Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-07, 23:55
Medlem
DansandeVindurs avatar
Haha..Återsvenskningen...
Citera
2013-09-08, 02:16
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Riktigt genomarbetat program, mycket svårt att hitta luckor och felaktigheter!!

Däremot så kan jag hålla med lite i din kritik angående att det kanske i vissa stycken kan verka lite väl Pk...
Fruktansvärt bra var det!

Något som jag tycker är lite PK är "de som tillhör samma folkslag skall få bo här" - varför inte bara säga samma ras? Eller är det något annat som åsyftas?
Citera
2013-09-08, 03:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Fruktansvärt bra var det!

Något som jag tycker är lite PK är "de som tillhör samma folkslag skall få bo här" - varför inte bara säga samma ras? Eller är det något annat som åsyftas?
Eller åtminstone "Etnicitet"

Men verkar inte som om SvP vill röra i ras-begreppet, varför vet jag inte - någon som vet?
Citera
2013-09-08, 03:34
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Återsvenskningen av Sverige kommer vara en längre process. Människor som uppnått pensionsålder och levt majoriteten av sitt liv i Sverige samt aldrig begått något brott kan vara föremål för att få stanna livet ut i Sverige. Dessa personer kommer leva runt 20 år till (väldigt få blir äldre än 85) vilket också är en rimlig tid för resten av återvandringen även om den allra största delen kommer lösa sig på bara några år när det inte längre är fördelaktigt för främmande folk att bo i Sverige.
Vad ska ni göra med dessa personer alternativt hur ska ni ändra dessa personers livsvillkor i Sverige och hur motiverar ni:

1. Hederlige Hamid, 28 år med ursprung i Irak. Aldrig varit i klammeri med rättvisan. Har arbete som pizzabagare. Är svensk medborgare sedan 10 år tillbaka men också medborgare i Irak dit han åker ofta för att semestra. Hamid går i moskén ibland och talar mycket dålig svenska trots fjorton SFI-kurser. Hamid har 9 barn med två fruar. Alla bor numera i Sverige.

2. Kriminelle Khalil, 22 år gammal, född i Sverige av iranska föräldrar, svensk medborgare från födseln. Dömd för stöld, rån, våldtäkt, narkotikabrott, olovlig körning. Har endast svenskt medborgarskap och talar usel persiska.

3. Neger-Greger, 17 år, föräldrar är en svensk mamma och en HIV-smittad pappa från Guinea-Bissau som flyttat tillbaka till Guinea-Bissau med svensk sjukpension. Neger-Greger är hederlig, är svensk medborgare och har inget annat medborgarskap. Ibland roar han sig med att delta i motdemonstrationer mot SvP, han brukar då skrika att de är ondskefulla barnaätande nazister.

4. Asiat-Anna, 28 år, adopterad från Sydkorea. Arbetar i kassan på lokala ICA och har två barn med sin svenske man, de vill skaffa fler. Anna saknar kriminalregister, är endast svensk medborgare, ogillar blattar och röstar på SD (i smyg).

5. Janne-Jude, 53 år, har numera avlidna judiska föräldrar vilka kom under andra världskriget från Tyskland till Sverige. Janne identifierar sig starkt med sin judiska identitet, arbetar som journalist och bor på Södermalm. Janne har barn med en judisk kvinna med liknande yrke och bakgrund som han själv, tillsammans med sina barn anordnar de förintelsefestivaler. Janne är endast svensk medborgare, talar ingen tyska eller hebreiska, han hatar tyskar och tycker att svenskar är rätt onödiga.

6. Minns ni Kriminelle Khalil ovan? Han har en mor som invandrade till Sverige från Iran på 1960-talet när Shahen föll. Hon heter Fina Farnoosh, 53 år gammal och arbetar som professor i matematik på universitetet, hon och hennes man, som är civilingenjör, talar utmärkt svenska och är ytterst missnöjd med sin kriminelle son. Både Fina Farnoosh och hennes man tycker att religion är för outbildade dumskallar och de har aldrig och tänker aldrig sätta sin fot i en moské. Hon och hennes man skickade ett brev till Ayatollan i Iran att han kunde ta deras medborgarskap och köra upp i röven men det har aldrig bekräftats huruvida de fortfarande är iranska medborgare eller ej. Om de återvänder till Iran så kommer de få nackskott av Ayatollan personligen.

7. Fina Farnoosh har även en dotter, Gulliga Golshan, 19 år, studerar på universitetet och är sambo med en svensk pojkvän. Hon saknar kriminalregister, ser Sverige som sitt hemland och planerar även att göra svensk värnplikt. Hon är ateist och funderar på att bli polis.
Senast redigerad av flakmopedisten 2013-09-08 kl. 03:54.
Citera
2013-09-08, 08:22
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
När jag säger att en åsikt inte blir accepterad menar jag att en människa väljer att säga upp kontakten. Det hör lite ihop med kvinnohatet eller vad jag ska kalla det. Allt det där ligger på ett personligt plan från just medlemmar i SvP.

Det är ofta ordet "kvinnohatet" förekommer, du som nämnde att du är utomstående får gärna berätta vart allt detta "hatet" finns bland våra män? Jag har varit nationalist i x antal år och engagerad i SvP i snart fem år och kan inte mig minnas att jag någonsin märk eller varit utsatt för något "hat" gent emot mig som kvinna och nationalist. Snarare tvärt om. Jag vill bara poängtera detta eftersom det verkar vara en fel bild som många kvinnor och män som är utomstående verkar ha. Jag har läst på flashback och inte ens här inne känner jag att det finns något "hat" mot kvinnor, att man tycket att en kvinna tex inte bör få rösta eller vad det nu kan vara så är ju det knappast något hat?

/ Rebecka Wilfridsdotter
Senast redigerad av R.S.90 2013-09-08 kl. 08:27.
Citera
2013-09-08, 09:25
Medlem
8814s avatar
Citat:
Hey Varför skulle jag rösta på ett parti vars medlemmar avskyr droger och således mig? Nej du. Så går det inte till.
Inte vad jag sett videos på.

Du kan vara neger och rösta på SvP också, det är fritt fram för alla som vill rädda Sverige

Oavsett, jag hatar inte dig, dock har jag svårt att diskutera med människor som dig, som verkar ligga i något mellanland mellan att faktiskt börja missbruka (det är vad jag tror). Din åsikt vad gäller SvP verkar vara rätt inkonsekvent och baseras tydligen mer på dig än på själva Sverige
Senast redigerad av 8814 2013-09-08 kl. 09:27.
Citera
2013-09-08, 10:54
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Det är ofta ordet "kvinnohatet" förekommer, du som nämnde att du är utomstående får gärna berätta vart allt detta "hatet" finns bland våra män? Jag har varit nationalist i x antal år och engagerad i SvP i snart fem år och kan inte mig minnas att jag någonsin märk eller varit utsatt för något "hat" gent emot mig som kvinna och nationalist. Snarare tvärt om. Jag vill bara poängtera detta eftersom det verkar vara en fel bild som många kvinnor och män som är utomstående verkar ha. Jag har läst på flashback och inte ens här inne känner jag att det finns något "hat" mot kvinnor, att man tycket att en kvinna tex inte bör få rösta eller vad det nu kan vara så är ju det knappast något hat?

/ Rebecka Wilfridsdotter
Hehe, det var ju lite komiskt att du dyker upp.
Och det är inte konstigt att du inte vart med om något kvinnohat eftersom det pågår bakom din rygg fast på ett mer personligt plan. För tro mig. Jag har hört mycket om dig
Men om jag nu ska svara på din sista fråga så undrar jag först; vart i helvete fick du ens det ifrån? Jag har skrivit i tråden om att "kvinnohatet" och lite annat svammel från SvPare ligger på ett personligt plan och att jag inte tänker dra upp händelserna.
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Du kan vara neger och rösta på SvP också, det är fritt fram för alla som vill rädda Sverige

Oavsett, jag hatar inte dig, dock har jag svårt att diskutera med människor som dig, som verkar ligga i något mellanland mellan att faktiskt börja missbruka (det är vad jag tror). Din åsikt vad gäller SvP verkar vara rätt inkonsekvent och baseras tydligen mer på dig än på själva Sverige
Jag vill gärna lägga min röst på ett parti som jag vill hjälpa framåt och jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig någonsin kommer att rösta fram SvP efter vad som hänt de närmsta dagarna. (Lite småpersonligt) Jag har i alla fall fått det bekräftat ännu en gång, att de flesta av SvPs aktiva medlemmar kort och gott är idioter.

Hehe, det är fan vad ni nationalister tjuter om att man är på gränsen till missbruk hela tiden. Men återigen, nej.
Och det rör mig inte i ryggen om ifall du gillar eller hatar mig. Jag har redan en uppfattning av dig och den är ju inte särskilt positiv, dessutom hatar jag själv svaga individer och det visade ju sig att du var just en sådan. Men du har rätt, vi behöver inte ens fortsätta diskutera detta längre eftersom jag med hjälp av denna tråd (vissa av er, förutom Straybullet faktiskt) och lite annat småpyssel då har kommit fram till att jag inte lägger min röst på er. Det vore bortkastat och idiotiskt.

Kram
Citera
2013-09-08, 11:30
Bannlyst
Det märks att 90% av ND gått över till SvP.

Kan man kalla SvP för ett nationaldemokratiskt parti?

Om inte, varför då?
Citera
2013-09-08, 11:49
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Hehe, det var ju lite komiskt att du dyker upp.
Och det är inte konstigt att du inte vart med om något kvinnohat eftersom det pågår bakom din rygg fast på ett mer personligt plan. För tro mig. Jag har hört mycket om dig
Men om jag nu ska svara på din sista fråga så undrar jag först; vart i helvete fick du ens det ifrån? Jag har skrivit i tråden om att "kvinnohatet" och lite annat svammel från SvPare ligger på ett personligt plan och att jag inte tänker dra upp.

Förstår inte de komiska i det, men okej. Det kanske snackas skit om mig, men alla kan inte tycka om och komma överens med alla. Och även de snackar om mig så är det inget jag bryr mig om, och de jag inte känner till lägger jag heller ingen energi på. Men jag har inte känt något hat iaf Sen får du givetvis ha din känsla och åsikt baserad på dina "erfarenheter" . Jag påverkas inte av de du ska ha hört om mig. Sen är det nog som så att om det snackas "skit" så finns det nog riktat både om/ mot män och kvinnor.

/ Rebecka
Senast redigerad av R.S.90 2013-09-08 kl. 12:05.
Citera
2013-09-08, 12:01
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Förstår inte de komiska i det, men okej. Det kanske snackas skit om mig, men alla kan inte tycka och komma överens med alla. Och även de snackar om mig så är det inget jag bryr mig, och de jag inte känner till lägger jag heller ingen energi på. Men jag har inte känt något hat iaf Så jag påverkas inte av de du ska ha hört om mig.

/ Rebecka
Det komiska är att du dyker upp och försvarar dina partikamrater som jag vet har sagt det ena och det andra om dig och det var inte en fråga om påverkan, utan snarare en fråga om existens. Så ja, det existerar "kvinnohat" inom ert parti eller så är det bara skitsnack mot dig som person. Vad vet jag?
Citera
2013-09-08, 12:09
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Det komiska är att du dyker upp och försvarar dina partikamrater som jag vet har sagt det ena och det andra om dig och det var inte en fråga om påverkan, utan snarare en fråga om existens. Så ja, det existerar "kvinnohat" inom ert parti eller så är det bara skitsnack mot dig som person. Vad vet jag?

I så fall är det nog bara skitsnack mot mig som person. Därför känner jag att jag kan försvara mina partikamrater, att det inte existerar något "kvinnohat" skitsnack och hat tycker inte jag är direkt samma sak.

/ Rebecka
Citera
2013-09-08, 13:10
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Det märks att 90% av ND gått över till SvP.

Kan man kalla SvP för ett nationaldemokratiskt parti?

Om inte, varför då?

SvP vill avskaffa demokratin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in