2013-09-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Jag förstår helt seriöst att ni vill ha chatten.
Men chatten är inget ypperligt bevis på att man är en taktiskt kunnig spelare. Tro mig varesig ni vill eller inte jag ser vad som händer på kartan och har hjärna att förflytta mig från ena sidan av kartan till andra om de behövs.

Men vad ger er rätten att hata de som föredrar att inte ha den på. Alla har en fri vilja. Och att bli styrd av någon är inget jag tänker göra i resterande delen av mitt liv, och speciellt inte i ett spel, då spel ska vara kul och INGET annat.

jag tror inte att jag har tagit mig rätten att hata någon för det .. inte nån anna heller tror jag hatar någon för det.

men det kan väl vara ganska mycket värt om jag tänker rycka fram som spotter elelr pusha som heavy ... om jag ser i chatten att bat chat arty laddar om precis 60 sekunder. bättre att vänta med det man tänkte göra tills man iallafall har teoretisk support.

det syns ju inte på minimappen att arty laddar om om jag säger så. alla gör som de vill, men chatten innehåller mer än bara dumheter ibland.
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-06 kl. 15:57.
Citera
2013-09-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Slutligen är det väl så. Om man skall vara helt ärlig. Att får man många kommentarer i chatten om att man inte gör saker rätt och riktigt så borde man kanske titta lite på sin spelstil/taktik och kanske testa lite förändringar. Tycker nog att det där om "ingen rök utan eld" brukar stämma oftare än vad man tror...

Det där stämmer inte alls då det är bra många fler som skriver retard\moron\idiot utan att ens ha en aning om själva vad som händer på andra sidan kartan, än det är folk som säger något vettigt.
Förövrigt är jag fulltmedveten om att jag ej är 100% fulländad i spelet och sitter och dunkar mitt huvud i bordet när jag gör en taktisk felbedömning.

Fast och andra sidan är det mänskligt att fela, speciellt om man är nybörjare som mig, för det finns INGEN som är felfri hur mycket endel av er som spelar WoT eller annat spel tror det.

Vet ni hur många matcher jag spelat där inte ett ord yppats men våran taktik lyckades till 100% ändå? Vet ni att jag hadde winrate på 45% när jag spelat någon vecka bara och spelade med Embryonic Journey i samma lag (långt innan jag såg han på Flashback) och vårt samarbete funkade felfritt utan ett enda ord yppades mellan oss. Vi mosade sönder vår sida av kartan och vann sedemera spelet också.

Sen har ni inte en aning om hur ofta jag byter taktik. Jag vet om att det finns ingen rök utan eld förutom det faktumet att mina skills inte är fulländade ännu. Men det tar sig och min statistik, som är så viktig för andra, är mer än dubbelt så bra som den var för 1 månad sedan. Dessutom har jag höjt min Winrate med 3%, och min WN7 har gått upp med 700 poäng (eller vad man kallar det).
Men trotts det är jag fullt medveten om mina brister, och dom sitter garanterat inte på mina taktiska kunskaper utan snarare på det faktumet att jag är en medelmåttig skytt.
Hursom min statistik senaste dagarna visar på att jag förbättrat mig, med eller utan chatt.

Tolka det hur ni vill. Alltid lätt att sitta och spela allvetare utan att ens veta den sanna faktan.

EDIT: Allt är inte svart eller vitt. Förövrigt reagerar jag inte på saker som sägs till mig lika ofta som jag reagerar på saker som sägs till mina lagkompisar. För hur många på allvar tror att en spelare blir bättre av att höra hur dålig han är i en chatt? Tror ni att jidder och fula ord bättrar på en spelare så är ni själva urusla lagspelare. Jag vet vad lagspel innebär då jag vart elitidrottare i en lagsport, en sport som är hyfsat stor i Sverige och Europa.
Lagspel handlar om broderskap, inte om hat-på-andraskap. Jag är oftare sarkastisk mot folk pga det som sägs till mina lagkamrater än det som sägs till mig.
Senast redigerad av 1988 2013-09-06 kl. 16:05.
Citera
2013-09-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
jag tror inte att jag har tagit mig rätten att hata någon för det .. inte nån anna heller tror jag hatar någon för det.

men det kan väl vara ganska mycket värt om jag tänker rycka fram som spotter elelr pusha som heavy ... om jag ser i chatten att bat chat arty laddar om precis 60 sekunder. bättre att vänta med det man tänkte göra tills man iallafall har teorestisk support.

det syns ju inte på minimappen att arty laddar om om jag säger så. alla gör som de vill, men chatten innehåller mer än bara dumheter ibland.

Jag tror inte ni förstår min poäng med att stänga av chatten.

Utan att skriva långa texter som ingen orkar läsa så ska jag försöka förklara det så kort som möjligt.
Jag blir mer fokuserad på vad som händer om jag slipper läsa chatten hela tiden chatten som oftare består av skitsnack än vettiga taktiska beslut.
Citera
2013-09-06, 16:40
Medlem
Slutsumma, jag tänker göra det som är bäst för mig. Om det innebär stängd chat så är det upp till mig, ingen annan.
Mitt lag vinner ta mig fan bra många fler matcher än det förlorar för lagspelet har funkat mer än det inte har funkat, med eller utan chat.

Chatten är inte skillnaden mellan vinst och förlust. Det sitter 30 spelare och spelar och exakt vad som helst kan hända oavsett om man har världens sämsta statistik eller världens bästa. Det finns ett oändligt antal saker som kan hända i spelet som en chatt inte kan ändra på.
Även om någon skriver, do this and that, go here or there, they have 5 heavies at flag we got 2 at otherside of map, så är det i slutändan ens egna slutledningsförmåga och tankeverksamhet som är nummer ett när det kommer till att vinna random matcher med random lag. För egentligen spelar taktiken ingen roll i random matcher då folk gör ir-rationella saker än mera erfarna klanspelare gör, då dom kör på i samma taktiska spår som gjort dom till framgångsrika i klanmatcher.

Smarthet visar på att man kan ändra sin taktik för att få laget att vinna om man kan med sin speluppfattningsförmåga kan läsa spelet utan att chatta om det, eller som i verkliga livet prata om det hela tiden. En duktig spelfördelare i en lagsport ser ofta saker långt innan någon hinner säga något till dom, ännu fortare än någon hinner skriva till dom.
Hur skulle det se ut om Zinedine Zidane skrev en lapp till laget varje gång han ska göra något, samma sak om laget varje gång ska skriva en lapp till honom.
Därför tycker jag chatten är meningslös för mig. Då jag i alla lagsporter jag spelat vart en bättre passare och spelfördelare än en målskytt.

Jag var inte nummer 1 i några av de toppklanerna jag spelade i, inte ens topp 10 i världen. Men jag var en viktig kugge som gjorde att laget vann. I WoT spelar 30 spelare mot varandra och 15 i ens eget lag, det är omöjligt i random matcher att få folk göra taktiska genidrag, tro mig jag har försökt i de 87 dagarna av 90 som min chat har vart på. Då stänger jag hellre av chatten för att slippa jidder och missa de taktiska bitarna som faktiskt endel kommer med ibland. Men som sagt 6 gånger av 10 har jag redan läst vad som skett INNAN någon hinner skriva något till mig.
Och mitt lag vinner 52% av matcherna. Inte så dåligt av en nybörjare och hans forna lagkamrater (EDIT: Som förövrigt allihop vart random spelare).
Senast redigerad av 1988 2013-09-06 kl. 16:47.
Citera
2013-09-06, 16:43
Medlem
jag förstår vad du menar och köper det. Alla gör ett val och har sin spelstil.

Personligen hoppas jag att fler börjar använda radial meny, och anpassa sina macron. ännuhellre att wot bygger in bättre funktioner i spelet med just detta och minimappen så man slipper förlita sig på att man måste tanka ner något och installera det.

inte bara att arty och autloaders använder "reloading at xy, will take nn seconds" men även t ex "im spotted xy" "spotting here coord xy, please focus" rätt uppsatta och det blinkar på kartan så blir chatten ett komplement till minimappen om det samtidigt som texten kommer med vad någon skall göra så markeras det på minimappen.

det förbättrar både minimappen och chatten, då blir det mer möjligheter att göra något koordinerat.. t ex om en spotter ger en förvarning att han tänker spotta i ett visst område.. så ökar sannolikheten för att att både arty och tdäs har zoomat in där, kasnke några feta heavys även är beredda att rycka fram för att dela hp med spottern för att hålla honom vid liv.
Citera
2013-09-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
jag förstår vad du menar och köper det. Alla gör ett val och har sin spelstil.

Personligen hoppas jag att fler börjar använda radial meny, och anpassa sina macron. ännuhellre att wot bygger in bättre funktioner i spelet med just detta och minimappen så man slipper förlita sig på att man måste tanka ner något och installera det.

inte bara att arty och autloaders använder "reloading at xy, will take nn seconds" men även t ex "im spotted xy" "spotting here coord xy, please focus" rätt uppsatta och det blinkar på kartan så blir chatten ett komplement till minimappen om det samtidigt som texten kommer med vad någon skall göra så markeras det på minimappen.

det förbättrar både minimappen och chatten, då blir det mer möjligheter att göra något koordinerat.. t ex om en spotter ger en förvarning att han tänker spotta i ett visst område.. så ökar sannolikheten för att att både arty och tdäs har zoomat in där, kasnke några feta heavys även är beredda att rycka fram för att dela hp med spottern för att hålla honom vid liv.

Vettigt inlägg och vettigt svar på mina inlägg.
Nu ska jag säga något som skulle överraska herr allvetare Cardiac.
Om folk skulle sluta upp och klaga på laget varenda jävla sekund nästan, sluta upp att jiddra varenda jävla sekund skulle jag haft chatten på. Men dessa allvetande fittor som tror dom är bäst på allt ska sitta och häva ur sig saker om folk dom inte känner, så tycker jag spelet är bra roligare utan deras intelligensbefriade kommentarer om mig som människa. Jag erkänner jag är rätt barnslig själv ibland, men jag har sett 50åringar som beter sig som barnrumpor ibland. Så inte konstigt att de under 30 beter sig på samma vis när de äldre också gör det.

Förövrigt är det spelarna med sin überstatistik i toppklanerna som skapat den kassa atmosfären i spelet. Dom som ska vara förebilder sätter gränserna för hur man ska bete sig eller inte. Om folk ser att dom kan bete sig som svin så tycker folk att det är ok. Fast det är långt ifrån ok att bete sig illa pga ett spel , eller pga sina egna frustrationer.

EDIT: Eftersom att man måste vara övertydlig på internet så kommer ytterligare en omfattande text i min EDIT.
Jag skiter 100% i om någon kallar mig fet eller ointelligent, eller suger på ett spel. Men jag är så jävla trött på all skit och jidder på internet av tonåringar och vuxna som sitter och tror dom är något för att dom är anonyma. Det är det jag kommenterar om när jag har chatten på , jag är sarkastisk emot förtryckarna. Jag har sett åtskilligt många duktiga spelare som hellre ägnar sig åt att klanka på sina lagkamrater istället för att fokusera på spelet, och på såvis förstör de duktiga spelarna lagets chanser att vinna då det chattas hellre än spelas.

Såg att herr Cardiac skrev det i ett inlägg som jag just beskrev ovan förutom att han försökte få det till att de duktiga spelar istället för att chatta, vilket är fullständigt Bullshit. Det är oftast det duktiga som klagar och skriver MEST för att dom är frustrerade. Istället för att fokusera på att få laget att vinna så klagar dom och får en träff eller två på sig för att dom skriver i chatten.
Har hänt mig åtskilliga gånger att jag blir träffad eller dödad när jag skriver i chatten.
Kan ju lungt säga att det händer aldrig längre, undras varför?
Undras varför min överlevnadsstatistik och mina kills och all annan statistik senaste dagarna ökat.
Senast redigerad av 1988 2013-09-06 kl. 17:25.
Citera
2013-09-06, 18:49
Medlem
Inzaneclowns avatar
Äh, gör då mer än bara stäng av chatten. Stäng av allt:

http://www.twitch.tv/quickybaby/c/2808105
Citera
2013-09-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Äh, gör då mer än bara stäng av chatten. Stäng av allt:

http://www.twitch.tv/quickybaby/c/2808105

Säg inte åt mig vad jag ska göra. Jag är vuxen nog att själv bestämma vad jag vill och inte vill. Vad jag kan och inte kan utan att någon okänd nisse på nätet ska säga åt mig vad jag ska göra.
Citera
2013-09-06, 20:29
Medlem
Nu får det fan räcka med påhoppen på mig för att jag tagit ett initiativ som passar mig, men som inte ger någon annan några större nackdelar när det kommer till mig eller lagets insatser.

Ni som hackar på oss som valt att tabort chatten är bara själviska as som bara tänker på eran statistik utan en tanke på att det finns folk med hjärnor som inte behöver chatta för att förstå vad som händer.

Ta mitt exempel med Zidane, om han ska skriva varje gång vad han eller sina lagkamrater ska göra så hinner motståndaren ta bollen av han utan att han hinner reagera. Om sedan lagkamraten ska svara tillbaka genom att skriva till Zidane plus alla andra av sina lagkamrater vad som händer så sitter bollen i mål innan någon ens tagit pennan från pappret.
Zidane hadde bara 9 lagkamrater varav en står i mål och påverkar inte offensiva resultatet ett dyft.
En Artillery bidrar mer offensivt än vad en Målvakt gör, och i WoT har man 14 lagkamrater och de flesta har man aldrig spelat med i samma lag. Inte konstigt att man förlorar mer än man gör i Clanwars och dylikt.

Jag har som sagt lirat handboll som är en av de snabbaste lagsporterna när det kommer till initiativtagande och spelvändningar och spelförståelse, även innebandy har jag spelat.
Tror ni jag skulle hinna skicka ett sms till mina lagkamrater i varje farligt läge vilket ibland kan blir 3 stycken på två sekunder och flera 1000 per match som varar i 60 minuter. Man måste ju kunna läsa av spelet, och till det krävs inga chattar eller post-it lappar eller ens ett headset.

WoT är rena snigelfarten när det kommer till spelförståelse och spelvändingar i jämförelse.
Senast redigerad av 1988 2013-09-06 kl. 20:35.
Citera
2013-09-06, 21:44
Medlem
vrooms avatar
Citat:
Nu får det fan räcka med påhoppen på mig för att jag tagit ett initiativ som passar mig, men som inte ger någon annan några större nackdelar när det kommer till mig eller lagets insatser.

Ni som hackar på oss som valt att tabort chatten är bara själviska as som bara tänker på eran statistik utan en tanke på att det finns folk med hjärnor som inte behöver chatta för att förstå vad som händer.

Ta mitt exempel med Zidane, om han ska skriva varje gång vad han eller sina lagkamrater ska göra så hinner motståndaren ta bollen av han utan att han hinner reagera. Om sedan lagkamraten ska svara tillbaka genom att skriva till Zidane plus alla andra av sina lagkamrater vad som händer så sitter bollen i mål innan någon ens tagit pennan från pappret.
Zidane hadde bara 9 lagkamrater varav en står i mål och påverkar inte offensiva resultatet ett dyft.
En Artillery bidrar mer offensivt än vad en Målvakt gör, och i WoT har man 14 lagkamrater och de flesta har man aldrig spelat med i samma lag. Inte konstigt att man förlorar mer än man gör i Clanwars och dylikt.

Jag har som sagt lirat handboll som är en av de snabbaste lagsporterna när det kommer till initiativtagande och spelvändningar och spelförståelse, även innebandy har jag spelat.
Tror ni jag skulle hinna skicka ett sms till mina lagkamrater i varje farligt läge vilket ibland kan blir 3 stycken på två sekunder och flera 1000 per match som varar i 60 minuter. Man måste ju kunna läsa av spelet, och till det krävs inga chattar eller post-it lappar eller ens ett headset.

WoT är rena snigelfarten när det kommer till spelförståelse och spelvändingar i jämförelse.

Stort behov av pratdoktor eller medicin månne? Det finns säkert någon jourchatt som kan hjälpa dig och din hjärna i dess uppenbara nöd
Citera
2013-09-06, 21:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
massa text i flera inlägg

Har du ens märkt att ingen bryr sig vad du tycker? Vilka spel förresten var det du var 2a och 1a i? Jag har spelat på elitnivå i en sport jag med vad det nu har med WoT att göra?
Seriöst.. Fick du damp på riktigt för att folk sågar dig eller?
Citera
2013-09-06, 22:18
Medlem
Citat:

Tolka inte detta som ett påhopp nu... Men för att jämförelsen med random lagspel ska passa in Utan chatt skall stämma så ska laget spela med hörselkåpor och gag- balls. Herr zidane gapar och skriker nog en massa på planen lika så hans lagkamrater, samt att det finns säkert inövade gurkburkar och liknande. Stänga av chatten liknas nog hellre med Gunde svan i en femmil i klisterföre och magsjuka

Som du säger så kan man läsa av en del av minimappen , men en spelare vinner ingen match oavsett hur duktig man är. Däremot kan man göra ett val att följa med och supportrar ett gäng\ en pluton som man tror ska göra något bra, eller täta en position som täcker en flank som laget har underbemannat.

Problemet med att endast läsa av på minimappen är att,är du långsam så måste du läsa av två tre minuter framåt om du ska byta possition... Varför inte ta de hjälpmedel som finns och lära sig sålla Informationen helt enkelt?

Men alla går sina val, ladda premium, stänga av chatten, välja vad man tycker är bra i xvm osv osv.

Då man stänger av chatten...försvinner alla textmeddelanden då? Så man ser inte ens då folk blir utskjutna?

Jag tycker det verkar extremt lonewolf.
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-06 kl. 22:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in