock mina macros även om proteinintaget var i lägsta laget. Jag låg i själva verket på kaloriöverskott vid i alla fall 75% av träningsdagarna. Men som sagt, att jag bara "fastade" är inte hela historian. Jag använde mig av en mängd tillskott och grejer, implementerade nästan all teoretisk kunskap jag kunde om alltifrån makronutrientcykling till fettoxidation och glukossparande effekter av glycerol, vidare till katekolaminer och diverse stimulanter samt hur dessa kan verka till min fördel.
Jag är en teorinörd och jag gillar att experimentera, så det här kändes lite mer intressant än en vanlig deff. Ville även slå hål på hela "man kan bara frisätta si och så mycket fett per dygn", vilket jag upplever att jag gjorde, om än bara för mig själv.