2010-07-07, 21:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Det roligaste är att förhoppningen och uppladdningen i amerikansk TV (jag följer det mest för att ha något att jämföra med och skratta åt) var att det skulle bli en "Iban Mayo" á la 2004 med klättrarna och de inte så åkstarka förhandsfavoriterna, det var säkert organisatörernas tanke också, varför jag inte kunde låta bli att garva när hela Saxobank torskade.

Glömde uppmärksamma Gotland igår men hade lite dålig koll via min japanska stream, men tycker att Sky ser ganska bra ut. Thor är alltid stark i de här sammanhangen så jag är inte jätteförvånad. En annan jag blev lite besviken på dock är EBH som tappade närmare 4 minuter, kanske inte förvånande med tanke på hans säsong.

Saxobank är rätt körda. De har redan slitit hårt på manskapet efter fyra etapper och kommer aldrig att palla. Jag kommer att hoppas lite på att någon danskarna gör något, men Andy Schlecks chanser är rätt små. Breschel kan kanske spurta hem någon etapp på slutet när många spurtare har hoppat av. Angående Saxobanks framtid hoppas jag att Schleck, Cancellara och någon ickedansk till sticker till ett annat lag och Riis startar om och satsar mer danskt. Det finns massvis av duktiga danskar som kan gå mot en ljus framtid. Det vore superskoj att följa.

Jag börjar bli lite mer optimistisk angående Gotland. Han är en av få som inte har varit nere i backen. Han imponerade på pavén.

Japanska stream? Vissa dagar har jag haft dansk TV och Eurosport Player igång samtidigt. Mediekonsumera max...
Senast redigerad av mishima 2010-07-07 kl. 21:05.
Citera
2010-07-07, 23:41
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Saxobank är rätt körda. De har redan slitit hårt på manskapet efter fyra etapper och kommer aldrig att palla. Jag kommer att hoppas lite på att någon danskarna gör något, men Andy Schlecks chanser är rätt små. Breschel kan kanske spurta hem någon etapp på slutet när många spurtare har hoppat av. Angående Saxobanks framtid hoppas jag att Schleck, Cancellara och någon ickedansk till sticker till ett annat lag och Riis startar om och satsar mer danskt. Det finns massvis av duktiga danskar som kan gå mot en ljus framtid. Det vore superskoj att följa.

Jag börjar bli lite mer optimistisk angående Gotland. Han är en av få som inte har varit nere i backen. Han imponerade på pavén.

Japanska stream? Vissa dagar har jag haft dansk TV och Eurosport Player igång samtidigt. Mediekonsumera max...

Tryckfelsnisse smög sig in där. Jag skrev Saxobank men syftade på Radioshack ("Shack Attack" )

Men det klart, det kan implementeras på Saxobank också med tanke på Fränks brutala vurpa. Läser att en del optimistiska Schleck-supportrar tror att det kan gynna Andy som slipper oroa sig för brorsan uppför, men jag ser det inte riktigt så, jag ser det som att Riis förlorar en stark klättrare och värdefull i dragjobbet.

Jag är inte helt optimistisk till att Riis är den bästa mannen att leda en ny dansk generation. Ser han mer som en generator till problem utan hade välkomnat någon annan ur den breda, framförallt 90-tals åkarna, massan av cyklister Danmark har att erbjuda. Rolf Sörensen ex.

Jag tror på Gotland. Synd bara att han kommer få arbeta arslet av sig för Wiggins.

Japansk stream är ju inte optimalt (men vad gör man inte?). Föredrar naturligtvis Eurosport och Vacchi men någon slängde ut en japansk stream på cyclingnews och nöden har som bekant ingen lag
Citera
2010-07-08, 11:10
Medlem
cyberkalles avatar
Vem vinner helgens bergsetapper tror ni?
Lördagens är väl inte så tuff men söndagens såg grym ut.
Jag tippar Voeckler i vanlig ordning och att han kniper lördagens etapp.
Mitt lördagstips
1. Voeckler
2. Gerdemann
3. Guiterres

Söndagstipset

1. Kreuziger
2. Lövkvist
3. S. Sanchez
Citera
2010-07-08, 14:15
Medlem
abborrmasters avatar
Det skiljer bara fem platser och ca 40 sekunder mellan wiggins o lövkvist, inte läge att skicka lövkvist på arbete för wiggins riktigt ännu tycker jag.
Citera
2010-07-08, 15:32
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Mitt lördagstips
1. Voeckler
2. Gerdemann
3. Guiterres

Söndagstipset

1. Kreuziger
2. Lövkvist
3. S. Sanchez

Anar att du tippat lite med hjärtat? Jag har svårt att tro att Voeckler (och utbrytargrupper) tar hem helgens etapper. Anledningen är tisdagens etapp där några av höjdarna tappade tid. Basso bör till exempel försöka redan nu till helgen och därför tror jag att tidiga utbrytargrupper kan ha svårt att hålla undan. När det gäller Lövkvist så skulle jag snarare tippa honom högt upp på lördag än söndag. Söndag är en så pass svår avslutning där det luktar liten grupp med total-favoriter på slutet. Typ Basso, Contador, Evans, Trance-Lance, Sastre, Menchov osv. Cykling är dock svårtippat om något.

Jag kanske är optimist men jag tycker inte att touren är avgjord redan nu som många andra här verkar göra. Kullerstenen gjorde sitt till och plötsligt blev det intressant. Contador är givetvis storfavorit, fast Evans har bra läge. Där har ni min outsider.

Lövkvist ja. Har han äntligen tagit ett steg till i karriären? Är topp 20-30 möjligt i år? Han imponerade stort på kullerstenen och hade enligt honom själv varit med i Wiggins grupp (som han själv drog upp till gruppen) om det inte var för en vurpa som störde. Det är imponerande och ger sköna endagsvibbar till nästa vår.
Senast redigerad av Stålverk 2010-07-08 kl. 15:36.
Citera
2010-07-08, 22:42
Medlem
Hallåj gott folk! Jag har nu snart en vecka av cykeltittande ruttnat helt å hållet på reklamen på eurosport!

Är det någon som använt sig av eurosport player som vet om man slipper reklam där? Isf är det ju lätt värt en femtiolapp!

Mvh
Citera
2010-07-09, 02:56
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Mitt lördagstips
1. Voeckler
2. Gerdemann
3. Guiterres

Thomas Voeckler är en härlig lirare. Han har legat långt bak i klungan under flera etapper nu. Sparar han sig för en av hans klassiska attacker kanske? Hoppas på det, ser gärna honom ta hem en etapp. Han är en mycket bra kille, en väldigt trevlig prick i fältet.

Citat:
Ursprungligen postat av BqNk
Hallåj gott folk! Jag har nu snart en vecka av cykeltittande ruttnat helt å hållet på reklamen på eurosport!

Tycker inte den är så störande. Har tittat på cykel på Eurosport i mängder med år, men aldrig stört mig så värst på reklamen.
Citera
2010-07-09, 09:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk
Anar att du tippat lite med hjärtat? Jag har svårt att tro att Voeckler (och utbrytargrupper) tar hem helgens etapper.

Jupp tyvärr när jag tippar så gör jag det oftast utifrån hjärtat vilket inte lönar sig i längden.

Är det ingen mer som tippar helgens etapper här i tråden?
Vill ju se hur det går mellan mishima och NS_14 för jag har för mig att den förstnämde har utmanat h*n.
Citera
2010-07-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Thomas Voeckler är en härlig lirare. Han har legat långt bak i klungan under flera etapper nu. Sparar han sig för en av hans klassiska attacker kanske? Hoppas på det, ser gärna honom ta hem en etapp. Han är en mycket bra kille, en väldigt trevlig prick i fältet.

Tycker inte den är så störande. Har tittat på cykel på Eurosport i mängder med år, men aldrig stört mig så värst på reklamen.

Vad skönt för dig men det hjälper ju inte mig eller hur?
Citera
2010-07-09, 11:52
Medlem
zunkigs avatar
Citat:

Är det någon som använt sig av eurosport player som vet om man slipper reklam där? Isf är det ju lätt värt en femtiolapp!

Mvh

Du slipper inte reklamen på eurosport ett och två i alla fall.
Citera
2010-07-09, 13:32
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Vad skönt för dig men det hjälper ju inte mig eller hur?

Förstår inte vad det störiga är. Det är inga jättelånga reklampauser.
Citera
2010-07-09, 14:56
Medlem
Det skall bli intressant att se när vi kommer till bergen imorgon hur astana laget kommer att agera. Vad man har sett hittills så bryr sig inte Vino ett dugg om contador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in