2013-09-05, 20:12
Medlem
ruckaalis avatar
Gillbert tog första segern för säsongen idag. Välförtjänt även om det var synd om Hagen såklart.
Citera
2013-09-05, 20:17
Medlem
mishimas avatar
Ingen sändning från Alberta ikväll. Arrangören kunde inte garantera dess kvalité.
Senast redigerad av mishima 2013-09-05 kl. 20:32.
Citera
2013-09-05, 20:28
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Gillbert tog första segern för säsongen idag. Välförtjänt även om det var synd om Hagen såklart.

Ja de var en fin spurt av dem bägge. Edwald har hittat en grym uppdragare i form utav Uran(?)!
Citera
2013-09-05, 20:32
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Ja de var en fin spurt av dem bägge. Edwald har hittat en grym uppdragare i form utav Uran(?)!
Japp. Uran vill tydligen skallas med Renshaw nästa år

Rätt coolt ändå att han körde ett uppdrag.
Citera
2013-09-05, 20:34
Medlem
danbanans avatar
Är det bara jag som får någon sorts downperiod efter det intensiva Tour-tittandet? Följer inte Vueltan speciellt noggrant. Inte heller racen "over there". Suget börjar komma tillbaka innan VM för att sedan hålla i sig säsongen ut och abstinensen under off-season i november-december brukar va grym.
Blir att plocka fram gamla videoband med inspelade VM från 90-talet. Favoriten är 1991 från Stuttgart.
Citera
2013-09-05, 20:37
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Japp. Uran vill tydligen skallas med Renshaw nästa år

Rätt coolt ändå att han körde ett uppdrag.

Haha har vaga minnen från skallningen, vem var det nu igen?

Det var ju inget dåligt uppdrag heller EBH fick ju en riktig lucka.
Citera
2013-09-05, 20:50
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Haha har vaga minnen från skallningen, vem var det nu igen?

Det var ju inget dåligt uppdrag heller EBH fick ju en riktig lucka.
Julian Dean va .. Riktig tungviktsfight
Citera
2013-09-05, 21:28
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:

Japp det var ett riktigt fint uppdrag, Edvald i lite bättre form hade naturligtvis hållit undan för Gilbert med den luckan han fick.

Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Är det bara jag som får någon sorts downperiod efter det intensiva Tour-tittandet? Följer inte Vueltan speciellt noggrant. Inte heller racen "over there". Suget börjar komma tillbaka innan VM för att sedan hålla i sig säsongen ut och abstinensen under off-season i november-december brukar va grym.
Blir att plocka fram gamla videoband med inspelade VM från 90-talet. Favoriten är 1991 från Stuttgart.

Skriver under på det, även om jag följer Vueltan så är det ju såklart inte samma sak som touren.
När väl säsongen kommer igång i Januari så tittar man på lite lopp och sen inser man att den säsongsstarten man så mycket längtade efter inte är speciellt "sexigt". Då går man bara å väntar på vårklassikerna.

Under vintern har även jag lite guldklimpar att plocka fram dock från detta året. Mont Ventoux och Alp d´huez etappen.
Citera
2013-09-05, 22:13
Medlem
Markmags avatar
Citat:

Ja välförtjänt, men vilken tid det tog för honom att vinna denna säsongen. Måste vara en grym lättnad för honom nu med världsmästartröjan osv.
Citera
2013-09-06, 00:19
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Stuttgart var bra, men favoriten är Chambéry 1989. Greg Lemond <3
Citera
2013-09-06, 10:24
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Japp det var ett riktigt fint uppdrag, Edvald i lite bättre form hade naturligtvis hållit undan för Gilbert med den luckan han fick.

Skriver under på det, även om jag följer Vueltan så är det ju såklart inte samma sak som touren.
När väl säsongen kommer igång i Januari så tittar man på lite lopp och sen inser man att den säsongsstarten man så mycket längtade efter inte är speciellt "sexigt". Då går man bara å väntar på vårklassikerna.

Under vintern har även jag lite guldklimpar att plocka fram dock från detta året. Mont Ventoux och Alp d´huez etappen.
Det sura är att det är rätt få som satsar på Vueltan, finns knappt ens en spurtare av rang...visserligen är banprofilerna en stor orsak till det.

VM ska bli löjligt kul i år...och som nämnt så brukar italienska racen på hösten bjuda på bra lopp. Ingen spar ju på något krut då....bara att försöka fylla på sin Palmares.
Citera
2013-09-06, 13:52
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Stuttgart var bra, men favoriten är Chambéry 1989. Greg Lemond <3

Verona 1999 när Oscar Freire föddes som världscyklist är min favorit. Var på plats i backen i Torricelle. Härliga minnen, men alla där undrade vem f-n var det som vann? Svaret var; han som skulle dominera VM ett antal år framöver!

Tristaste VM får väl spurt-VM i Köpenhamn 2011 anses vara, då Cavendish vann, i konkurrens med Zolder 2002 och Cipollini. Oddsen på dessa segrar var väl nära noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in