2013-09-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Tycker du verkar lite pessimistisk här . Personen kan frivilligt hålla sig borta , alt vara kidnappad eller också andra alternativ. Tycker inte det skall spekuleras för mycket i tråden utan folk med information och vetskap skall självklart skriva det, men tankar m.m är inte uppskattat .

Om du inte vet vad som hänt så tycker jag inte du ska säga emot personen...
Citera
2013-09-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saiik0
Även om jag skulle veta detta så skulle jag inte dela med mig utav den informationen

Så med andra ord skulle du medvetetet hålla viktig information borta
Om så var fallet och begå undanhållande av viktig information ?
Citera
2013-09-08, 14:48
Medlem
Citat:
Om du inte vet vad som hänt så tycker jag inte du ska säga emot personen...

Jag vet inte vad som hänt , men anhöriga har hoppet tills de sista o att då läsa massa tråkiga spekulationer är ju inget vidare kanske .

Misstänker alla vet lika mycket förutom dom äggen som sitter med
Information och antagligen är för rädda för att gå ut med det
Citera
2013-09-08, 14:49
Medlem
Citat:
Så med andra ord skulle du medvetetet hålla viktig information borta
Om så var fallet och begå undanhållande av viktig information ?
Tror du Gabriels nära vänner och familj har delat med sig av all information de har till polisen t.e.x?
Det tvivlar jag starkt på...
Citera
2013-09-08, 14:52
Medlem
Citat:
Tror du Gabriels nära vänner och familj har delat med sig av all information de har till polisen t.e.x?
Det tvivlar jag starkt på...

Jo när det kommer till ett fall då personen varit borta närmare 1 månad
Så vore det väll ganska idiotiskt att inte gå ut med all information man vet som
Anhörig ? Ifall det på någotvis skulle hjälpa polisen i arbetet så vore det ju väldigt osmart att inte gå ut med information ?
Citera
2013-09-08, 14:54
Medlem
Citat:
Jo när det kommer till ett fall då personen varit borta närmare 1 månad
Så vore det väll ganska idiotiskt att inte gå ut med all information man vet som
Anhörig ? Ifall det på någotvis skulle hjälpa polisen i arbetet så vore det ju väldigt osmart att inte gå ut med information ?

Ja det vore idiotiskt kanske, men jag tror iaf inte dem har gett all information de har.

(Kunde inte ändra min gamla post så skriver det här istället)
Vill förtydliga att jag inte har säker källa på att han faktiskt är nergrävd, det är en chansning.
Senast redigerad av Saiik0 2013-09-08 kl. 15:34.
Citera
2013-09-08, 15:31
Medlem
Citat:
Tycker du verkar lite pessimistisk här . Personen kan frivilligt hålla sig borta , alt vara kidnappad eller också andra alternativ. Tycker inte det skall spekuleras för mycket i tråden utan folk med information och vetskap skall självklart skriva det, men tankar m.m är inte uppskattat .

Men du spekulerar själv.. och det du presenterar har en långt mindre sannolikhet för vad som hänt än det jag skrivit. Och vem definierar vad som är uppskattat eller inte!? Du??

Det är en knarkare vi pratar om nu...
Citera
2013-09-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Men du spekulerar själv.. och det du presenterar har en långt mindre sannolikhet för vad som hänt än det jag skrivit. Och vem definierar vad som är uppskattat eller inte!? Du??

Det är en knarkare vi pratar om nu...

Ja det kanske råkar vara en knarkare, men alla förtjänar en andra chans...
Eller ja, iaf EN andra chans inte 100st men du förstår min poäng?
Citera
2013-09-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ja det kanske råkar vara en knarkare, men alla förtjänar en andra chans...
Eller ja, iaf EN andra chans inte 100st men du förstår min poäng?

Lugnt. Jag förstår din poäng.. Och jag inser det som osannolikt att finna grabben vid liv. Förstår även din poäng om spade

Men med antydningar om att han är nergrävd, så kan det vara bra att kika efter "förändringar" i markytan när folk är ute på sök. Visst finns det områden som är mer mullrika och lätta att gräva i jämfört med andra områden. Var alltså observanta på platser som ser ut som ställen där folk grävt nyligen.
Senast redigerad av gruvjagarn 2013-09-08 kl. 16:08.
Citera
2013-09-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Lugnt. Jag förstår din poäng.. Och jag inser det som osannolikt att finna grabben vid liv. Förstår även din poäng om spade

Men med antydningar om att han är nergrävd, så kan det vara bra att kika efter "förändringar" i markytan när folk är ute på sök. Visst finns det områden som är mer mullrika och lätta att gräva i jämfört med andra områden. Var alltså observanta på platser som ser ut som ställen där folk grävt nyligen.
Nu kommer jag låta som en komplett idiot, men jag trodde det var det dom gjorde när Missing people var ute och letade? Jag trodde faktiskt dom gick på led igenom skog osv för att leta efter nygrävda platser
Citera
2013-09-08, 16:23
Medlem
Citat:
Nu kommer jag låta som en komplett idiot, men jag trodde det var det dom gjorde när Missing people var ute och letade? Jag trodde faktiskt dom gick på led igenom skog osv för att leta efter nygrävda platser

Det vet man aldrig.. Det är säkert inte du som är en idiot i det här fallet. Ville bara göra ett överförtydligande ifall det finns idioter ute på sök
Citera
2013-09-08, 21:22
Medlem
Zelogaths avatar
Alla eventuella tips och information som kan föra oss närmare en lösning på fallet välkomnas tacksamt.

Om man av någon anledning inte vill skriva ut informationen här i tråden eller kontakta polisen så går det jättebra att höra av sig till mig privat.
Vi lägger ingen vikt på vem som kommer med tips/information, vi är inga poliser utan vill bara hjälpa de anhöriga att få lite ro och svar på vad som har hänt Gabriel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in