Citat:
Ursprungligen postat av
god.child
Ja de var en fin spurt av dem bägge. Edwald har hittat en grym uppdragare i form utav Uran(?)!
Japp det var ett riktigt fint uppdrag, Edvald i lite bättre form hade naturligtvis hållit undan för Gilbert med den luckan han fick.
Citat:
Ursprungligen postat av
danbanan
Är det bara jag som får någon sorts downperiod efter det intensiva Tour-tittandet? Följer inte Vueltan speciellt noggrant. Inte heller racen "over there". Suget börjar komma tillbaka innan VM för att sedan hålla i sig säsongen ut och abstinensen under off-season i november-december brukar va grym.
Blir att plocka fram gamla videoband med inspelade VM från 90-talet. Favoriten är 1991 från Stuttgart.
Skriver under på det, även om jag följer Vueltan så är det ju såklart inte samma sak som touren.
När väl säsongen kommer igång i Januari så tittar man på lite lopp och sen inser man att den säsongsstarten man så mycket längtade efter inte är speciellt "sexigt". Då går man bara å väntar på vårklassikerna.
Under vintern har även jag lite guldklimpar att plocka fram dock från detta året. Mont Ventoux och Alp d´huez etappen.