2013-09-07, 21:00
Medlem
herrmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacoeater
Hela kartan kommer att vara tillgänglig, förutom kanske små områden/hus som man bara har tillgång till i vissa missions eller/osv.

16 spelare på den kartan kan jag lova och svära att det inte kommer att kännas trångt. Dessutom om du känner att du inte pallar att bli rånad efter du precis tagit ut cash, så kan du slå på "pussymode" och du kan inte döda någon eller bli dödad. Den funktionen är väl främst till att användas när man i början bara ska cruisa runt och spana in LS online.

Var kan man läsa om detta 'pussymode'? Aldrig hört talas om innan!
Citera
2013-09-08, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmus
Var kan man läsa om detta 'pussymode'? Aldrig hört talas om innan!

"Pussymode" heter det definitivt inte, kom inte ihåg vad det hette. Förmodligen något liknande med "Practicemode" eller något.

Läs IGN's artikel om GTA online. Eller läs något som har med GTA online ö.htaget att göra.
Citera
2013-09-08, 10:19
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacoeater
"Pussymode" heter det definitivt inte, kom inte ihåg vad det hette. Förmodligen något liknande med "Practicemode" eller något.

Läs IGN's artikel om GTA online. Eller läs något som har med GTA online ö.htaget att göra.

Passive mode
Citera
2013-09-08, 13:43
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Hoppas man kan ha större crew-emblem på kläderna sen än vad man kan på Max Payne 3 där emblemet knappt syns på tröjorna. Skulle vara grymt med FB-katten över hela ryggen!
Eller till och med som tatuering?!
Citera
2013-09-08, 14:28
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Hoppas man kan ha större crew-emblem på kläderna sen än vad man kan på Max Payne 3 där emblemet knappt syns på tröjorna. Skulle vara grymt med FB-katten över hela ryggen!

Ja det är ju tråkigt om det "bara" är en liten logga, det ska ju synas vilka vi reppar
Citera
2013-09-08, 14:40
Medlem
cepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren

Det hoppas verkligen jag med, vad är annars vitsen med flashiga emblem liksom?

En annan grej jag undrar är om man kan råna värdetransporter och t.ex bensinmackar utan större planering. Samla 4 snubbar i en bil och åka ut och leta efter en värdetransport och sen improvisera. Man ser lite av det i online-trailern, då det är en helikopter som hovrar framför en värdetransport samtidigt som någon spränger dörrarna där bak. Undra om det är ett mission eller bara "open world". I gta 4 kunde man ju göra så, fast man bara sprängde skiten och plockade upp pengarna på marken, vilket var rätt trist.

I övrigt förstår jag inte alls hur heists kommer fungera online, det finns väldigt lite info om det antar jag. Som jag gissar, så är det en ledare som triggar uppdragen och bestämmer hur uppdragen ska genomföras och hur pengarna ska delas ut? Jag är sjukt nyfiken på hur dynamiskt det faktiskt kommer vara. Efter alla "önske-scenarier" man har läst om i tråden, så känns det bäddat för besvikelse, men vem vet?
Citera
2013-09-08, 16:55
Medlem
Autoziones avatar
Funderade lite på det här med rank, för mig är det en jävla djungel med hur man skall höja upp folk och kanske i värsta fall sänka folk beroende på prestation och engagemang när vi är över 100. Det skall ju löna sig att spela mycket helt enkelt. Hur ställer sig t.ex. ni commissioners till att ta hand om en del av jobbet med rank och sådant, och kanske att lieutenenants kanske också får lite arbetsuppgifter? Bara en fundering dock, men det vore lite kul att kunna spela själv också
Citera
2013-09-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Funderade lite på det här med rank, för mig är det en jävla djungel med hur man skall höja upp folk och kanske i värsta fall sänka folk beroende på prestation och engagemang när vi är över 100. Det skall ju löna sig att spela mycket helt enkelt. Hur ställer sig t.ex. ni commissioners till att ta hand om en del av jobbet med rank och sådant, och kanske att lieutenenants kanske också får lite arbetsuppgifter? Bara en fundering dock, men det vore lite kul att kunna spela själv också

Självklart är det inte bara du som ska behöva jobba, vi håller också koll och kommunicerar med dig om hur vi ska gör
Citera
2013-09-08, 17:26
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.1beginner
Självklart är det inte bara du som ska behöva jobba, vi håller också koll och kommunicerar med dig om hur vi ska gör

Instämmer! Nu tror jag inte det finns mycket att göra, vi får vänta och se när vi väl kör igång
Citera
2013-09-08, 17:35
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.1beginner

Citat:
Ursprungligen postat av Tord-Eugene
Instämmer! Nu tror jag inte det finns mycket att göra, vi får vänta och se när vi väl kör igång
Trevligt att höra! Nej, nu är det bara den långa väntan till 17:e som gäller
Citera
2013-09-08, 17:36
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Finns det några fördelar med att ha ett s.k. "crew", annat än att det skapar gemenskapskänsla? Undrar även om ledaren kan bytas ut eller om denne sitter på livstid?
Citera
2013-09-08, 17:50
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Magnus
Finns det några fördelar med att ha ett s.k. "crew", annat än att det skapar gemenskapskänsla? Undrar även om ledaren kan bytas ut eller om denne sitter på livstid?
En av fördelarna är att man har koll på de man spelar med och enkelt kan jämföra sig med dem vad det gäller prestationer och sådant, och även klättra på rankingen som ett gäng. Man kommer troligtvis även att kunna ladda upp skoj bilder och anordna olika events som cruising, rån, gängkrig och annat.

Vad det gäller ledaren i ett Crew kan h*n bara bytas ut om h*n lämnar sitt Crew självmant, någon annan eller ledaren kan alltså inte sänka denne i rank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in