Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Saxobank är rätt körda. De har redan slitit hårt på manskapet efter fyra etapper och kommer aldrig att palla. Jag kommer att hoppas lite på att någon danskarna gör något, men Andy Schlecks chanser är rätt små. Breschel kan kanske spurta hem någon etapp på slutet när många spurtare har hoppat av. Angående Saxobanks framtid hoppas jag att Schleck, Cancellara och någon ickedansk till sticker till ett annat lag och Riis startar om och satsar mer danskt. Det finns massvis av duktiga danskar som kan gå mot en ljus framtid. Det vore superskoj att följa.
Jag börjar bli lite mer optimistisk angående Gotland. Han är en av få som inte har varit nere i backen. Han imponerade på pavén.
Japanska stream? Vissa dagar har jag haft dansk TV och Eurosport Player igång samtidigt. Mediekonsumera max...
Tryckfelsnisse smög sig in där. Jag skrev Saxobank men syftade på Radioshack ("Shack Attack"

)
Men det klart, det kan implementeras på Saxobank också med tanke på Fränks brutala vurpa. Läser att en del optimistiska Schleck-supportrar tror att det kan gynna Andy som slipper oroa sig för brorsan uppför, men jag ser det inte riktigt så, jag ser det som att Riis förlorar en stark klättrare och värdefull i dragjobbet.
Jag är inte helt optimistisk till att Riis är den bästa mannen att leda en ny dansk generation. Ser han mer som en generator till problem utan hade välkomnat någon annan ur den breda, framförallt 90-tals åkarna, massan av cyklister Danmark har att erbjuda. Rolf Sörensen ex.
Jag tror på Gotland. Synd bara att han kommer få arbeta arslet av sig för Wiggins.
Japansk stream är ju inte optimalt (men vad gör man inte?). Föredrar naturligtvis Eurosport och Vacchi men någon slängde ut en japansk stream på cyclingnews och nöden har som bekant ingen lag